Pariskunnan eriävät musiikkimaut?
Tuli mieleen noista musiikkikeskusteluista, että miten pariskunnat hoitaa musiikinkuuntelun? Minä pidän Lana del Reystä, Adelesta, Jenni Vartiaisesta, Charli XCX:stä jne. Mies kuuntelee jotain ihmemetallia, jota en itse siedä alkuunkaan.
Aina autossa tms. soitetaan jotain yleistä soittolistaa tms. minun aloitteestani, ei koskaan miehen musiikkia ja olen pyytänyt ettei hän kuuntelisi sitä kotona ilman kuulokkeita. Minä tosin huomaan useastikin soittavani omaa musiikkiani miehenkin kuullen.
Tiedän, että mies kuuntelee omaansa autossaan ja joskus työpaikallaan (työkaverinsa valittaa, ettei ovetkaan pidä sitä musiikkia poissa).
Nyt jäin miettimään, että olenko minä kohtuuton. Olen olettanut että mies sanoisi jos ei tykkäisi kuunnella minun valitsemaani musiikkia, mutta toisaalta, milloin mies on ikinä sanonut mistään itseään ärsyttävästä?
Miten muilla on hoidettu vastaava ongelma? Kuunteleeko kumpikin omaansa vain kuulokkeilla tai ei ollenkaan, vai esim vuorotellen autossa?
Kommentit (32)
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä bändejä se miehesi kuuntelee? Mustat harvemmin kuuntelevat raskaampaa musaa.
Mies ei ole musta.
Tässä on muutama bändi yhdeltä spotifyn soittolistaltaan: Fear factory, Five finger death punch, Brujeria, Pantera, God of lamb, Machine head...
Eikö hänessä ollut puolet vai neljäsosa mustaa verta? Obamaakin sanotaan mustaksi pressaksi, vaikka hän on puoliksi valkoinen. Se on muuten Lamb of God.
Mies kuuntelee örinää/blackmetallia, minä kuuntelen enimmäkseen suorirokkia/poppia. Ei meillä kumpikaan kiellä toista kuuntelemasta musiikkia, itse olen jopa ruvennut tykkäämään joistakin miehen kuuntelemista biiseistä.
Mies on meillä suurempi musiikin kuluttaja, itse kuuntelen aika harvoin. Yleensä mies kyselee minulta haluanko välillä kuunnella jotain "omaa musiikkia".
Siis onko sinulla uusi mies, vai se sama vanha tummaihoinen ja mittatilausvaatteisiin pukeutuva miljonääri-jättikulli? Ei kuuntele metallia sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä bändejä se miehesi kuuntelee? Mustat harvemmin kuuntelevat raskaampaa musaa.
Mies ei ole musta.
Tässä on muutama bändi yhdeltä spotifyn soittolistaltaan: Fear factory, Five finger death punch, Brujeria, Pantera, God of lamb, Machine head...
Eikö hänessä ollut puolet vai neljäsosa mustaa verta? Obamaakin sanotaan mustaksi pressaksi, vaikka hän on puoliksi valkoinen. Se on muuten Lamb of God.
Neljäsosa. Miehen äiti oli musta, vaikka äitinsä oli latino, koska tämän väri oli tumma. Miehen väri/ulkonäkö taas ei kerro mitään rodusta mihinkään suuntaan. Tai ainakaan oikeaan suuntaan. Ja mies on itse tarkka siitä, ettei ole musta tai valkoinen.
Ja niinpäs olikin Lamb of god.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sinulla uusi mies, vai se sama vanha tummaihoinen ja mittatilausvaatteisiin pukeutuva miljonääri-jättikulli? Ei kuuntele metallia sitten millään.
Eikö me nyt tultu jo kerran siihen tulokseen, että mitat eivät av-mammojen mielestä olleet niin jättimäiset? Eikä mies ollut miljonäärikään, kun rahat ovat kerran kiinni ja ns. ainoastaan paperilla. Ja mies ei edelleenkään ole tummaihoinen.
Ja sinun profilointisi ihmisten musiikkimausta ei taidakaan olla niin aukoton.
Jos vietetään iltaa niin kuunnellaan välillä toisen biisejä ja sitten taas toisen. Muutamasta vanhasta bändistä tykätään molemmat, joten usein kuunnellaan myös niitä. Autossa myös välillä vaihdetaan kanavaa toiselle mieluisempaan. Itse kuuntelen iskelmää, poppia ja mies rockia ja räppiä.
Kysyin mieheltä, häiritseekö häntä musiikkini. Totesi (samalla muuta tehden), että jos häiritsisi hän laittaisi kuulokkeet korviin. Eli... minulla ei ole aavistustakaan :D Kaipa hän sitten laittaa ne kuulokkeet jos ärsyttää tarpeeksi?
Yritin aikanani totutella miehen musiikkiin, mutta ihan rehellisesti - se on hirveää. Jokainen, joka ei metallista pidä, ymmärtää tämän.
Autossa en edelleenkään haluaisi altistaa lapsia (enkä rehellisesti sanottuna itseänikään) miehen musiikille, mutta ehkä olisi reiluinta pitemmillä matkoilla, jotka onneksi ovat harvinaisempia, antaa miehen kuunnella metallia, ottaa itselleen ja lapsille kuulokkeet?
Meillä on poikkeava musamaku. Ja suoraansanottuna se häiritsee, kun ei voi jakaa itselleen rakkaita asioita toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on poikkeava musamaku. Ja suoraansanottuna se häiritsee, kun ei voi jakaa itselleen rakkaita asioita toisen kanssa.
Minulle musiikki ei ole niin kamalan tärkeää, kivaa ajanvietettä, muttei sinänsä tärkeää. Miehelle se kuitenkin tuntuu olevan, ja en vain saa mitään otetta siitä, mistä siinä (metallissa) pitäisi edes pitää? Ei siinä ole melodiaa, enkä aina ymmärrä sanojakaan siitä örinästä.
Meillä autossa kuski päättää musiikin. Tosin aika usein kuski pyytää matkustajaa laittamaan levyn, valikoima tietysti riippuu siitä kumman autolla ollaan liikkeellä. Kummankin suosikeista löytyy myös sellaisia, mikä kelpaa molemmille. Kotona kuunnellaan vähä vaihdellen kuulokkeilla tai vuorotellen, riippuu tilanteesta. Ei tästä koskaan riitojakaan ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä autossa kuski päättää musiikin. Tosin aika usein kuski pyytää matkustajaa laittamaan levyn, valikoima tietysti riippuu siitä kumman autolla ollaan liikkeellä. Kummankin suosikeista löytyy myös sellaisia, mikä kelpaa molemmille. Kotona kuunnellaan vähä vaihdellen kuulokkeilla tai vuorotellen, riippuu tilanteesta. Ei tästä koskaan riitojakaan ole tullut.
Meillä soitetaan spotifytä, eli sinänsä olisi mahdollisuus kumman tahansa musiikkiin. Valitaan kuitenkin yleensä joku ulkopuolinen soittolista. Taidan minäkin siirtyä kuskin valintaan (eli miehen) ja olla itse kuulokkeet päässä. Tai sitten pyydän valitsemaan sellaisia mahdollisimman helposti siedettäviä, melodisia ja ei-örinä-biisejä?
Miehelläs on hyvä musiikin maku.
:)
ohis