Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tilanteita, joissa suositaan ekstrovertteja introverttien kustannuksella

Vierailija
20.10.2016 |

Näillähän ei kauniiden puheiden mukaan piäisi olla mitään tekemistä ihmisen arvon kanssa, mutta niin vaan tätä tapahtuu.
Esim ainakin aikoinaan piti hoitoalalle pyrkivän osallistua tuollaiseen muutaman hengen keskusteluun jossa annettiin puheenaihe aihe ja kaikkien piti jollain lailla päteä siinä keskustelussa jota "tuomarit" muistiinpanovälineineen seurasi vierestä. Kyllähän siinä ekstroverttius hallitsi. Tiedä sitten kuinka siinä huomioitui hiljaisemmat.. joka tapauksessa karmea tilanne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttiys ei ole yhtä kuin että on hiljainen (tai ujo)

Vierailija
2/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastatteluissa (erityisesti ryhmähaastatteluissa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introverttikin voi opetella sellaisia sosiaalisia taitoja, joita esimerkiksi työelämässä tarvitaan.

Vierailija
4/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääleikit :D

Itse introverttina pärjään kyllä ryhmähaastatteluissa. Aito positiivisuus ja sanavalmius ovat myös joidenkin introverttien ominaisuuksia.

Vierailija
5/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ryhmätyöt.

Mölyapinat saavat huonotkin ideansa kuuluviin, introverttien ehkä vaikea saada suunvuoroa.

Vierailija
6/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntityö

Vierailija
7/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Et usko, mutta olen miettinyt samaa. Ja en itseni vaan ystäväni puolesta. Että miten morsiamen suvulle saa perille sen, että introvertti sulhanen ei osallistu mihinkään hääleikkeihin. Ei hyvällä eikä pahalla. Että miten estetään, että suku pilaa hääparilta hääpäivän. On mullakin stressin aiheet!

Vierailija
8/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi todellisuudessa jako ei ole noin mustavalkoinen, suurin osa lienee jotain noiden kahden väliltä. Introvertti voi myös olla sanavalmis, lahjakas puhumaan ja sosiaalisesti taitava ja vakuuttava, vaikka ei olekaan mikään päällepäsmäri (tai ehkä juuri siksi).

Vierailija
9/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työhaastattelut, ellei sitten ole älytön hölö ja yleensä tilanteet, joissa sosiaalisuus on eduksi.

Vierailija
10/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin niin päin, että missä tilanteessa ei suosittaisi ekstroverttejä?

Oli kyseessä lapsuus, koulu- ja opiskelumaailma, työelämä, parisuhde, perhekuviot ja vanhainkoti. En kyllä keksi mitään tilannetta, jossa vaikeneminen olisi kultaa oikeasti, vaikka tällainen sananlasku onkin olemassa. 

Vierailija
11/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Et usko, mutta olen miettinyt samaa. Ja en itseni vaan ystäväni puolesta. Että miten morsiamen suvulle saa perille sen, että introvertti sulhanen ei osallistu mihinkään hääleikkeihin. Ei hyvällä eikä pahalla. Että miten estetään, että suku pilaa hääparilta hääpäivän. On mullakin stressin aiheet!

Ihanasti ajateltu!

Vierailija
12/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen introvertti, mutta kun keskustellaan työasioista, olen erittäin aktiivinen ja osaava. Monesti jopa nautin työasioiden puhumisesta, jos ratkotaan jotain kiinnostavaa ongelmaa. Nämä eivät ole sellaisia sosiaalisia tilanteita, jotka kuluttavat energiaani. Sen sijaan esim. pikkujouluissa - joissa ei puhuta työasioista - energiani kuluu, kun pitää yrittää keksiä sellaista sanottavaa, jota muut eivät koe tylsäksi.

Vierailija
13/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne juu tuo ryhmäkeskustelu, mutta laitoin hoitaja-moodin päälle siinä keskustelussa ja nyt opiskelen kätilöksi!

Ja olen siis yksityiselämässä erittäin introvertti, mutta eihän se tarkoita ettenkö osaisi halutessani ja tarvittaessa keskustella tyhjänpäiviäisiäkin. Työminä on erikseen. 

Vierailija
14/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun lukupiirit tai keskustelutilaisuudet. Tulee mieleen esimerkiksi yksi lukupiiri jossa oli kaksi erittäin päällepäsmäröivää tyyppiä jotka käyttivät joka tunti lähes kaiken ajan omiin pitkiin pihuunvuoroihinsa ja oli tyypillistä että he pitivät useita puheenvuoroja peräkkäin antamatta edes sekunttia aikaa muille sanoa jotain. Tympeää oli veilä että sanoivat aina jossain välissä että kysykää vain muutkin välissä, mutta se ei heitä hidastanut vaan sieltä tuli vaan silti jatkuvalla syötöllä omaa puheenvuoroa. Ei siinä muiden tehnyt enää kurssin loppupuolella mieli edes kauheasti yrittääkään kun oli jo mennyt fiilikset niin pahasti. Opettajan olisi kuulunut jakaa tälläisessä tilanteessa puheenvuoroja sanomalla että haluaa kuulla välillä jonkun muun mietteitä.

Vierailija
15/15 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala tilanne juu tuo ryhmäkeskustelu, mutta laitoin hoitaja-moodin päälle siinä keskustelussa ja nyt opiskelen kätilöksi!

Ja olen siis yksityiselämässä erittäin introvertti, mutta eihän se tarkoita ettenkö osaisi halutessani ja tarvittaessa keskustella tyhjänpäiviäisiäkin. Työminä on erikseen. 

Hei, onnekas sinä, joka pysyt laittamaan eri tilanteissa eri roolin päälle. Tuo on ihailtavaa sopeutumista. Tunnen tuollaisia ihmisiä, ja itsekin pystyn siihen jossain määrin.

Mutta sitten tunnen myös sellaisen introvertin, joka ei pysty muuntumaan erikseen työminäksi ja kotiminäksi. Aina sama tyyppi. Ja tuon kohdalla esim. työhaastattelu on sellainen juttu, jota vain yksinkertaisesti ei tapahdu. Hänen onnekseen hän ei ole ikinä työhaastatteluun joutunut, vaan on työllistynyt lähipiirin verkostojen kautta.