Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanat naapurit :D

Vierailija
20.10.2016 |

Muutin tähän asuntoon vuokralle tämän kuun alusta kun oma asunto (koko talo) rempassa. Suurin osa vaatteista oman asunnon vaatehuoneessa, joka suojattu muoveilla kiinni, joten vaatevalikoimani on suppea tällä hetkellä. Töissä on työvaatteet, joten kovin paljoa en vaatteita tarvitse nyt.

Nyt sitten pyykillä tuli pari "talotoimikunnan marttaa" kyselemään minusta ja huomauttamaan pukeutumisestani :D. Enimmäkseen olen t-paidoissa, collareissa ja huppari päällä kotona ollessani ja töihin polkiessani. Olen kuulemma ihan narkkarin tai kodittoman näköinen ja aiheutan levottomuutta muissa asukkaissa :D! Heidän taloyhtiönsä kun on hyvämaineinen. Piti ihan kovasti todistella, että olen töissä kulkeva, kunnon ihminen, joka omistaa oman asunnon, mutta tässä vain väliaikaisesti vuokralla. Luulin näkeväni unta jostain hyacintti-sarjasta, onko tuollaisia tyyppejä oikeasti olemassa :D?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivi hymiöitä.

Vierailija
2/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kertonut olevasi joku korkea valtion virkamies tai käräjätuomari/lakimies ja että haluat olla kotonasi huomaamaton koska töissä olet aina esillä ja tiptop. :-D

Kerroin kerran ulkomailla olevani diplomaattiharjoittelija kun poliisit pysäyttivät sakottaakseen ja päästivät vain menemään. :D Olin siis opiskelija, enää en tekisi noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut emännille, että jep, olen narkkari alkoholisti. Siinähän saisivat eukot kauhisteltavaa oikein kunnolla. Oikeasti, jos typeriä joku kyselee, on oikeus antaa typeriä vastauksia.

Vierailija
4/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihan kotikasvatuksessa opetettiin, että asiallinen pukeutuminen on muiden huomioimista. He siltä aikakaudelta? 

Jotenkin kaipaan noita aikoja. Nythän kaikki perustuu itsekyyteen ja siihen kuinka minulla on oikeus. Mikä on johtanut ihmisten taantumiseen suhteissaan toisiinsa ja käytöstapojen vaatimen on yhtä vitsiä.

Vierailija
5/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihan kotikasvatuksessa opetettiin, että asiallinen pukeutuminen on muiden huomioimista. He siltä aikakaudelta? 

Jotenkin kaipaan noita aikoja. Nythän kaikki perustuu itsekyyteen ja siihen kuinka minulla on oikeus. Mikä on johtanut ihmisten taantumiseen suhteissaan toisiinsa ja käytöstapojen vaatimen on yhtä vitsiä.

Kai ihminen saa kotonaan pukeutua miten haluaa? Pitääkö taloyhtiön pesutuvassa käydä jakkupuku päällä, ettei Suuren Ikäluokan Edustajalle tule paha mieli?

Vierailija
6/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko heitä siitä syyttäkään, kun ottaa huomioon kaikki viimeaikaiset tapahtumat?

Vierailija
7/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa tällaista tapahtuu?  Kaikkea sitä kuuleekin vuonna 2016…..

Vierailija
8/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ihminen saa kotonaan pukeutua miten haluaa? Pitääkö taloyhtiön pesutuvassa käydä jakkupuku päällä, ettei Suuren Ikäluokan Edustajalle tule paha mieli?

Olisiko sinusta ihan ok, jos teidän nurkkiin tulisi vaeltamaan joku narkki, yms...

Vierailija
9/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetukseni on siis ihan siistiä, puhdasta, mutta heidän mielestään pitäisi olla oikeata kangasta, ei nk. trikoota. Nämä ovat niitä rouvia, joiden päällä ei koskaan nähdä housuja. Itsellä töissä on aina jäykkä "jakkupuku", joten kotioloissa on kivempi olla pehmeissä vaatteissa. Kaupungilla asioidessa käytän farkkuja ja ihan oikeita takkeja, mutta ne päällä he eivät ilmeisesti ole nähneet minua.  No, enköhän minä kestä tässä vielä kuukauden kaksi. Ihmettelin vain, että näitä on vielä jäljellä, tavallista oli joskus parikymmentä vuotta sitten - tai enemmän.

Vierailija
10/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatetukseni on siis ihan siistiä, puhdasta, mutta heidän mielestään pitäisi olla oikeata kangasta, ei nk. trikoota. Nämä ovat niitä rouvia, joiden päällä ei koskaan nähdä housuja. Itsellä töissä on aina jäykkä "jakkupuku", joten kotioloissa on kivempi olla pehmeissä vaatteissa. Kaupungilla asioidessa käytän farkkuja ja ihan oikeita takkeja, mutta ne päällä he eivät ilmeisesti ole nähneet minua.  No, enköhän minä kestä tässä vielä kuukauden kaksi. Ihmettelin vain, että näitä on vielä jäljellä, tavallista oli joskus parikymmentä vuotta sitten - tai enemmän.

Värikynät ovat oikein oivallinen ja mielenkiinotinen lelu aikuistenkin käyttöön.

Vierailija
11/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinusta ihan ok, jos teidän nurkkiin tulisi vaeltamaan joku narkki, yms...

Oletko oikeasti noin yksinkertainen? 

Vierailija
12/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Värikynät ovat oikein oivallinen ja mielenkiinotinen lelu aikuistenkin käyttöön.

Ja sä olet selkeästi selaillut kuluneiden fraasien kirjaa.

Vierailija
13/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsithän, että ap siis EI ole mikään narkki yms?

Vierailija
14/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsithän, että ap siis EI ole mikään narkki yms?

Kyllä. Mutta mistä nämä rouvat sen olisi voinut tietää ilman, että ottaa asiaa puheeksi aloittajan kanssa? Selän takanako heidän olisi pitänyt sen sijaan kyräillä?

Vierailija
15/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin opiskeluaikoina Kruununhaassa hyvin hienossa talossa vuokralla. Asujamisto oli sen mukaista. Vein kerran sisäpihalle roskia kieltämättä hyvin virttyneessä oloasussa. Yksi talon miljonääriruovista tuli huomauttamaan, että tässä talossa ei ole tapana viedä roskapussiakaan ulos epäasiallisessa vaatetuksessa. Jollain omistajallahan saattaa olla asuntonäyttö tai korkea-arvoisia vieraita. 

Olisin ehkä ymmärtänyt, jos olisin ollut puolipukeissa ja muija olisi pelännyt miehensä liimautuvan ikkunaan, mutta kyseessä nyt kuitenkin oli hyvin peittävä verkkarimainen vaatetus. 

Kilttinä tyttönä tästä lähin sitten laittauduin viimeisen päälle roskakatoksessa pistäytyessäni ;D

Vierailija
16/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta.. Asun "hienolla" alueella ja olen "hienossa" työssä ja todellakin vietän kaiken vapaa-ajan verkkareissa ja huppareissa ym. urheiluvaatteissa. Ei kai kukaan siinä jakkupuvussaan kotona köllöttele ja käy lenkillä tai pesutuvassa! Ja minun verkkarini ovat taatusti kauhtuneen näköisiä silkasta kovasta käytöstä.

Vierailija
17/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jakkupukutantatkin osaa tykittää suoneen tai popsia pillereitä, sherry maistuu ja posket punottaa. Ei tulisi mieleenkään tälläytyä roskikselle tai lähikauppaan mennessä.

Vierailija
18/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa asuessani totesin, että  ylemmän sosiaaliluokan ihmiset pukeutuvat kotioloissaankin kuin juhliin lähdössä. 

Suomessa on vallalla tässä asiassa kuitenkin poikkeava kulttuuri. LIeneekö perua ns. mökkivaatetuksesta. Mökillähän suorastaa kuuluu sonnustautua mitä kauheampiin rytkyihin vuosikymmenten takaa. 

Vierailija
19/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulje ens kerralla alasti ja sano että kun ei kerta vaatteet kelpaa. On siinä mummoilla kohta teet väärässä kurkussa.

Vierailija
20/20 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloasukulttuuri on tosiaan vierasta muualla länsimaissa. Yhdysvalloissa au pairina ollessani perheen vanhemmat vaihtoivat kyllä työvaatteet kotivaatteisiin, mutta ne olivat suunnilleen samanlaiset kuin työvaatteet kenkiä myöten. 

Muistan, kun isä oli kerran sukkasillaan vain hetken etsiessään kenkiä, niin vaimo oli tosi nolona. Ikään kuin olisi ollut kalsareissa minun aikanani.