Raskaana ja nenä menee tukkoon aina, kun yritän nukkua
Mulla menee hermo. Olen tolkuttoman väsynyt ja viimeisilläni raskaana. Joudun joka kerta kierimään sängyssä pitkiä aikoja ennen kuin nukahdan, sillä en saa nenän kautta hengitettyä makuuasennossa. En ole flunssassa. Tuntuu siltä kuin nenän limakalvot liimautuisivat kiinni. Jossain vaiheessa yötä ne kuitenkin aukeavat ja saan nukahdettua. En jaksa tätä väsymystä enää. Kuulostaako normaalilta raskausvaivalta?
Kommentit (6)
Tuo on tosi tavallinen raskausvaiva. Kysy neuvolasta tai apteekista neuvoja.
Minull on ollut molemmisssa raskauksissa nenä tukossa koko ajan. Ihan normaali vaiva. En muista enää, saako esim Nasolinia käyttää raskaana? Vaikka lapsille tarkoitettua versiota?
Pitää kokeilla siis jotain kosteuttavaa. Flunssaan tarkoitettuja suihkeita en halua käyttää, sillä niihin jää koukkuun ja ongelma vain pahenee. Olen aivan hermona kun nenä ei vaan pysy auki, kun yritän nukahtaa. Muuhun aikaan päivästä ei mitään ongelmaa ja henki kulkee hyvin nenän kautta. Ap
Mulla oli sama vaiva. Osta apteekista nenään liimattavia "levittäjiä", ne auttavat jonkun verran.
Lisääntynyt estrogeenimäärä kehossa turvottaa ja kuivammaa nenän limakalvoja ja näin hengityksen ulosvirtaus ei ole yhtä sujuvaa kuin ennen. Samaa vaivaa on täällä ja olen viikolla 35 ja nyt etenkin viimeiset pari viikkoa on unenlaatu heikentynyt selvästi. Vaikuttaa myös miehen nukkumiseen, koska olen myös alkanut kuorsaamaan. Toivottavasti kuorsaaminen poistuu kuvioista synnytyksen jälkeen!
Nenän limakalvot kuivaneet. Kuuluu raskausoireisiin. Mulla oli samaa vaivaa tokassa raskaudessa. Löytyisikö apteekista joku kosteutussuihke tai -tippoja?