Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet

Vierailija
19.10.2016 |

Heips!

Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.

Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)

Kiitos! :)

Kommentit (334)

Vierailija
201/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ninnuliini.

Ninnu tai Ninnuliini voisi olla söpö nimi kissalle. Ihmislapselle en antaisi. 

T: AP

Vierailija
202/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aava Elena

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Célia Valentine Elina

Vierailija
204/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annika Antiannelisti Elviira

Annika on kaunis nimi ja samoin myös Elviira. :) Onnea, jos meinaat saada Antiannelistin läpi. ;)

Kiitos 💜

Voitko arvostella myös nämä?

Anniina Aurora

Emilia Elisabet

Aamu Emilia

Emma Amanda Antiannelistiina

T. 172

Vierailija
205/334 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarlo Väinö Viljami

206/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kike79... kirjoitti:

Leila/Leyla Hanar , isän mielipide ratkaisee kumman ensimmäisen nimen valitsemme :)

Ja jälleen Leila, cool! :) Mistä tuo Hanar tulee? Mitä se merkitsee? En osaa siitä sanoa mitään, koska en tiedä sen merkitystä. Tai no äkkiseltään luettuna kuulostaa vähän tönköltä, mutta toiveajattelen että sillä on jokin kaunis merkitys.

Leila vs. Leyla: laittaisin ehdottomasti Leila! Sopii paremmin suomalaiseen suuhun. Toivottavasti mies on samaa mieltä. ;)

Kyllä merkitsee jotai kaunista, tarkoittaa kirsikankukkaa ja tulee isänpuolelta :) <3 Eiköhän hänkin Leilaan taivu, kun sain poikammekin nimetyä Samuel Kardoksi. myös isän puolelta, merkitystä en kuitenkan muista olisiko ollut vahva..

207/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eva Lotta Alexandra

Adelina Eda Maria tai Adelina Eda Aurora

Vierailija
208/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuutti Nikolas :)

Vierailija
209/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnea alexandra

Vierailija
210/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helmi Esteri tai X Helmi Esteri.

Väinö Aukusti tai X Väinö Aukusti.

Helmi ja Aukusti kauniita nimiä suvusta jotka haluan lapseni perivän,mutta muut nimet viel mietityttää:)

Helmi on kaunis ja herkkä nimi. Esteri on kirjoitusasultaan ihan nätti, mutta mulle vaan tulee siitä useimmiten mieleen se eräs sanonta ja muutenkaan en usko, että omalle lapselleni voisin antaa nimen Esteri. Helmi Esteri kyllä kuulostaa ihan mukavalta, ja ihan hyvin sopisi myös noin, että olisi jokin nimi ennen Helmiä ja Esteriä.

Väinö on komea nimi. Sellainen sopivan miehekäs, mutta sopii aivan loitsavasti myös pikkulapselle. :) Aukusti on mun makuun jotenkin tönkkö, mutta toisaalta kun tulee suvusta, niin miksipäs ei laittaisi sitä Väinön perään. :)

Vierailija
211/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dina Aurora

Saga Illusia

Luna Viola

Vierailija
212/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma Iina Amanda

Aapo Vilho Johannes

Elsa Iiris Amalia

Aleksi Veikko ________?

Mitä oot mieltä ??

Emma Iina Amanda on ihan mukavan kuuloinen ja tollaisia aika perus tyttömäisiä nimiä on noi kaikki. Jotenkin vaan kokonaisuutena mitäänsanomaton ja tylsä verrattuna vaikkapa noihin muihin sun laittamiin ehdotuksiin.

Aapo Vilho Johannes on söötti. On taas joukossa "omalleni en antaisi", mutta kokonaisuutena kiva ja söpö. Pidän enemmän nimestä Kaapo kuin Aapo. :) Johannes sopii hyvin tonne perään ja Vilho on ihan ok.

Elsa Iiris Amalia on mukavan kaunis, vaikkakin Amalia on mun makuun liian rinsessaa. Elsasta pidin yhdessä vaiheessa tosi paljon ja on se edelleenkin mielestäni kaunis nimi, mutta nykyään siihen tuntuu törmäävään jatkuvasti. Iiris sopii kivasti Elsan perään. Elsa Iiris X olisi minusta parempi, eli Amalia vaihtoon.

Aleksi Veikko tosiaankin kaipaa kolmannen nimen perään. Mun mielestä Veikko on hellyyttävän ihana nimi! :) Lutunen ja kivan vanhanaikainen. Aleksi on myös kiva!

Tässä muutama ehdotus:

Aleksi Veikko Juhani

Aleksi Veikko Sakari

Aleksi Veikko Santeri

Aleksi Veikko Markus

Aleksi Veikko Johannes

Aleksi Veikko Mikael

Aleksi Veikko Eemeli

Aleksi Veikko Artturi

Vierailija
213/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juli Josefina

Mila Matilda

Vierailija
214/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alvar Olavi

Alma Ingrid

Vierailija
215/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis vähän erilainen kysymys AP:lle! Mitä tätä ketjua oon lukenut, niin sulla näyttää aika samantapainen nimimaku olevan mitä itsellänikin. Kysymykseni on siis seuraavanlainen: Suvussani on minulle tärkeä mieshenkilö, jonka toinen nimi on Rex. Tiedän, että kuulostaa joidenkin mielestä koiran nimeltä, mutta mielestäni aivan ihana ja erikoinen (suvussamme ruotsalaisia, kuten tämä kyseinen herrakin on ja itsekin osittain). Millaisene komboon tuo nimi Rex mielestäsi sopisi? Tahtoisin niin mielelläni antaa sen mahdollisen tulevan poikani yhdeksi etunimeksi (ei välttämättä edes ensimmäiseksi), mutta olen miettinyt pääni jo puhki mahdollisia siihen sopivia nimiä. Ei vain tule oikein mitään mieleen.

Kiva kuulla, että meillä on samantyylinen nimimaku. :) Tosiaan minullekin tulee Rexistä ensimäisenä mieleen koira. Kiva kuitenkin tietää, että lapsellesi nimi Rex tulisi suvusta.

Mä en laittaisi Rexiä ensimmäiseksi nimeksi.

X Rex Edvin

voisi esimerkiksi olla kiva. X:n kohdalle jokin kansainvälinen nimi tai siis ei ainakaan mikään ihan supisuomalainen. 

Hugo Rex Edvin?

Menisikö jo liian överiksi? Ehkä pitäisi olla jotain suomalaistyylistä kuitenkin vielä? Edvinin tilalle jokin muu`?

Elias Rex Edvin?

Elias sopisi hyvin suomalaiselle ja ruotsalaiselle pojalle. Tää vois olla mun mielestä ihan toimiva! :)

Joel Rex Ossian?

Tuon nyt keksin ihan jostain vaan lonkilta. :D

Oon sitä mieltä, että jos Rexin laittaa toiseksi nimeksi, niin etunimessä ei olisi hyvä olla r-kirjainta. Tyyliin joku Harry Rex X vois olla liian "pärräävä".

En nyt tiedä oliko tästä mitään apua. :D

Vierailija
216/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha akka kirjoitti:

Perheen lapset Aameli, Ilmeli ja Yömeli, tai sisko ja sen veli Aana ja Aanus, palstamamman pikku Caloriina, onhan näitä, ja saa varastaa! Hiihtäjävanhempien kaksospojat Lyly ja Kalhu.

Varastan varmasti.

Vierailija
217/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sallamaaria Meri Tuulia tai Saagasofia Pihla Tuulia

ja pojalle

Nuutti Alvar Joonatan

<3

Jotenkin yhdysnimet ilman väliviivaa tuntuvat usein kovin raskailta. Sinänsä Sallamaaria Meri Tuulia ja Saagasofia Pihla Tuulia kuulostavat ihan näteiltä, mutta kun noita alkaa "paloittelemaan" saattaa tulla sellainen Salla-Maaria Meri-Tuulia tai Saaga-Sofia Pihla-Tuulia. Ei ne kyllä kivat noin olisi, jos peräjälkeen olisi kaksi yhdysnimeä. 

Mun mielestä vaan vähempikin riittäisi. Miten ois Salla Meri-Tuulia tai Pihla Saaga-Sofia? ;)

Tosta pojan nimestä tykkään enemmän kuin noista laittamistasi tyttöjen nimistä. Alvar ei kuulu suosikkeihini, mutta Joonatan on söpö. Yhdistelmä Nuutti Alvar Joonatan on oikeastaan ihan söötti! :)

Vierailija
218/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiris Ella Olivia

Siiri Elsa Josefina

Vierailija
219/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin antaa tytölleni nimeksi Maria Lumi Aurora. Sitten siskolle haluaisin antaa nimen joka sointuu hyvin siskonsa nimeen, mutten ole keksinyt mitään. Kutsumanimi olisi uskonnollinen (ehkä Teresa?), keskimmäinen nimi lyhyt luontonimi ja kolmas voisi olla vähän pitempi ja erikoisempi. Poikien nimiä en ole yhtään ajatellut.

Vierailija
220/334 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valeria Aada Eerika

Viola Eevi Maaria

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä