Mikä kirja jäi sinulla kesken tai mistä et pitänyt?
Luen Antti Holman Järjestäjä-romaania ja se on kyllä sellaista homoerootista ja masokistista fantasiointia koko ajan ,että kyllästyttää jo puolivälissä. On pettymys tosiaan yksiulotteisuudessaan. Harvoin valitsen edes kirjaa, josta tiedän, että en ehkä jaksa lukea.
Kommentit (77)
Kaikki Jari Tervon kirjat, samoin Eeva Joenpellon. Kjell Westön joku todella paljon kehuttu kirja. Siinä oli ekalla sivulla vain yksi lause ja hyvin monta sivulausetta - ei kiitos.
Lopotti ja Neljän tien risteys.
Tarun Sormusten herrasta luin aikoinaan englanniksi ja suomeksi, molemmat olivat hyviä.
Jatkoa siis edelliseen.
Sofi Oksasen Norma. yritin, mutten päässyt paria sivua pidemmälle...
Sofi Oksasen Stalinin lehmät. En vaan yksinkertaisesti tajunnut kenestä se kertoi, mistä se kertoi, mihin vuoteen ja mihin paikkaan kirja sijoittui.
Myös Khaled Hosseinin Ja vuoret kaikuivat, oli ihan tolkuttoman tylsä. Olin tosi hämmentynyt koska saman kirjailijan Tuhat loistavaa aurinkoa on yksi parhaita kirjoja joita olen koskaan lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Sofi Oksasen Norma. yritin, mutten päässyt paria sivua pidemmälle...
Sama täällä. Luin n. puoliväliin ja senkin hyppien. Todellinen pettymys! Muista hänen kirjoistaan pidin ihan eri tavalla. Onkohan Normasta ollut mitään isompaa keskustelua julkisuudessa/kirjapiireissä? Ennakko-odotuksethan olivat valtavat.
T. 20
Vierailija kirjoitti:
Sofi Oksasen Stalinin lehmät. En vaan yksinkertaisesti tajunnut kenestä se kertoi, mistä se kertoi, mihin vuoteen ja mihin paikkaan kirja sijoittui.
Myös Khaled Hosseinin Ja vuoret kaikuivat, oli ihan tolkuttoman tylsä. Olin tosi hämmentynyt koska saman kirjailijan Tuhat loistavaa aurinkoa on yksi parhaita kirjoja joita olen koskaan lukenut.
Leijapoika oli hieno.
Leena Lehtolainen: Kuusi kohtausta Sadusta. Kummallinen ja ponneton teos, oli pakko jättää kesken.
HEL-NYC kirjoitti:
Moby Dick. Jos haluan lukea listoja, en avaa romaania.
Makuja on monia, sen huomaa tästäkin postauksesta. Itse pidin Moby Dickistä. Olen lukenut sen yhteensä 4 kertaa.
Jussi Valtosen finlandian voittanut "He eivät tiedä mitä tekevät". Uskomattoman tylsä alku ja pitkäveteinen tarinankerronta. En jaksanut lukea edes puoliväliin.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Moby Dick. Jos haluan lukea listoja, en avaa romaania.
Makuja on monia, sen huomaa tästäkin postauksesta. Itse pidin Moby Dickistä. Olen lukenut sen yhteensä 4 kertaa.
Miten selvisit niistä listauksista? Kuinka monta tynnyriä traania minkäkinlaisesta valastaa saa jne?
Erlend Loen Tosiasioita Suomesta. Ihan helvetin puuduttavaa luettavaa. Mulle kehuttiin Supernaiivia ihan maasta taivaisiin, sen väkisin kahlasin loppuun vaikkei kyllä yhtään maistunut...
Ajattelin antaa kirjailijalle toisen mahdollisuuden, mutta tuo Tosiasioita Suomesta olikin vielä kamalampi :/
Jo Nesbøn Verta lumella jäi pahasti kesken. Kirjailijan Harry Hole-sarja kolahtaa ja kovaa mutta tätä ei vaan jaksanut.
Riikka Pulkkisen Paras mahdollinen maailma. Jaksoin puoliväliin asti, mutta sitten oli pakko lopettaa. Ovathan ne muutkin Pulkkisen kirjat omanlaisiaan, mutta tätä en kestänyt loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Jussi Valtosen finlandian voittanut "He eivät tiedä mitä tekevät". Uskomattoman tylsä alku ja pitkäveteinen tarinankerronta. En jaksanut lukea edes puoliväliin.
Mitä mitä! Yksi mun parhaista suosikeista!
Taru sormusten herrasta kirjat monta kertaa lukenut läpi ja myös muun tolkienin tuotannon, parasta!
Tuntemattomasta sotilaasta en yhtään tykännyt vaikka luinkin kokonaan. Tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Jari Tervon kirjat, samoin Eeva Joenpellon. Kjell Westön joku todella paljon kehuttu kirja. Siinä oli ekalla sivulla vain yksi lause ja hyvin monta sivulausetta - ei kiitos.
Lopotti ja Neljän tien risteys.
Eikä! Nuo kaikki on mun lempikirjoja/kirjailijoita! Olen lukenut kaikki Joenpellon kirjat vaikka kuinka moneen kertaan, samoin nautiskellen Westöt ja Tervot. Ja Lopotti ja Neljäntienristeys kuuluvat mun top-kymppiin, mikä on paljon sanottu, kun olen lukenut tuhansia kirjoja.
Ihan uteliaisuudesta, jos olet jättänyt nuo kesken, niin kerro muutama kirja, joista olet pitänyt! (Tiedän, että makuasioista ei voi kiistellä.)
Vierailija kirjoitti:
Lundbergin (?) Jää jäi kesken. Ei vaan jotenkin toiminut. Puhdistuksen ja Kätilön kahlasin molemmat väkisin läpi, enkä todellakaan voi sanoa tykänneeni.
Tykkäsin Jäästä hurjan paljon, alku tosin oli vähän nihkeää. Tarinana varmasti sellainen joka jää minulle iäksi mieleen.
Mulla on kesken fifty shades of grey. Eka osa meni keveästi, toinen osa tökki jo ja kolmas on menossa ehkä puolivälissä. Todennäköisesti jää lukematta.
Keplerin Playground ja Hugh Howeyn Siirros viimeisimpinä. Ei vaan pysty.
50 Shades oli kyllä jotain aivan kammottavaa paskaa. Luin 50 sivua ja sitten oli pakko laittaa paperikierrätykseen.
Niin ne kirjalliset maut vaihtelee. Täällä on mainittu kirjoja, jotka itse olen ahmimalla ahminut voimatta lopettaa lukemista, esimerkiksi Anna Karenina, Puhdistus, Jää, Sieppari ruispellossa.
Itse en juuri koskaan jätä kirjaa kesken, jos olen sen aloittanut. Mutta Taru sormusten herrasta oli minullakin sellainen; fantasia ei yksinkertaisesti ole minun(kaan) lajini.
Toinen kesken jäänyt on Will Selfin Suuret apinat. Äärettömän kiinnostava teema, mutta suomennos tökki niin pahasti, että en yksinkertaisesti pystynyt. Aion kyllä vielä etsiä käsiini alkukielisen version, niin paljon jäi harmittamaan.