Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pariskunnan eriävät musiikkimaut?

20.10.2016 |

Tuli mieleen noista musiikkikeskusteluista, että miten pariskunnat hoitaa musiikinkuuntelun? Minä pidän Lana del Reystä, Adelesta, Jenni Vartiaisesta, Charli XCX:stä jne. Mies kuuntelee jotain ihmemetallia, jota en itse siedä alkuunkaan.
Aina autossa tms. soitetaan jotain yleistä soittolistaa tms. minun aloitteestani, ei koskaan miehen musiikkia ja olen pyytänyt ettei hän kuuntelisi sitä kotona ilman kuulokkeita. Minä tosin huomaan useastikin soittavani omaa musiikkiani miehenkin kuullen.
Tiedän, että mies kuuntelee omaansa autossaan ja joskus työpaikallaan (työkaverinsa valittaa, ettei ovetkaan pidä sitä musiikkia poissa).
Nyt jäin miettimään, että olenko minä kohtuuton. Olen olettanut että mies sanoisi jos ei tykkäisi kuunnella minun valitsemaani musiikkia, mutta toisaalta, milloin mies on ikinä sanonut mistään itseään ärsyttävästä?
Miten muilla on hoidettu vastaava ongelma? Kuunteleeko kumpikin omaansa vain kuulokkeilla tai ei ollenkaan, vai esim vuorotellen autossa?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuunnellaan vain kuulokkeilla. Autossa ei kuunnella oikeastaan ikinä mitään lasten takia.

En edes tiedä kunnolla mitä mies nykyisin kuuntelee. Kai jotain Haloo Helsinkiä yms., josta itse en tykkää ollenkaan.

Vierailija
2/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri kuunnella musiikkia yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Kumpikin kuuntelee mitä tykkää, jos toista häiritsee niin kuulokkeet kehiin. Ei ole kyllä ikinä tullut ongelmaa tästä! Ehkä sun miestä ei häiritse musiikkisi samalla tavalla kuin sinua hänen, siksi ei ole nostanut ongelmaksi? Voihan se sua häiritä ja se on hyvä että kerrot.

Vierailija
4/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kuunnellaan vain kuulokkeilla. Autossa ei kuunnella oikeastaan ikinä mitään lasten takia.

En edes tiedä kunnolla mitä mies nykyisin kuuntelee. Kai jotain Haloo Helsinkiä yms., josta itse en tykkää ollenkaan.

Mistä lähtien lapset ovat estäneet musiikin kuuntelun?

Vierailija
5/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi musamaku liippaa läheltä.On kyllä aikamoinen deal breaker parisuhteessa tuokin.En voisi kuvitellakaan seukkaavani suomiräppiä tai  örinämetallia kuuntelevan ihmisen kanssa.

Vierailija
6/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulokkeilla kuuntelu aiheuttaa tinnitusta!

7/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D Kumpikin kuuntelee mitä tykkää, jos toista häiritsee niin kuulokkeet kehiin. Ei ole kyllä ikinä tullut ongelmaa tästä! Ehkä sun miestä ei häiritse musiikkisi samalla tavalla kuin sinua hänen, siksi ei ole nostanut ongelmaksi? Voihan se sua häiritä ja se on hyvä että kerrot.

Mies on luonteeltaan sellainen, että sietää ja sietää, kunnes joku asia vihdoin (usein useamman vuoden päästä) keittää yli ja sitten napsahtaa. Ehkä vain kysyn häneltä häiritseekö musiikkini? 

Kiva kuitenkin kuulla, ettei muilla ole ongelmia asiasta, vaan olen ehkä kehittänyt sen ihan itsekseni :D

Vierailija
8/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että aloittajan liitossa olisi suurempiakin ongelmia ratkottavana kuin eriävä musiikkimaku...

9/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi musamaku liippaa läheltä.On kyllä aikamoinen deal breaker parisuhteessa tuokin.En voisi kuvitellakaan seukkaavani suomiräppiä tai  örinämetallia kuuntelevan ihmisen kanssa.

:D Oli minäkin melko järkyttynyt kun mies rupesi olemaan sen verran rento minun kanssani, että laittoi musiikin soimaan autossa. Meni minullakin muutama kk että sain sanottua että en oikeasti siedä sitä.

Pelkään vain, että mies tuntee ettei saa missään olla itsensä kun joka paikassa kielletään. Töissä joku heti paukuttaa ovea ja kotona ei saa kuunnella kuin kuulokkeilla, joista mies ei tykkää muutenkaan. 

Vierailija
10/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tykätään metallista, joten kuunnellaan sitä yleensä yhdessä. Joskus kuunnellaan muutakin, ja jos toinen ei tykkää niin pyytää vaihtamaan ja yleensä löytyy jotain, mitä molemmat haluavat kuunnella. Ihan hirveästi ei musiikkimaku eroa, minä kuuntelen listapoppia lähinnä lenkillä.

Minusta on outoa, jos teillä on eri säännöt musiikin kuunteluun. Tuskin se metallimies sen enempää sinun Adelestasi tykkää kuin sinä hänen musiikeistaan. Mitä jos nyt vaan kysyisit, että mitä se mies on mieltä, pitäisikö sun laittaa kuulokkeet. Se on miehesi koti yhtä lailla, kyllä tuollaiset on kohteliasta ottaa huomioon.

Vierailija
11/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien lapset ovat estäneet musiikin kuuntelun?

Siitä lähtien, kun oppivat sanomaan, että pienemmälle, kun mä en kuule tätä. Yleensä räpläävät omia puhelimiaan automatkoilla ja haluavat kuulla niistä äänet tai sitten haluavat kuunnella omia musiikkeja. Ei siinä sekametelissä sitten kukaan voisi olla.

12/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat tykätään metallista, joten kuunnellaan sitä yleensä yhdessä. Joskus kuunnellaan muutakin, ja jos toinen ei tykkää niin pyytää vaihtamaan ja yleensä löytyy jotain, mitä molemmat haluavat kuunnella. Ihan hirveästi ei musiikkimaku eroa, minä kuuntelen listapoppia lähinnä lenkillä.

Minusta on outoa, jos teillä on eri säännöt musiikin kuunteluun. Tuskin se metallimies sen enempää sinun Adelestasi tykkää kuin sinä hänen musiikeistaan. Mitä jos nyt vaan kysyisit, että mitä se mies on mieltä, pitäisikö sun laittaa kuulokkeet. Se on miehesi koti yhtä lailla, kyllä tuollaiset on kohteliasta ottaa huomioon.

Luulen, että tässä piilee se lopullinen ongelma suhtautumisessani. Kotimme on minulle sellaisia minun valtakuntiani, joissa mies on lähinnä vieraileva tähti. Mies joutuu kysymään, missä lakanat on, koska ei tiedä. Ehkä en osaa ottaa tarpeeksi huomioon, että kotimme ovat myös puoleksi hänen. 

Kysyn häneltä ja jos vähänkin näyttää että valehtelee kun sanoo, ettei haittaa, niin laitan kuulokkeet tästä eteenpäin.

Vierailija
13/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tässä piilee se lopullinen ongelma suhtautumisessani. Kotimme on minulle sellaisia minun valtakuntiani, joissa mies on lähinnä vieraileva tähti. Mies joutuu kysymään, missä lakanat on, koska ei tiedä. Ehkä en osaa ottaa tarpeeksi huomioon, että kotimme ovat myös puoleksi hänen. 

Kysyn häneltä ja jos vähänkin näyttää että valehtelee kun sanoo, ettei haittaa, niin laitan kuulokkeet tästä eteenpäin.

Ei kyllä kovin hyvältä kuulosta.

Vierailija
14/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheeseen kuuluu minä, mieheni ja kolme lasta. Yleensä jos musiikkia kuunnellaan niin youtubesta kotiteatterilla. Jokainen saa vuoron perään valita haluamansa kappaleen, pysyy kaikki tyytyväisinä. Autossa on yleensä cd-levy soimassa, johon on poltettu jokaisen mielimusiikkia tai radio.

Kahdella vanhimmalla on omassa huoneessaan omat musiikkivehkeet, siellä saavat yhdessä kuunnella sitä mistä itse tykkäävät halutessaan.

15/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä kovin hyvältä kuulosta.

No ei. Miestä vain näkyy kotona niin vähän, että jotenkin asia on vain kääntynyt noin. On aina treenaamassa tai töissä. Kuinkahan paljon siitäkin johtuu siitä, ettei mies tunne olevansa kotonaan?

Vierailija
16/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä bändejä se miehesi kuuntelee? Mustat harvemmin kuuntelevat raskaampaa musaa.

Vierailija
17/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilmeni, että tyttis piti Veskusta, tuli ero välittömästi. Taistolaisia en siedä, etenkään sellaisia, jotka eivät osaa laulaa.

Vierailija
18/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kuunnellaan Puhelinlankoja, Luontoiltaa ja Kadonneita levyjä. Miestä ei oikeastaan haittaa, vaikka soisi mikä, koska hän on täysin epämusikaalinen ja rytmitajutonkin.  Eniten harmittaa, kun ei voi käydä missään konserteissa tai vastaavissa sillai että niistä nauttisi paljon, kun toinen nuokkuu vieressä ja saattaa jopa uinahtaa. Sellainen hävettää.

19/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä bändejä se miehesi kuuntelee? Mustat harvemmin kuuntelevat raskaampaa musaa.

Mies ei ole musta.

Tässä on muutama bändi yhdeltä spotifyn soittolistaltaan: Fear factory, Five finger death punch, Brujeria, Pantera, God of lamb, Machine head... 

Vierailija
20/32 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä ihmistä kuuntelee omia musiikkejaan ja kaikki toimii. Toisinaan kuulokkeilla toisinaan vapautuneesti nuppikaakkoon. Kaikille on tilaa, ei tietenkään samaan aikaan.

Autossa kuunnella kuskin musiikkia ja toisinaan tämä antaa muillekin vapauksia.

Meillä on myös perheen yhteisiä soittolistoja yhteiseen kuunteluun. Vuorotellen.

Kullakin omat diggausgenrensä, muttei se keltään ole pois, jos toisinaan kuuntelee toisenlaistakin musaa ja monipuolistuu.