Abortti usa:ssa?
Katson tässä trumpin ja hillaryn vaaliväittelyä. Kiistelivät oikeudesta myöhäiseen aborttiin. Hillary puoltaa oikeutta aborttiin, jos äidin terveys on vaarassa. Trump vastustaa myöhäistä aborttia, joka voidaan tehdä jopa 1-4 päivää ennen synnytyspäivää. Mitä hittoa, ei kai tuo voi pitää paikkaansa? Kai nyt usassakin lapsi pyritään pitämään hengissä, jos synnytys joudutaan käynnistämään äidin terveydentilan vuoksi ennen laskettua aikaa? EikAi sitä nyt oikeasti abortoida? Kai tuo oli vain joku trumpin heitto, mutta ei sitä kyllä kukaan oikaissut. Eli tietääkö joku, millä viikoilla usassa voi abortin tehdä?
Kommentit (7)
Nopealla googlettelulla löysin tällaisen jutun:
http://www.vox.com/2016/10/19/13341532/abortion-9-months-trump
Kuten jo sanottiin, osavaltiokohtaista, mutta loppuvaiheen abortissa (joissain vk. 40 mahdollista) vauva pyritään... terminoimaan, ennen, noh, syntymää.
En itse hyväksy lainkaan ko. menettelyä - jos äidin henki on vaarassa, niin hei, otetaan vauva pois ja pyritään pitämän hengissä mahdollisuuksien mukaan.
Abortin hyväksyn, mutta mielestäni Suomen 12/20 laki on oikein hyvä.
En uskonut olevani trumpin kanssa mistään samaa mieltä, mutta näköjään poikkeus vahvistaa säännön.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Kuten jo sanottiin, osavaltiokohtaista, mutta loppuvaiheen abortissa (joissain vk. 40 mahdollista) vauva pyritään... terminoimaan, ennen, noh, syntymää.
En itse hyväksy lainkaan ko. menettelyä - jos äidin henki on vaarassa, niin hei, otetaan vauva pois ja pyritään pitämän hengissä mahdollisuuksien mukaan.
Abortin hyväksyn, mutta mielestäni Suomen 12/20 laki on oikein hyvä.
No huh huh, tuo on sairasta. Enkä minäkään aborttia vastusta, itsekin sen olen joutunut sikiön vamman vuoksi tekemään. Mutta jos jo pian puolivälin jälkeen syntyneet pystytään tehohoidolla pelastamaan, niin loppuvaiheen abortit on kyllä ihan vaan murhaamista. Tiedätkö, kuinka yleistä käytännössä nuo loppuvaiheen murhat ovat?
Jonkun tilaston minkä näin ne olivat muistaakseni promillen luokkaa kaikista aborteista. Liian paljon silti.
Tämäkin riippuu ihan eri osavaltioista ja miten he määrittelevät aborttilait.
https://en.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_the_United_States_by_state