Taas kuukausi työttömänä ja melkein 1600 e napsahti tilille
Silti kummastellaan miksei edes työnhaku innosta tippaakaan...
Onhan se nyt paljon kivempi nauttia elämästä hetki.. :)
Kommentit (46)
Eikö kiinnostaisi AP lähteä ulkomaille rentoutumaan? Kaakkoisaasiassa tuolla rahalla eläisi jo herroiksi. Mutta hyvä asenne, pidä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan ansiosidonnaista 1000€ kuukaudessa ja asumistukea 200€. Töitä haen kiivaasti. En halua jäädä loisimaan ja elämän tavoitteet on vähän muutakin kun iloita jostain hikisestä 1600€/kk (mun tapauksessa 1200€/kk).
Eikö 1000 eurolla pysty maksamaan asumisen kuluja ?
Vuokra 800€/kk. Kaupungin asuntoa en saa kun olen vasta työttömäksi jäänyt. Työpaikat (erikoisala) pääkaupunkiseudulla. Toki voisin muuttaa vähän kauemmaksikin, mutta esim. 40 km. matkaa lisää ei paljon vuokraa pudota, mutta matkakustannukset kasvaakin sitten huomattavasti. Puhumattakaan menetetystä ajasta. Jokainen ruuhkassa Helsinkiin aamulla saapuva tietää paljonko lyhyeenkin matkaan saa aikaa kulumaan. Eli kysymykseesi vastaus on, riittää vuokraan, mutta sitten sen 200€ riittäminen muuhun elämiseen onkin jo vaikeampaa 😊. Ihan ovat KELAssa laskeneet, että olen tuohon oikeutettu.
Että saa 1600 euroa ansiosidonnaista netto, niin pitää olla ollut yli 5000 e kuukausitulot.
Niin paljoa taas ei saa ihan paskahommista joten tiputus on ollut kova :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan ansiosidonnaista 1000€ kuukaudessa ja asumistukea 200€. Töitä haen kiivaasti. En halua jäädä loisimaan ja elämän tavoitteet on vähän muutakin kun iloita jostain hikisestä 1600€/kk (mun tapauksessa 1200€/kk).
Mitäs suunnitelmia sinulla on? Päästä jonkun orjaksi rahaa vastaan vai laittaa oma yritys pystyyn?
Itse tyydyn nykyään vähään, on koti ja kaikki tarvittava, aikaa liikkua, nähdä ystäviä, auttaa tukea tarvitsevia isovanhempia monta kertaa viikossa, varaa syödä luomua, sijoittaa pahan päivän varalle ja heittää pari kolme ulkomaanreissua vuoteen. Tämä riittää minulle :)Joidenkin työ on myös intohimo. 😉 Kaikki eivät puurra hampaat irvessä. Se että sinä tyydyt vähään ei myöskään tarkoita, että kaikki ihmiset haluavat elää kuin sinä. Minäkin ehdin muuten työstä huolimatta nähdä ystäviä, liikkua, syödä mitä haluan, reissata kun haluan jne. Kukin tyylillään, mutta palaan töihin heti mielelläni kun töitä vaan saan. Olet muuten ilmeisesti ansiosidonnaisella jos saat 1600€/kk? Mitäs kun se loppuu?
Ihanaa, että joku on löytänyt työn johon löytyy intohimoa, teitä on niin harvassa! Ansiosidonnaisen loputtua menen puoleksi vuodeksi töihin, hampaat irvessä...
Mielekäs työ on kyllä plussaa, mutta teen kyllä muutakin kuin oman alani töitä jos sikseen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö 1000 eurolla pysty maksamaan asumisen kuluja ?
Vuokra 800€/kk. Kaupungin asuntoa en saa kun olen vasta työttömäksi jäänyt. Työpaikat (erikoisala) pääkaupunkiseudulla. Toki voisin muuttaa vähän kauemmaksikin, mutta esim. 40 km. matkaa lisää ei paljon vuokraa pudota, mutta matkakustannukset kasvaakin sitten huomattavasti. Puhumattakaan menetetystä ajasta. Jokainen ruuhkassa Helsinkiin aamulla saapuva tietää paljonko lyhyeenkin matkaan saa aikaa kulumaan. Eli kysymykseesi vastaus on, riittää vuokraan, mutta sitten sen 200€ riittäminen muuhun elämiseen onkin jo vaikeampaa 😊. Ihan ovat KELAssa laskeneet, että olen tuohon oikeutettu.
Ansiosidonnainen näyttää menevän vuokraloordin taskuihin.
Miten noin paljon? Itelle tulee 1000€
Saisinpa tehdä omaa työtäni tuollaisella palkalla!
Otin keväällä vastaan parin tonnin apurahan ja minulta vietiin työmarkkinatuki. Olen nyt ollut jo monta kuukautta tuloton. En jaksa enää tehdä mitään, en valittaa päätöksestä. Puolisoni ostaa ruokaa ja maksaa vuokran, mutta en pääse esim. hammaslääkäriin, koska rahaa ei ole, ei edes julkisen maksuihin (koska niitä tulii heti monta putkeen).
Onneksi voi aina lopettaa itsensä. Sitähän hallitus ja sen taustavoimat tavoittelevatkin: tuottamattomat yksilöt pois kuleksimasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei tuu kuin tonni....
Mullepa tulee yhteensä tonni palkkaa ja soviteltua päivärahaa. Ja vitun rankka työ. Nyt kyllä olen vähentämässä tunteja kun ei jaksa enää!
Vierailija kirjoitti:
Saisinpa tehdä omaa työtäni tuollaisella palkalla!
Otin keväällä vastaan parin tonnin apurahan ja minulta vietiin työmarkkinatuki. Olen nyt ollut jo monta kuukautta tuloton. En jaksa enää tehdä mitään, en valittaa päätöksestä. Puolisoni ostaa ruokaa ja maksaa vuokran, mutta en pääse esim. hammaslääkäriin, koska rahaa ei ole, ei edes julkisen maksuihin (koska niitä tulii heti monta putkeen).
Onneksi voi aina lopettaa itsensä. Sitähän hallitus ja sen taustavoimat tavoittelevatkin: tuottamattomat yksilöt pois kuleksimasta.
Kävisit sossussa tai kelassa selvittämässä asiaa, kun eihän noin ketään voida jättää heitteille :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpäs elän 700 euron tuloilla. Ihan palkkatyöstä ne rahat.
Maksatko sä asumisen myös? Yksin?
Kyllä, yhtiövastikkeen. Asunto on velaton.
En kuitenkaan usko, että kovin moni haluaisi elää yhtä pienillä tuloilla kuin minä, vaikka heilläkin olisi velaton asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuitenkaan usko, että kovin moni haluaisi elää yhtä pienillä tuloilla kuin minä, vaikka heilläkin olisi velaton asunto.
Oletko selvittänyt soviteltua päivärahaa Kelasta tai työttömyyskassasta. Varmasti saat!
Aika epäreilulta kuulostaa :( itse väännän 8 h työpäiviä 5 x viikossa ja käteen jää myöskin tuo 1600 euroa. On se niin väärin...
Vierailija kirjoitti:
En usko nykyisen eläke järjestelmän olevan voimissaan, jos niin vanhaksi sattuisin elämää, että siihen tulisi turvautua.. Uskon ennemmin itse säästämiseen ja sijoittamiseen vanhuuden varalle... Tuosta 1600 eurosta voi huoleti laittaa pari sataa kasvamaan korkoa :)
Mutta vastaushan kysymykseen on, että ei kerry.
Eläkejärjestelmä on ainakin toistaiseksi kestävällä pohjalla, mutta ilmaisen rahan jakaminen kaatuu varmasti omaan mahdottomuuteensa ennen eläkejärjestelmän romahdusta. Nuoremmista ikäluokista jopa 30-40% on valinnut tuilla elämisen eikä aiokaan mennä töihin. Siihen vielä päälle lapset, vanhukset ja sairaat sekä Suomesta että ulkomailta, niin maksajia ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Puhumattakaan sitten kun vihervasemmiston ajama kansalaispalkka otetaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko selvittänyt soviteltua päivärahaa Kelasta tai työttömyyskassasta. Varmasti saat!
Huonosti tiedän noista vaihtoehdoista, mutta kiitos, täytynee selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Noin vähän vaikka olet työttömänä? Mä saan nettona about 2600 euroa. Juu ja ei kiinnosta työnteko Suomen paskapalkoilla.
Minä saan käteen 2600 ja työnteko todella kiinnostaa. En pidä tätä paskana palkkana. Vai meneekö sinulla brutto ja netto sekaisin? Ap:lle sanoisin, ansiosidonnaiseni olisi suunnilleen tuo 1600 ja sillä summalla toimeen tuleminen olisi todellista pennin venyttämistä.
No sullapa kävi mäihä.Mulle napsahti reilut 300e työtyömyyskorvausta ja ei muita tukia.
Just. Itse saan alle 500 e kotihoidontukea, jonka eteen sentään hoidan kotona kolmea alle kouluikäistä... Kieltämättä on käynyt mielessä ilmoittautua työttömäksi, taitaisi tuen määrä ainakin tuplaantua.
Taas kuukausi töissä ja eilen, palkkapäivänä, napsahti tilille 3871€. Jos minulla ei olisi autoetua, saisin käteen 890€ enemmän.
Saan alle tonnin kuukaudessa. Mistä sinulle napsahtaa 1600 jos ei ole kiinnostanut tehdä töitä Suomessa paskapalkalla? Olen hakenut töitä ja gakemissani työpaikoissa kuukausipalkka on 1600-1700 euroa. Kertoisitko miten voin tulttömänä tienata saman kun näyttää todennäköiseltä että minua ei valittu kyseisin työpaikkoihin.