Ihastuminen ihmiseen, jota varmuudella ei koskaan voi saada kumppanikseen – kokemuksia?
Aloitan kertomalla oman kokemukseni.
Olen ollut kohta vuoden ihastunut, jopa rakastunut mieheen, josta ei voi koskaan tulla kumppaniani. Olen nainen ja olemme molemmat heteroita, olemme myös samaa ikäluokkaa eikä kumpikaan meistä ole varattu. En halua kertoa syytä, miksi emme voi koskaan päätyä yhteen, koska pelkään että minut/meidät tunnistetaan.
Joskus kestän tilanteen paremmin, joskus turhaudun ja itken. Olisi helpompaa, jos en olisi koskaan ihastunutkaan häneen. Toisaalta kyllähän tämä on rikastuttanut tunne-elämääni ja ajatusmaailmaani.
Kommentit (24)
Minulla samanlainen tilanne.
Pakko vain jäädyttää tunteet.
En voi rakastua pomooni vaan yrittää olla hyvissä väleissä ilman tunteiden ilmaisemista millään tavoin.
Jostain syystä tunnen kovasti vetoa ja yhteenkuuluvuutta.
Meillä on jokin yhteys mutta molemmat varmasti kamppailevat sitä vastaan ja pakottavat sivuuttaa sen.
Hän kyllä pitää huomiostani kovasti ja tahtoo sen tavalla tai toisella.
Myöskin änkyttää seurassani välillä ja usein tuijottaa tai luo useita katsekontakteja.
Hymyilee ja tahtoo saada minut nauramaan.
Kyselee turhanpäiväusiä ja keksii juttelun aihetta.
Itse vain peruutan siinä vaiheessa ja olen kylmä mutta välillä vaan rupee väkisin naurattamaan ja hymyilyttämään.
Jotenkin tunnen sen, että välittää ja olen hänen mielessään.
Ihan mukavaa enkä enää jaksa näistä tunteista välittää kun olen hyväksynyt asian, ettei tästä mitään tulisi enkä varmaan tahdokaan.
On kokemusta. Olen ollut rakastunut/ihastunut parikin kertaa ihmiseen, jota en ole kuitenkaan halunnut jottei perheeni rikkoutuisi jne. Olen siis jo nuorena mennyt naimisiin ja halunnut pitää sinänsä ihan hyvän ja toimivan liiton ja perheen kasassa ihastuksistani huolimatta.
Ap:lle vinkkinä. Ihastuminen laantuu, noin parissa vuodessa, jos et itse aktiivisesti ylläpidä sitä. Yritä vältellä kanssakäymistä ihastuksen kohteen kanssa ja yritä keskittyä muihin asioihin.
On kokemusta.Mies haluaa olla vapaa ja olla myös muiden kanssa.Meillä vuosia jatkunut seksisuhde.Mies haluaisi itsekkin,että olisin onnellinen ja löytäisin jonkun muun.Siihen asti mennään näillä.Olen sopeutunut ja nautin siitä mitä saan.Tiedän,että en kelpaa hänelle oikeaan suhteeseen.Olen rehellinen itselleni.Se auttaa tunteiluun.
Ei.
En usko, että kukaan tällä palstalla tulisi arvaamaan syytä, vaikka arvuuttelisi monta tuntia yhtäperää.
Ap.