Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen ihmisen mielestä p*ska on normaali sana?

Vierailija
20.10.2016 |

Mun mieheni opettaa lapsille kirosanoja ja rumia sanoja ja puolustelee niiden sanomista. Kuulemma p*ska on täysin neutraali ja normaali sana. Miehen vanhemmat käyttää ko. sanaa kiinteästä ylosteesta esim. koiran ulkoilutuksen yhteydessä. Olen ymmälläni.

Omassa suvussani lapsille ei opeteta tai sallita kirosanoja tai alatyylistä kielenkäyttöä. Olen aina luullut, että se on itsestäänselvyys, mutta ilmeisesti olenkin itse väärässä. Mies myös piereskelee ja röyhtäilee avoimesti ja käy ovi avoinna isommallakin hädällä ja sitten joskus pyytää muita katsomaan hänen tuotoksiaan (=yököttävää, en varmaan totu sellaiseen ikinä). Mieheni on muutenkin dominoivampi, joten päättää loppujen lopuksi lasten kasvatuksesta lähes kokonaan. Miltä tämä kuulostaa muiden mielestä?

Itseäni inhottaa ja ärsyttää, kun mun mielipiteilläni ei ole mitään väliä, eikä mies ota niitä lainkaan edes kuuleviin korviinsa (hän ei edes noteeraa niitä, vaan puhuu päälle tai käskee minun olemaan hiljaa jne.).

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisen ja ei-estyneen ihmisen.

Vierailija
2/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huolestuttaa sekin, että lapset eivät varmaan saa edes kavereikseen normaalien ja fiksujen perheiden lapsia, kun he käyttävät niin kamalaa kieltä (2- ja 4-vuotiaat kiroilevat ja puhuvat rumia sanoja ja nauravat päälle, ikäänkuin se olisi tosi hauskaa).

Lisäksi mies opettaa omalla esimerkillään väkivaltaista ja törkeää käytöstä (esim. toisen töniminen, potkiminen, lyöminen ja määräily on miehelleni ihan normaalia arkipäiväistä käytöstä). Mistä mä saan tähän apua vai olenko vain itse liian rajoittunut tms.?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin sinä ap. Ei todellakaan sivistynyt ihminen puhu koiranpaskasta, vaan koirankakasta. Osa sanoo vielä peitellymmin. Taustasta se ihan on kiinni. Mitä ylempään luokkaan sukunsa puolesta vanhastaan kuuluu, sen kierrellymmin siitä puhuu, eikä sillä ole mitään tekemistä estojen kanssa.

Vierailija
4/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta teet vähän liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä siitä, minkälaisten perheiden lapsista lapsesi voivat saada kavereita. Koiranpaskasta puhuva voi olla silti ihan kunnollinen, moraalinen ihminen, alatyylinen ja alaluokkaa taustaltaan varmaan vain. Samoin koirankakasta puhuvat voivat kyllä olla ihan mätiä tyyppejä. Kukaan ei ole täydellinen, et kai etsi lapsillesi kavereita täydellisistä ihmisistä?

3

Vierailija
5/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa Ap nyt ottaisi lapsensa ja häipyisi vuorille.

Perheessä on ilmeisesti suurempiakin ongelmia kuin tuo rumien puhuminen.

Vierailija
6/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni opettaa lapsille kirosanoja ja rumia sanoja ja puolustelee niiden sanomista. Kuulemma p*ska on täysin neutraali ja normaali sana. Miehen vanhemmat käyttää ko. sanaa kiinteästä ylosteesta esim. koiran ulkoilutuksen yhteydessä. Olen ymmälläni.

Omassa suvussani lapsille ei opeteta tai sallita kirosanoja tai alatyylistä kielenkäyttöä. Olen aina luullut, että se on itsestäänselvyys, mutta ilmeisesti olenkin itse väärässä. Mies myös piereskelee ja röyhtäilee avoimesti ja käy ovi avoinna isommallakin hädällä ja sitten joskus pyytää muita katsomaan hänen tuotoksiaan (=yököttävää, en varmaan totu sellaiseen ikinä). Mieheni on muutenkin dominoivampi, joten päättää loppujen lopuksi lasten kasvatuksesta lähes kokonaan. Miltä tämä kuulostaa muiden mielestä?

Itseäni inhottaa ja ärsyttää, kun mun mielipiteilläni ei ole mitään väliä, eikä mies ota niitä lainkaan edes kuuleviin korviinsa (hän ei edes noteeraa niitä, vaan puhuu päälle tai käskee minun olemaan hiljaa jne.).

Voi sinua ressukkaa. Seurusteluvaiheessa mies oli herrasmies joka puhui sivistyneesti ilman alatyylin ilmaisuja? Sitten yhtakkia muuttui ja nyt ovat lapsetkin vallassaan eika sinulla ole mitaan tekemista heidan kasvatuksensa kanssa?

Pakene ja jata nuo maahiset selviytymaan keskenaan.

Vierailija
7/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisen ja ei-estyneen ihmisen.

Ok. Miksi mun molempien vanhempieni suvuissa on itsestäänselvää, että lasten kuullen ei kiroilla ja myöskään yleensä ihmiset eivät kiroile muutenkaan paitsi ehkä jossain ääritilanteessa tai esim. lyödessään varpaan tuolinjalkaan tms., mutta siis eivät muuten? Itse en kiroile juuri ikinä.

Olen siis ihan tavallisesta keskiluokkaisesta taustasta ja isän puolelta osittain duunarisuvustakin. Siis ihmiset ovat ihan tavallisia, mutta käyttäytyvät asiallisesti ja fiksusti sekä tiedostavat ja osaavat normaalit käytöstavat sekä eivät siis turhan päiten kiroile.

Miehen suku on maalta ja ilmeisesti osittain alunperin hyvinkin vähävaraisista ja jotenkin vahanaikaisista oloista ja suvuista, joissa on isännällä ollut monta vaimoa kun aina joku aiempi puoliso oli kuollut tms., mutta aineellisesti ovat nykyisin ihan omillaan toimeentulevia. Mä yritän jotenkin ymnärtää tätä ilmiötä, kun olen edelleenkin ihan ällikällä lyöty. T. Ap

Vierailija
8/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tyypillinen nainen neurooseineen. 

Vierailija
10/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä kuin sinä ap. Ei todellakaan sivistynyt ihminen puhu koiranpaskasta, vaan koirankakasta. Osa sanoo vielä peitellymmin. Taustasta se ihan on kiinni. Mitä ylempään luokkaan sukunsa puolesta vanhastaan kuuluu, sen kierrellymmin siitä puhuu, eikä sillä ole mitään tekemistä estojen kanssa.

Tässä on pakko olla jostain tämäntyyppisestä kysymys. Hassua, kun siis munkaan taustani ei nyt niin ihmeellinen ole (keskiluokkaa ja talonpoikaissukuja sekä duunareita). Olin jotenkin ihan eri maailmasta mennessäni mieheni lapsuudenkotiin kylään ekan kerran ja miehen vanhemmat sanoivat, että olen turhaan liian kohtelias jne. Mutta kun olin vain oma itseni ja toki olen aina olettanut, että pitää olla kohtelias tavatessaan appivanhempiaan.

Mä yritin viritellä jotain kohteliasta small talkia ja vein tuliaisia, niin miehen vanhemmat tuskin uskalsivat katsoa silmiin, eivätkä kiittäneet tuliaisista sekä sanoivat, etteivät edes syö suklaata (olin vienyt hienon suklaarasian sekä Iittalan kynttilänjalat). Tuli vähän typertynyt olo.

Sitten yritin aina olla korrekti ja sanoa aamuisin huomenta (oltiin siellä useampi viikko putkeen, vaikka yritin itse toppuutella - kun siis sellainenkin oli minusta outoa), niin appivanhemmat eivät vastanneet tai edes katsoneet päin, vaikka ei heillä kuulemma ollut mitään minua vastaan. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ja siis mieheni käyttäytyy samaan tapaan kuin appivanhempani, eikä edes ymmärrä, kun yritän selittää jotain käytöstavoista.

Ne mun jutut menevät aivan kuuroille korville ja vain ärsyttävät miestäni. Toki opettelin siellä käyttäytymään itsekin tökerömmin, mutta ei kai sekään nyt mitenkään fiksua ole. Itselleni tuli siitä ikävä fiilis. T. Ap

Vierailija
11/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juuri sitä, mitä normaalisti (!) tulee sinunkin peräaukostasi joka päivä.

Vierailija
12/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.koillissanomat.fi/?app=NeoDirect&com=6/226/164366/368bbf6d79

Tollanen otsikointi ei muuten menisi läpi Hesarissa, Turkkarissa tai Etlarissa...

Vain jossain Nälkämaassa.

Vierailija
13/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua ressukkaa. Seurusteluvaiheessa mies oli herrasmies joka puhui sivistyneesti ilman alatyylin ilmaisuja? Sitten yhtakkia muuttui ja nyt ovat lapsetkin vallassaan eika sinulla ole mitaan tekemista heidan kasvatuksensa kanssa?

Pakene ja jata nuo maahiset selviytymaan keskenaan.

Kyllä hän paremmin käyttäytyi, mutta jälkikäteen tunnusti, että teeskenteli ja tsemopasi aivan kamalasti. Lisäksi luulin monissa jutuissa, että mies laski leikkiä, eikä ollut tökeröine juttuineen tosissaan. Mutta ei hän sitten laskenutkaan leikkiä. Esim. hän ei osannut käyttäytyä edes ruotsinlaivan buffetissa, vaan sotki ruoilla ihan kammottavalla tavalla ja söi tosi epäsiististi. Luulin, että se oli jotain showta, mutta ei se ollutkaan. :D Mies oli kuulemma syönyt jättikatkarapujakin kuorineen ja pyrstöineen (siis rouskutellut ja niellyt ne kovat osat). Jne. Jne. Harmillisinta on ehkä se, että mieheni on oikeasti todella sovinistinen sekä vastustaa kaikkea vähänkin tiedostavampaa ja fiksumpaa toimintatapaa (esim. ei millään suostu lajittelemaan roskia tai kierrättämään).

Lisäksi hän käyttää tosiaan ihan kammottavaa kieltä, mikä harmittaa erityisesti lasten vuoksi. En kyllä itsekään tykkää sellaisesta kielenkäytöstä ja haistattelusta ihan joka käänteessä. Jos vaikka oon jostain asiasta eri mieltä, niin mies alkaa haistatella välittömästi ja loukkaa ja nimittelee minua.T. Ap

Vierailija
14/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt kyseessä merkittävä ongelma, käytetäänkö (tai käyttääkö joku) ulosteesta nimitystä kakka, uloste, jööti, kura, paska, skeida, sonta, pyyttoni, suklaa tms?

Vierailija
15/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinun SUUSTA

Vierailija
16/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko mielestäsi fiksua opettaa moisia sanoja lapsille ja muutenkin hokea alatyylin sanoja jatkuvasti? T. Ap

Vierailija
17/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se on.

Vierailija
18/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on pakko olla jostain tämäntyyppisestä kysymys. Hassua, kun siis munkaan taustani ei nyt niin ihmeellinen ole (keskiluokkaa ja talonpoikaissukuja sekä duunareita). Olin jotenkin ihan eri maailmasta mennessäni mieheni lapsuudenkotiin kylään ekan kerran ja miehen vanhemmat sanoivat, että olen turhaan liian kohtelias jne. Mutta kun olin vain oma itseni ja toki olen aina olettanut, että pitää olla kohtelias tavatessaan appivanhempiaan.

Mä yritin viritellä jotain kohteliasta small talkia ja vein tuliaisia, niin miehen vanhemmat tuskin uskalsivat katsoa silmiin, eivätkä kiittäneet tuliaisista sekä sanoivat, etteivät edes syö suklaata (olin vienyt hienon suklaarasian sekä Iittalan kynttilänjalat). Tuli vähän typertynyt olo.

Sitten yritin aina olla korrekti ja sanoa aamuisin huomenta (oltiin siellä useampi viikko putkeen, vaikka yritin itse toppuutella - kun siis sellainenkin oli minusta outoa), niin appivanhemmat eivät vastanneet tai edes katsoneet päin, vaikka ei heillä kuulemma ollut mitään minua vastaan. Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ja siis mieheni käyttäytyy samaan tapaan kuin appivanhempani, eikä edes ymmärrä, kun yritän selittää jotain käytöstavoista.

Ne mun jutut menevät aivan kuuroille korville ja vain ärsyttävät miestäni. Toki opettelin siellä käyttäytymään itsekin tökerömmin, mutta ei kai sekään nyt mitenkään fiksua ole. Itselleni tuli siitä ikävä fiilis. T. Ap

Varmasti tuli ikävä fiilis! Kuulostaa siltä että appivanhempasi ovat täysiä piittaamattomia urpoja ja tapa ja kasvatus tietty periytynyt mieheesi (joka kuulostaa ite paskalta, jos tiedät mitä tarkoitan;)) Jos ei sun toiveita alkeellisistakaan käytöstavoista kunnioita pätkän vertaa, niin sinuna miettisin kyllä haluatko tuollaista lopun elämääsi!

Vierailija
19/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota...seurustelitteko ennen yhteiseloa?

Olisi varmaan kannattanut...ja miettiä myös sitä lasten hankintaa...hmmmm....

Vierailija
20/23 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.koillissanomat.fi/?app=NeoDirect&com=6/226/164366/368bbf6d79

Huh huh, ei voi olla totta. Hesarissa tai muissa isompien kaupunkien lehdissä ei kyllä tuollaista kieltä käytettäisi. :/ t. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan