Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä nämä kipukohtaukset voivat olla? Onko jotain naisten hormoni-

onneton
20.10.2016 |

toimintaan liittyviä asioita?

Viime kuussa - 16.9 - heräsin yöllä outoon vatsatuntemukseen ja mietin, että joko ne vatsakivut taas alkavat? Ja aamulla kun heräsin totta ne kivut olivat. Ne pahenivat pahenemistaan päivän mittaan niin, että lääkäriin oli myöhemmin iltapäivästä lähdettävä. Annettiin muutama tuju kipupiikin ja olotila helpottui. Kotona nuo kivut aiheuttivat sen, että lopulta olin aivan ripulilla ja oksennustakin tuli muutamaan otteeseen. Sairaalassa minulta ultrattiin ylävatsa ja sapessa ei ainakaan todettu mitään ihmeempää, eikä kai sen kummempaa muuallakaan ylävatsassa.

Ja viime yönä kerran tunsin sellaista ihme ylävatsavaivaa jälleen - aivan kuin olisi alkanut ilmaa kertymään vatsaan. Tänä aamuna sitten heräsin oksettavaan olotilaan. En ole vielä oksentanut, vaikka niin kiertää ja vääntää vatsassa. Tosin vatsa on aivan tyhjentynyt tässä muutamien tuntien sisällä. Silti tulee tunne, että on mentävä vessaan uudestaan ja uudestaan, vaikkei enää mitään tulekaan. Vatsaan myös sattuu jonkin verran, tunne kuin olisi hirveästi ilmaa vatsassa että myös tuota kiputuntemusta.

Mies epäilee tätä kipuiluani naisten hormonitoiminnan aiheuttamaksi.

Minulla kun oli tätä vaivaa kolmatta odottaessani lähes alkuraskaudesta loppumetreille saakka kerran kuussa. Tosin en kyllä nyt usko, että olisin raskaana. Ei ole petipuuhia ollut taas sitten heinäkuun.

Lääkärinkään en enää haluaisi mennä, kun viime kerralla oli puhetta siitä, että jos vaivat jatkuvat, niin sitten tehdään mahd. ylävatsan tähystys ja tuohon nyt en viimemmäksikään halua joutua.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut närästyslääkettä? Mulla ei ole mitään polttavia röyhtäyksiä tai poltetta kurkussa, vaan jumalaton ylävatsakipu, kiristää, ahdistaa, yms. Tätä jos on tarpeeksi usein, saattaa vatsakin mennä sekaisin (vatsahapot?). Syön Losec:ia tai Somac:ia ja ne auttavat yleensä muutamassa minuutissa.

Vierailija
2/6 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko helikopakteeri tutkittu?😯

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästys voi oireilla noin. Mitään sukupuoleen tai hormoneihin liittyvää tuo ei todellakaan ole.

Vierailija
4/6 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös kokeilla vatsaystävällistä ruokavaliota ja maitohappobkteereita. Itselläkin noita välillä kun vatsa ärtyy. Myös närästys tekee vastaavaa.

Vierailija
5/6 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pitänyt ihan päiväkirjaa mun oireista kierron aikana ja yhdessä vaiheessa tuli myös hirveitä mahakipu ja paskakohtauksia aina yhtenä päivänä samaan aikaan kiertoa. Nyt ei ole vähään aikaan jostain syystä tullut. Sappivaivaa oon myös epäillyt ja sappi/maksahan liittyy hormonitoimintaan myös. Ultraamalla ei ihan kaikkea näe. Joskus kai magneettikuvissa vain näkyy jotkut, mitkä oli, öö, jossain päin sappea..?

Vierailija
6/6 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vinkeistänne!!

Olotila on pysynyt edelleen yhtä kammottavana mitä oli tuolloin aamupäivälläkin. Ei ole oksentaa vielä tarvinnut, mutta koko ajan on oksettava olotila.  

Tietysti mietin, että voiko tämä olla perus-mahatautiakin vain?  Eilen olimme reissussa ja illemmalla saatoin ehkä huonommin pestä käteni,  automatkalla kotiin söin hieman suolapähkinöitä.   Ja tietysti käsien kauttahan ne pöpöt vatsaan päätyvät harmejaan aiheuttamaan.

Mietin, että jos tuli oksennus, niin pöpön saisi vatsastakin veks' - vaan kun ei tule niin ei tule ja sitten on vain tätä vatsanvääntämistä & oksettavaa olotilaa tunnista toiseen.