Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No mitä ne pellet sit tekee jos et lähdekään karkuun?

Vierailija
20.10.2016 |

Jos vaan ignooraa tollaset idiootit.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää olla empatiakyvytön persoonallisuushäiriöinen, että saa jotain sairasta nautintoa toisten pelottelusta seurauksista välittämättä. Nytkin yksi ruotsalaispoika hyppäsi parvekkeelta alas, kun pelle tunkeutui kotiin.

Ketä veikkaatte, että nämä pellet ovat? Vankilasta vapautuneita rikollisia, äärioikeistolaisia terroristeja, syrjäytyneitä..? Mikä motiivi heillä on taustalla?  

Mä en nyt oikein usko, että vaikkapa jollain huumerikollisella on kauhea tarve lähteä pellepuvussa pelottelemaan ihmisiä. Mä veikkaan, että kyse on melko tavallisista nuorista miehistä, joku nainenkin voi olla mukana. Niin nuorista, että ei oikein osata ajatella seurauksia ja toisaalta ollaan hyvin alttiita tuollaisille vaikutuksille. Mun mielestä kykenemättömyys ajatella seurauksia on tässä nyt avainasemassa: he näkevät tuon pelottelun olevan harmitonta hauskanpitoa, jolla on juuret vahvasti tietynlaisessa populaarikulttuurissa. (Nuoret (miehet) ovat myös kovia kaahaamaan autolla: sekin on kivaa, mutta voi pahimmillaan aiheuttaa useamman ihmisen kuoleman.) 

Mun mielestä nyt ei kannata a) demonisoida ketään, b) ylireagoida, vaikka tämä mielestäni onkin vakava asia. En nimittäin usko, että se on noiden pellejen mielestä vakava asia: he ovat omasta mielestään keksineet tosi hyvän jutun, josta ei jää helposti kiinni.

Vierailija
42/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan hankkia joku puukko jota voi kantaa mukana näiden paskiaisten varalta.

N22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan, etteivät tee mitään. En nyt tietenkään lapsille sanoisi, että jääkää katselemaan, mutta tuossahan on kyse siitä, että ne nauttivat aiheuttamastaan pelosta. Pelotteleminen on suht helppoa, kun on naamari päässä, tositoimiin ryhtymiseen on sitten isompi kynnys. Jos olisin isokokoinen kaveri, menisin kyllä kohti, lähtisivät pellet takuulla pakoon.

Sellanen ihminen joka kykenee laittaa tollasen puvun päälle ja ottaa vielä teräaseet mukaan, ni en usko että kynnys on kovinkaan suuri ruveta käyttämään sitä asetta. (tämä siis koskee niitä joilla teräase)

Aseettomat saattaa jättää rauhaan, mutta riskiä sekin , riippuen paikasta tietty.

Hei cmoon nyt oikeasti. Noi klovnit on satavarmasti n. 15-25 vuotiaita, jotka haluaa vaan pelleillä (no pun intended) ja aiheuttaa paniikkia, että päästään lehtiin. On niin kiva kehuskella Makelle ja Viljamille kun päästiin iltalehden etusivulle, ebin pränkki yolo. :D En usko, että noista yksikään oikeasti ketään olisi esim. tappamassa. 

Jos itse törmäisin moiseen, kävelisin tyynesti ohi.

Vierailija
44/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HennaSeAlkuperäinen kirjoitti:

av-mammat pitäs kaikki viedä niitten pellejen tykö.

Sinut pitäs.

Vierailija
45/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pitää olla empatiakyvytön persoonallisuushäiriöinen, että saa jotain sairasta nautintoa toisten pelottelusta seurauksista välittämättä. Nytkin yksi ruotsalaispoika hyppäsi parvekkeelta alas, kun pelle tunkeutui kotiin.

Ketä veikkaatte, että nämä pellet ovat? Vankilasta vapautuneita rikollisia, äärioikeistolaisia terroristeja, syrjäytyneitä..? Mikä motiivi heillä on taustalla?  

Mä en nyt oikein usko, että vaikkapa jollain huumerikollisella on kauhea tarve lähteä pellepuvussa pelottelemaan ihmisiä. Mä veikkaan, että kyse on melko tavallisista nuorista miehistä, joku nainenkin voi olla mukana. Niin nuorista, että ei oikein osata ajatella seurauksia ja toisaalta ollaan hyvin alttiita tuollaisille vaikutuksille. Mun mielestä kykenemättömyys ajatella seurauksia on tässä nyt avainasemassa: he näkevät tuon pelottelun olevan harmitonta hauskanpitoa, jolla on juuret vahvasti tietynlaisessa populaarikulttuurissa. (Nuoret (miehet) ovat myös kovia kaahaamaan autolla: sekin on kivaa, mutta voi pahimmillaan aiheuttaa useamman ihmisen kuoleman.) 

Mun mielestä nyt ei kannata a) demonisoida ketään, b) ylireagoida, vaikka tämä mielestäni onkin vakava asia. En nimittäin usko, että se on noiden pellejen mielestä vakava asia: he ovat omasta mielestään keksineet tosi hyvän jutun, josta ei jää helposti kiinni.

Todistettavasti ainakin osa pelleistä on ollut täysi-ikäisiä (tai ainakin sillä olettamuksella, kun ovat autolla olleet liikkeellä) ja kyllä jokainen täysi-ikäinen ymmärtää, mitä tuollaisesta idiotismista voi olla seurauksena (esim. joku säikähtää ja juoksee auton alle, saa sydänkohtauksen, hyppää parvekkeelta jne.). Jos on niin vajaa-älyinen täysi-ikäinen, niin sietäisi olla holhouksen alaisena!

Kyllä taustalla on jotain muutkain kuin viaton hassuttelu, kun saadaan ihmisten pelottelusta mielihyvää. Ei sellainen ole normaalia.

Vierailija
46/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä satun olemaan oikeasti vähän päästäni vialla (asperger ja masennusdiagnoosi), joten jos tollanen yksittäinen pelle tulisi vastaan, kävisi luultavasti niin että säikähtäisin mutta en lähtisi karkuun vaan alkaisin kuvaamaan ääliötä kännykällä tai jos kävisi päälle niin tappelisin vastaan. Vaikka sillä olisi joku moottorisahaa pienempi ase. Mulla ei nimittäin ole toi omaneduntaju ihan "terveellä" tasolla, ja toi pienten lasten pelotteleminen aseellisilla hyökkäyksillä on musta niin hirvittävän vastenmielistä, että voisin ottaa itse riskin siitä että jotain käy jos tuntuisi että on mahkuja saada idiootti kiinni tai pysäytettyä.

Et tämmösii me mt-ongelmaiset ollaan, toivottavasti pellet on muistaneet että jos huono munkki käy, voi päästä lähikontaktiin vittuuntuneen mt-ongelmaisen kanssa. : )

Vierailija
47/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on ihan väärä käsitys vankilasta vapautuvista. Toki jotkut palaa aina takaisin, mutta kyllä se aika siellä vankilassa saa monessa rikollisessa kehitystä aikaan. Opiskelevat ja palaavat ihan kunnon kansalaisiksi. Heitä, mielenterveyspotilaita ym. on ihan turha leimata kaikista tämän maan mädistä ilmiöistä. Eiköhän nuo ole ihan jotain teinipoikia ja -tyttöjä, jotka kaipaavat vähän jännitystä elämäänsä. Kohteena olleet pääasiassa pienet lapset, joten sekin kertoo siitä ettei voi olla kovin ammattimaisista ihmisistä kyse.

Vierailija
48/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin ettei niillä riitä muna muuhun kuin tuollaiseen pienten lasten pelotteluun, mutta toisaalta jos tyypillä olisi käynnissä oleva moottorisaha niin en jäisi testaamaan.

Annoit mulle just idean. Pellet torjutaan parhaiten omalla moottorisahalla (ensin päähän huppu tai alkon paperipussi, jossa vain silmänreiät).

Vierailija
49/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin itse pukeutua scream naamariin ja asusteisiin ja lähteä pellejahtiin.

Suojelijapellet vs. pelottelijapellet! :)

Vierailija
50/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla iltalenkillä juoksi n. 10 -vuotias poika vastaan samaa puolta tietä kuin minä menin ja hänellä oli joku liina kasvoilla niin että vai silmät näkyivät.  Juoksi siitä ohi ja sitten pellolle.  Oliko hän pelle?  Nyt kuulin eka kerran että sellaisia on.  Ihmettelin että mikähän sillä oikein oli.

Vierailija
51/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tää on jotenkin kiehtova ilmiö. Ei silloin, jos pikkulapsia pelotellaan tai aseita on mukana, mutta sellaisena "klovni kävelee kadulla" (ei jahtaamista) tyyppisenä harmittomana ois tosi jännä!

Musta taas on paljon kiehtovampi ilmiö kerätä kotikylästä porukka ja jahdata niitä klovneja autoin ja ampuma-asein.

Vierailija
52/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan tlilaudan jonneja! Tää pellejuttu on kopioitu maailmalta jossa tyypit tekee pilaa ja kuvaa videoita siitä kun uhri pelästyy ja juoksee karkuun. Varmasti täällä suomessakin kun joku pelle pelottelee niin joku sen kaveri kuvaa jostain puskasta tapahtuman ja kun aikaa menee niin laittavat niitä nettiin youtubeen tai ihan vaan ylilaudalle

Vierailija
53/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu olevan sitä mieltä, että nää on vaan harmittomia teinejä. Ensinnäkään ilmiö ei ole harmiton, toisekseen mahtaa teinillä olla paha olla, jos täytyy pikkulapsia uhkailla moottorisahalla. Jokin on mennyt kyllä pahasti pieleen, että on noin kieroon kasvanut eikä tunne minkäänlaista empatiaa (pikkulapsia kohtaan). Jos olisin tällaisen teinin vanhempi niin kyllä miettisin mikä meni vikaan...

Vierailija
54/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä veikkaan, etteivät tee mitään. En nyt tietenkään lapsille sanoisi, että jääkää katselemaan, mutta tuossahan on kyse siitä, että ne nauttivat aiheuttamastaan pelosta. Pelotteleminen on suht helppoa, kun on naamari päässä, tositoimiin ryhtymiseen on sitten isompi kynnys. Jos olisin isokokoinen kaveri, menisin kyllä kohti, lähtisivät pellet takuulla pakoon.

Sellanen ihminen joka kykenee laittaa tollasen puvun päälle ja ottaa vielä teräaseet mukaan, ni en usko että kynnys on kovinkaan suuri ruveta käyttämään sitä asetta. (tämä siis koskee niitä joilla teräase)

Aseettomat saattaa jättää rauhaan, mutta riskiä sekin , riippuen paikasta tietty.

Hei cmoon nyt oikeasti. Noi klovnit on satavarmasti n. 15-25 vuotiaita, jotka haluaa vaan pelleillä (no pun intended) ja aiheuttaa paniikkia, että päästään lehtiin. On niin kiva kehuskella Makelle ja Viljamille kun päästiin iltalehden etusivulle, ebin pränkki yolo. :D En usko, että noista yksikään oikeasti ketään olisi esim. tappamassa. 

Jos itse törmäisin moiseen, kävelisin tyynesti ohi.

Joo, kylläpä onkin ihan tosi hauska pila! Tiedän jo nyt, että ihan aikuiset ihmiset kokee turvattomuutta eivätkä uskalla kulkea pimeässä yksin. Kun on ollut näitä kaikenmaailman puskaraiskauksia, turvapaikanhakijoiden teoilla retostelua (totta tai ei mutta näkyvästi esillä mediassa), järjestäytyneitä varasketjuja ensin skouttaamassa/merkkaamassa ihmisten koteja ja sitten ryöstelemässä niitä pakulla, pahoinpitelyjä ja ryöstöjä kadulla... Onhan se varmaan helvetin siistii pelleillä ja ebin pränkki yolo vaan mutta JUMALAUTA kun tällaiset jutut juuri lietsoo turvattomuutta ja pelon tunnetta kadulla!!! Ymmärrän kyllä ettei tuollaisilla keskenkasvuisilla nulikoilla riitä aivoa tajuamaan tällaista ja empatiasta heille on turha edes puhua, mutta silti suututtaa! Holhouksen alaisiksi tuollaiset!

Vierailija
55/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan tlilaudan jonneja! Tää pellejuttu on kopioitu maailmalta jossa tyypit tekee pilaa ja kuvaa videoita siitä kun uhri pelästyy ja juoksee karkuun. Varmasti täällä suomessakin kun joku pelle pelottelee niin joku sen kaveri kuvaa jostain puskasta tapahtuman ja kun aikaa menee niin laittavat niitä nettiin youtubeen tai ihan vaan ylilaudalle

siis ylilaudan

Vierailija
56/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta naamioitumisesta sellainen mielenkiintoinen tieto, että Yhdysvalloissa tehtiin 1960- ja 70 -luvuilla psykologisia tutkimuksia ihmisen väkivaltakäyttäytymisestä, ja tulosten mukaan normaali, tavallisesti rauhanomainen ihminen turvautuu huomattavasti herkemmin fyysiseen väkivaltaan silloin, kun hän on peittänyt kasvonsa.

Kun tutkijaryhmä tulosten julkaisemisen jälkeen haastatteli koehenkilöitä, nämä ilmaisivat hämmennystä ja pettymystä itseensä; he eivät ymmärtäneet, miksi heidän käyttäytymisensä muuttui.

__________________________________________________________________________________________________

Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Vierailija
57/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman (muttei täysin) off-topic kommenttiini 55 liittyen: Samanlaisia tuloksia on saatu, kun ihmiset on jaettu rooleihin. Roolin "suojassa" normaalin ihmisen on helpompi turvautua väkivaltaan.

Myös samoin käyttäytyvien ryhmän läsnäolo lisäsi fyysisen väkivaltaisuuden todennäköisyyttä normaaleilla ihmisillä. Neljäs väkivaltaisuuteen myötävaikuttava tekijä oli univormu. Ja viides tekijä oli emotionaalinen virittyneisyys.

Klovnien kohdalla täyttyy muutama tekijä. Mutta esim. mielenosoituksissa on nykytrendinä on kasvojen peittäminen (naamarilla tai huivilla tms.), ja niissäkin täyttyy jo monta tekijää, esim. ryhmätekijä ja emotionaalinen virittyneisyys -tekijä täyttyvät korostuneesti.

Se että väkivaltaan ryhtymisen myötävaikuttavia kriteereitä täyttyy, ei tietenkään vielä tarkoita sitä, että henkilö tulee käyttämään väkivaltaa, mutta ennen kaikkea henkilön itsensä kannattaa miettiä näitä tutkimustietoja, ettei tule tehneeksi jotain, mitä myöhemmin katuu.

__________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Vierailija
58/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi säikky. Toisaalta mun ex hakkas mua ja aikani koitin väistellä ja mennä karkuun kunnes kerran mulla vaan pimahti päässä ja löin silitysraudalla (eka esine mikä käteen sattui) päähän. Mursi nenänsä ja sen päivän jälkeen erottiin eikä koskenut enää sormellaankaan muhun. Opin siis sen et takaisin pitää osata antaa. Joten en tiedä mitä tekisin jos joku tulisi pelottelemaan ja tuntisin väkivallan uhkaa. Varmaan juoksisin karkuun jos en sitten taas pimahtaisi ja siinä saattaisi käydä huonosti varsinkin jos lähettyvillä olis silitysrauta tai joku muu esine millä paukasta päähän :D

N28

Vierailija
59/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta mistä ihmeestä täällä puhutaan??

Vierailija
60/75 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pellet ovat terroristeja ja niihin pitää suhtautua kuten terroristeihin.

Missä on soldiers of odinit? Nyt olis ihan aihetta turvata katuja naisten ja lasten vuoksi. Eikö näitä kiinnosta kun omat terrorisoi?