Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keittiöpsykologit! Mikä sairaus minulla on?

Vierailija
20.10.2016 |

Pidin itseäni pitkään masentuneena mutta nyt vanhemmiten olen tehnyt töitä itseni kanssa puolison pyynnöstä ja ymmärtänyt että masennusta tämä ei ainakaan ole. Oireita:

- kaikki ovat vihollisiani, minun täytyy puolustaa itseäni ja perhettäni vihollisilta. Esim. naapuri, lapsen opettaja, kaupan kassa ovat vihollisia jotka ajattelevat yksinomaan pahaa minusta.

- puolisoni mielestä arvostelen koko ajan kaikkia ulkopuolisia (perhettä en koskaan).

- minä olen aina oikeassa. Jos joku on niin tyhmä että suvaitsee olla eri mieltä, kerron hänelle miksi hän on väärässä. Usein tilanne loppuu vastapuolen itkemiseen. En vain yksinkertaisesti ole koskaan väärässä.

- en siedä mitään heikkouksia enkä heikkoja ihmisiä. Näitä on esim. uskovaiset. Suorastaan vainoan heitä.

- olen pakkomielteinen, pikkutarkka. Esim. lasken tulot ja menot, kuun lopussa on täsmättävä. En siedä rojua lattioilla, tasoilla, siivoan paljon. Laskeminen ja lukeminen on mieluisaa.

- muistan loputtomasti pikkuasioita (piin arvo, vuoden keskimääräinen lämpötila nyt ja sata vuotta sitten) mutra en ihmisten nimiä enkä mitä tein viime viikonloppuna.

- puolisoni väittää että minulla on huomattavasti keskivertoa vähemmän tunteita. Olen mielestäni silti hyvä puoliso. Ystäviä ei ole koskaan ollut, välejä sukuun ei ole.

- kaikki opiskelut, harrastukset ja työt kariutuu heti alkuunsa (jos luitte aiemmat kohdat, ymmärrätte kyllä miksi).

- lapsuuteni oli huono, turvaton, väkivaltainen, itsestäänselvää.

- mielestäni kaikki eläimet tulisi tappaa, ne ovat inhottavia, saastaisia.

- ja sokerina pohjalla joka pelottaa itseänikin: haaveilen myös ihmisten tappamisesta. Odotan että tulee esim. sota jolloin pääsisin listimään porukkaa.

En ole uskaltanut mennä hakemaan apua, pelkään että minut lukitaan suoraan pehmustettuun huoneeseen. Osaatteko sanoa mikä minua voisi vaivata? Tällä hetkellä olen aika pitkälti 24/7 kotona, en vaan sopeudu minnekään enkä edes halua. Kiitos mielipiteistänne.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sun äo? Onko koskaan "mitattu"?

Vierailija
2/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sun äo? Onko koskaan "mitattu"?

Ei ole mitattu.

Persoonallisuustesti on sen sijaan tehty useasti, INTJ mikäli joku tällaiseen humpuukiin uskoo. En tiedä onko sukupuolellani merkitystä, olen nainen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhhoijjaa.

Vierailija
4/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakintykkäät miettiä itseäsi. Sulta menee paljon ohi kaikkea mahtavaa, jos vaan minäminä.

Vierailija
5/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen on pakko olla HERPPES!

Vierailija
6/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkeesti Asberger tai Autismia tai molemmat. Autismi voi olla myös lievää. Se ei tarkoita sitä, että olisi kuin Dustin Hoffmann Rainmanissa. Ilmeisesti yleensä näiden kanssa saattaa olla myös ADD tai ADHD. Kannattais mennä neurologisiin tutkimuksiin, että saisit tarkan diagnoosin. Jos sulla on nämä kaikki niin voit päästä eläkkeelle. Tuo älykkyysosamäärästä kyseleminen kertoo jotain kysyjän omasta älykkyydestä.

Vierailija
7/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No av:n yleisin diagnoosihan passaa tuohon täydellisesti: AML. Noilla oireilla varmasti akuutti.

Vierailija
8/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua mihinkään lukita ellet ala selittelemään tota ihmisten tappamista ja suunnitelmaasi sen toteuttamiseksi. Kannattaa mennä johonkin juttelemaan ihan jo sen takia että elämäs vois muuttua paremmaksi.

Vierailija
9/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriö tai useamman yhdistelmä. Voisi olla myös lievä autismin kirjon häiriö. Veikkaan, että saatat olla myös keskivertoa älykkäämpi, ainakin jonkin verran.

Vierailija
10/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintymyssuhdehäiriö nyt ainakin.

Vierailija
11/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin reippaasti lääkärille. Ei ne halua sinulle mitään pahaa, vaan elämäsi voi hoidon avulla avautua ihan uudenlaiseksi, kun nuo pakkoajatukset alkavat jäädä taka-alalle. Sinulla on tunnekylmyyttä, mutta ei täysin, ja lääkityksen ja terapian avulla sinusta voi löytyä paljon empaattisempi puoli, kun epäluuloisuus saadaan vähenemään ja huomaat, että kaikki täällä ovat ihan tavallisia ihmisiä, jotka ajattelevat lähinnä omaa perhettään tai muuta arkista, eivätkä sinua.

Vierailija
12/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriöitä, kiintymyssuhteen häiriö, pakko-oireita ainakin näin aluksi. Noita voidaan kaikkia hoitaa, varsinkin kun ne selvästi ovat lapsuuden tapahtumien aiheuttamia. Mene ihmeessä hakemaan apua, ei siellä tarvitse kertoa tuosta tappamisajatuksesta, jos et halua, mutta nekin ajatukset saadaan hoidolla vähenemään, kun muukin oirehdinta vähenee. Ajattele vaikka niin, että tuo nykyinen toimintasi ja ajatusmaailmasi eivät ole oikeasti sinua, se on sairauden aiheuttamaa muutosta ja kun näitä saadaan vähennettyä, pääsee oma itsesi enemmän esille ja olosi on vapautuneempi.

Jos mahdollista, katso netistä joku luotettavan oloinen psykiatri ja varaa itse suoraan omakustanteisesti vastaanotto tuolle henkilölle. Pääset heti asiantuntevaan hoitoon.

Vierailija
14/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonapuolen häiriö vahvasti. Ehkä myös jotain asbergenkirjoa mukana. Eläimiin ja heikompiin kohdistuva viha kuvastaa jotain vakavaa tunnelämän häiriötä. Psykopatiaa, narsismia. Tunnelämä häiriintynyt.

Vierailija
15/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpihulluhan sie oot.

Vierailija
16/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava kusipäisyys.

Vierailija
17/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin perhettäsi!

Vierailija
18/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakava kusipäisyys.

Kusipäisyys ei ole sairaus, se on vain oire jostain mielensairaudesta.

Vierailija
19/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua vaivaa sosialistinen yhteiskunta. Et ole koskaan _joutunut_ tulemaan toimeen, niin et ole sen takia koskaan töihin mennytkään. Jos olisi ollut pakko, niin olisit mennyt töihin.

Vierailija
20/26 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaapa aika kallonkutistajalle, ehkä sieltä löytyy vastauksia, tai sitten ei.