Parisuhteet ei toimi kilttimiesten kanssa
Parisuhteista kilttimiesten kanssa ei tule koskaan mitään, joska kilttikset taantuvat nopeasti tossukoiksi. Intohimo katoaa.
Aina myötäilevät ja harvoin omistavat mielipiteitä. Välttelevät riitoja viimeiseen asti, mutta sitten hiljaa katkeroituvat itsekseen kun eivät uskalla mitään sanoa. Syyttävät naista omista ongelmistaan joita ei uskalla tuoda esille. Nämä eivät ole oikeita miehiä.
Ei enää koskaan kilttimiehiä.
Kommentit (70)
Kilttimiehiä paikalla? Miksi myötäilette naista ettekä uskalla olla eri mieltä ääneen?
Vierailija kirjoitti:
Kilttimiehiä paikalla? Miksi myötäilette naista ettekä uskalla olla eri mieltä ääneen?
No, ei kannata, kaksi syytä. Henkinen pahoinpitely ja pillukortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä mies lainkaan kun et uskalla mielipiteitäsi tuoda esiin? Asioista keskusteleminen ei ole henkistä pahoinpitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Psykologit on mulle sanoneet, että naisen kanssa riitely ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Juu, jännämies se olla pitää.
Ei tarvitse olla mikään jännämies, kunhan vaan pitää puoliaan eikä tarvitse vetää hihnassa koko aikaa.
Pari viime suhdetta on ollut kilttimiehen kanssa. Nyt osaan testata ja erottaa nämä piirteet miehessä jotta ei tarvitse edetä tapailua pitemmälle.
Ettei nyt vain vika ole itsessä, jos mies ei uskalla mitään tehdä? Esimerkiksi mun mies on kilteimpiä ihmisiä keitä tiedän, mutta kyllä se uskaltaa mulle kertoa murheensa sekä mielipiteensä ja lähteä ulos poikien kanssa. Sen sijaan sitten siskoni on taas aivan armoton jyrä. Tauotonta nalkutusta ja arvostelua milloin mistäkin, niin onko se nyt ihmekään, jos mies ei enää avaudu mistään? Siksihän sillä kaikki parisuhteet mureneekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä mies lainkaan kun et uskalla mielipiteitäsi tuoda esiin? Asioista keskusteleminen ei ole henkistä pahoinpitelyä.
Minä kyllä uskallan, mutta minä olenkin sovinisti sika. Nii, ja ei mitään pitkiä suhteita. Vaikka kyllä ne akat soittelee perään, monenki vuoden takaa. Ja, ei naiset osaa keskustella, turha vaiva. Tuosskin joku yritti inistä ja aloittaa syyllistämisen. Ei se syyttäminen ja väheksyminen ole keskustelua, se on vähäjärkisten luulotautia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla mikään jännämies, kunhan vaan pitää puoliaan eikä tarvitse vetää hihnassa koko aikaa.
Ihan vakavissasi olet sitä mieltä että tuollaisia perässä vedettäviä vässykkämiehiä on oikeasti olemassa? Itse en ole koskaan törmännyt moisiin.
Olen aloittajan kanssa vähän samaa mieltä. Kilttimies sopii sopuisalle naiselle, jolla ei ole kovin voimakas tahto eikä juurikaan temperamenttia. Voimakkaampien persoonien kanssa kilttimiehet ajautuvat tossun alle ja vuosien saatossa katkeroituvat siitä. Paradoksaalista on, että useimmiten kilttimiehet viehättyvät juuri näistä vahvoista naisista, jotka eivät sovi heille ollenkaan.
Kilttimiehen vaihtoehto ei vahvalle naiselle kuitenkaan ole alistajamies, vaan tasavertaiseen suhteeseen kykenevä riittävän vahva mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vakavissasi olet sitä mieltä että tuollaisia perässä vedettäviä vässykkämiehiä on oikeasti olemassa? Itse en ole koskaan törmännyt moisiin.
Oletko SINÄ tosissasi? Noitahan on tämä palstakin täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on sitten parempi olla seurustelematta.
Niinhän useimat nykyään tekevätkin, miksi moinen poru. Oikea mies, hakee kunnollisen naisen ulkomailta ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Eli aloittaja ja moni muukin nainen ottaa mielummin alistavan huonosti kohtelevan miehen.
Mitä pahaa on siinä että mies haluaa että naisella on hyvä olla?
Eli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa vähän samaa mieltä. Kilttimies sopii sopuisalle naiselle, jolla ei ole kovin voimakas tahto eikä juurikaan temperamenttia. Voimakkaampien persoonien kanssa kilttimiehet ajautuvat tossun alle ja vuosien saatossa katkeroituvat siitä. .....
.
Molemmissa viesteissä on puolet totta ja mukana totuuden siemen.
Jos mies ei ole luontainen alfa (=minäminä), vaan tavallinen tallaajaa, niin noinhan nuo usein menevät.
Kaikenlaista tehdään ja siedetään, että nainen olisi "onnellinen" ja sitä kautta olisi normaalia parisuhteen seksielämää.
Tämä seuraava on lähes lassukka-tason tekstiä, mutta on todella olemassa naistyyppi, jolle on tärkeää olla (aina) oikeassa ja jyrätä. Oletan, että seurusteluaikana tämä naisen "ominaisuus" pysyy aisoissa ja mieskin on tarmokkaampi, mutta arjen koittaessa rakkauden huuma haihtuu eikä tästä tavallisesta miehestä ole vastusta jyrääjälle ja pienin askelin mies muuttuu" jyrätyksi kilttimieheksi". Voihan tuossa tilanteessa jo olla lapset ja lainat, ettei tuosta niin vain lähdetä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aloittajan kanssa vähän samaa mieltä. Kilttimies sopii sopuisalle naiselle, jolla ei ole kovin voimakas tahto eikä juurikaan temperamenttia. Voimakkaampien persoonien kanssa kilttimiehet ajautuvat tossun alle ja vuosien saatossa katkeroituvat siitä. Paradoksaalista on, että useimmiten kilttimiehet viehättyvät juuri näistä vahvoista naisista, jotka eivät sovi heille ollenkaan.
Kilttimiehen vaihtoehto ei vahvalle naiselle kuitenkaan ole alistajamies, vaan tasavertaiseen suhteeseen kykenevä riittävän vahva mies.
Paitsi, että se vahva nainen ei pysty tasavertaiseen suhteeseen kahtaviikkoa pidempään, kuin saduissa ja kuvitelmissa. Tai silloin kun asutaan eri kaupungissa ja molemilla on omat menot ja ystävät.
Vierailija kirjoitti:
Eli aloittaja ja moni muukin nainen ottaa mielummin alistavan huonosti kohtelevan miehen.
Mitä pahaa on siinä että mies haluaa että naisella on hyvä olla?
Ei itsevarma, omia mielipiteitä omaava mies ole välttämättä alistava, ja eiköhän useimmat miehet halua, että heidän puolisollaan on hyvä olla. Siihen ei tarvitse myötäillä kaikessa, vaan saa seisoa ihan omilla jaloillaan.
Alistajat, vaimonhakkaajat ja muut ovat sitten ihan eri asia.
Aloittaja on täysin oikeassa.
Tuosta ketjusta voi lukea lisää aiheesta: http://www.vauva.fi/keskustelu/2655904/kiltin-miehen-syndrooma-saa-aika…
Muuten hyvä, muutta selkärankaiset kilttimiehet ei saa pillua, muuten kuin säälistä. Joo, vaikka miehet ovatkin ottaneet käyttöön naisten omat aseet, ei kavereiden kanssa ole kaikilla samanlaista juorukerhoa kuin naisilla.
Naisethan päättävät omien kavereidensa kanssa, millainen parisuhteen täytyy olla, ei siihen miesten mielipiteitä oteta huomioon.