Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet
Heips!
Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.
Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)
Kiitos! :)
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Tytölle on aina jotenkin ollut helppo löytää varteenotettavia nimiä, ja suosikki on Charlotta Olivia Adalmina. Pojalle ensimmäiseksi nimeksi voisin kuvitella antavani nimen Cedric, muista nimistä ei ole mitään erityisiä suosikkeja. Kuitenkin nimiä jotka sopii lausutaan suhteellisen samalla tavalla sekä suomeksi että ruotsiksi. Toisaalta painin vähän kahden vaiheilla antaako omasta mielestä kauniit etunimet, vai ottaa suvussa kulkevat. Kummankin suvusta nimen ottamalla tulisi tytölle nimeksi Charlotta Maria Margareta, missä on jo vähän liikaa M-kirjainta ja muutenkin todella perinteisiä nimiä. Toisaalta ajatuksena voisi olla merkityksellisempi. Paitsi mitäs sitten jos saa kaksi tytärtä, olisiko kuitenkin parempi ihan oikeasti "omat" nimet, joista voisi vaikka alkaa käyttämään toista nimeä jos inhoaakin kutsumanimeään? Itse tykkään miettiä nimiä paljon, joten mielenkiintoista kuulla muiden mielipiteitä! :)
Mäkin tykkään miettiä paljon nimiä. :)
Mä oon miettinyt sitä, että mitäs jos esikoiselle antaa toisiksi nimiksi nimet kummankin vanhemmat suvusta (tyyliin mummojen nimet) ja sitten syntyykin toinen tyttö: mites sitten sen toiset nimet, jos sellaiset mielekkäät suvusta käytetyt nimet on jo käytetty?
Että onko se sitten reilua että "Juu annettiin esikoiselle sen mummojen nimet ja tokalle keksittiin jostain vaan".
Enkä mä nyt sitä tarkoita etteikö toisen lapsen nimet voisi olla yhtälailla kivat ja kauniit. Tällaiset vaan mietityttää. :)
Täytyy tosta Charlotta Olivia Adalmina vs Charlotta Maria Margareta sanoa ettei jälkimmäisessä kyllä ole mun mielestä liikaa M-kirjainta. :) Mun mielestä Charlotta Maria Margareta on ylväämpi ja ns. vakavasti otettavampi nimi kuin Charlotta Olivia Adalmina, joka on mun mielestäni aika rinsessa. Toisaalta Charlotta Olivia Adalmina on nykypäiväisempi ja Charlotta Maria Margaretasta tulee heti mielikuva, että on jonkun tosi rikkaan ja vaikutusvaltaisen perheen lapsi. Eli kummassakin hyvät ja huonot puolensa.
Cedric nimestä mä en oikeastaan tykkää. En ole ikinä saanut mitään kosketuspintaa siihen. En tunne ketään Cedriciä, ei tule mieleen ketään sen nimistä julkkista tai kirjan hahmoa tms. joten minulle tuo nimi vaan on jotenkin "tyhjä".
T: AP
Perheen lapset Aameli, Ilmeli ja Yömeli, tai sisko ja sen veli Aana ja Aanus, palstamamman pikku Caloriina, onhan näitä, ja saa varastaa! Hiihtäjävanhempien kaksospojat Lyly ja Kalhu.
Sallamaaria Meri Tuulia tai Saagasofia Pihla Tuulia
ja pojalle
Nuutti Alvar Joonatan
<3
Vierailija kirjoitti:
Freja Inga Kristina & Oskar Hugo Alvari
Mä en tykkää nimestä Freja. Se on liian outo mun makuun. Sen sijaan Inga on aivan ihana. Tykästyin siihen ensimmäistä kertaa vuosia sitten, kun tapasin Inga nimisen mummon. :) Kristina sopii kivasti Ingan perään.
Oskar nimestä mulle vaan tulee mieleen, että jotain puuttuu: i-kirjain --> Oskari.
Toisaalta nääkin on jänniä juttuja, kun mietin sitten oisko Oskari Hugo Alvari vähän jännä/tympeä, kun olisi -ari pääte ensimmäisessä ja kolmannessa nimessä. Tosta Alvari nimestä en tosiaan tykkää. Hugosta en joskus aikoinaan tykännyt jostain syystä yhtään, mutta nykyään olen sitä mieltä että se on aikas kiva. Hugo ja Inga näyttävät kivoilta yhdessä. :)
oma nimi on Anissa.. On kiva aina kuulla ku muut sitä ihmettelee nii mitäpä sä mietit nimestä?
Käyttäjä2928 kirjoitti:
Keksin jo kaksi mutta keksin nytten niin monta kun pystyy:
Helmi Eleanora
Klaus Daniel
Patricia Aleksandra
Juho Mikael
Joona Emil
Sofia Katriina
Lila Katriina
Kastehelmi
Sade
Sinikukka
Tomas Emil
Kiira Aleksandra
Kiia Kaisa
Sandra Sofia
Viivi Emilia
Tänne saa laittaa nimiä niin monta kertaa kuin tykkää. :) Arvostelen mielelläni sitä mukaa mitä ehdin.
Helmi Eleanora kuulostaa kauniilta. En oikein tiedä kumpi ois parempi, Eleanora vai Eleonora. Toisaalta Eleonora on yleisempi ja se mihin korva on enemmän tottunut, mutta jokin viehättää nimessä Elea.
Klaus Danielin Patricia Aleksandran arvostelinkin jo. :)
Juho Mikael on ihanan perus. Joona Emil on ihan ok, mutta itse laittaisin tuohon perään vielä jonkun kolmannen nimen niin tulisi jotenkin vahvemmaksi nimeksi.
Sofia Katriina on perusnimi. Kaunis, ei sen kummempaa ajatusta herätä.
Lila Katriina on ihan ok. Itse pidin pitkään lilaa ainoastaan värinä ja vähän jopa hämmästyin joskus vuosia sitten, kun tajusin sen olevan myös nimi. :D Kaunis nimi kyllä.
Kastehelmi nimestä en tykkää. Mun mielestä "kaste" ei vaan sovi ihmiselle nimeksi.
Sade on ihan nätti, mutta aiheuttaa hieman harmaita hiuksia taivutuksellaan. Sinikukka on nimi mistä en tykkää enkä ole ennen kuullutkaan. Mun mielestä överi.
Tomas Emil on jännä. Toisaalta kiva, mut toisaalta vähän kylmäksi jättävä. Mulla meni pitkään ennen kuin tykästyin nimeen Tomas. Tykästyin siihen oikeastaan kun luin blogia jonka kirjoittaja antoi pojalleen nimen Tomas. Pitkään mietin miksi nimeksi ei tullut Tuomas, mutta onhan se kuitenkin eri asia kuin Tomas. :D Ja mun mielestä kiva, että suomalaiselle lapselle annetaan nimenomaan Tomas eikä Thomas. Lausuisitko tämän ihan Tomas Emil, Tomas Eemil, Toomas Eemil vai miten?
Kiira Aleksandra on ihan kaunis. Mun mielestä vaan toi Aleksandra ei tuo tarpeeksi oikeutta Kiiralle. Kiira kaipaisi perään jonkun yhtä vahvan nimen kuin Kiira. Aleksandra on kyllä myös jollain tasolla vahva ja on kyllä kaunis nimi, mutta mielestäni Kiira ja Aleksandra ovat liian eri tyyliset.
Kiia Kaisan luettua tulee sellainen "Niin...?"-fiilis. Siis sellainen, että odottaa nimen jatkuvan vielä jotenkin. Kiia-Kaisa voisi olla itseasiassa aika söpö! Mutta pelkkä Kiia Kaisa jättää kylmäksi ja mielestäni kolmas nimi perään olisi oikein hyvä.
Sandra Sofia on ihan ok. Reipas. Viivi Emilia on mukavan pehmeä, mutta muutoin vähän mitäänsanomaton. En oikein ikinä ole pahemmin pitänyt nimestä Viivi.
Vierailija kirjoitti:
Tiffany Penelopé Amanda
Crystal Jessica Jannicca
Alyssia Julianca Hillary
Emilié Juno Juliana-Sandria
Annicca Diane Sofilia
Henna Hannele Akuliina
Aila Adalmiina Axelmiina
Alli Unelma Mummoliisa
Cirsi-Caroline Cristiina Crysel Caroliina Caloriina
Mä en yleensä pidä suomalaisilla lapsilla tollaisista ulkomaalaisista nimistä. *
Tiffanysta tulee aina mieleen Aamiainen Tiffanylla. Penelopé on oikeastaan kaunis ulkomaalaisella ja Penelopé Amanda ihan kiva kokonaisuus.
Crystal Jessica Janniccan sukunimi on varmaankin Möttönen? ;) Jannika vielä menettelisi, mutta Jannicca ei. Ylipäätään nimi Janni ei oo mun suosikkeihini kuuluva. Anni on kyllä ihan kiva.
Alyssia Julianca Hillary on plaah. Jos tota suomentaisi, niin kääntäisin muotoon Alissa Julia(nna). Hillarya en antaisi lapselleni ainakaan.
Emilié Juno Juliana-Sandria on ihan överi kans. Emilia on kiva, Emilié ei. Juno tuo mieleen sen räppärin, vaikka tiedänkin ulkomailla olevan yleisempi naisella. Julia on kaunis nimi, mutta Juliana vähän kolkko. Sandria tuo mieleen sangrian. Sandra on ihan ok.
Annicca Diane Sofilia on köggö. Annika on kaunis nimi. Dianesta en tykkää, koska toi e-kirjain lopussa jotenkin latistaa tunnelmaa. Diana on ihan ok. Sofiliassa on liikaa yritystä.
Henna Hannele Akuliina tökkää tohon Akuliinaan. Henna Hannele on peruskiva!
Aila Adalmiina Axelmiina myöskin tökkäsee kolmanteen nimeen. Aila ois oikein piristävä nykyvauvalle nimeksi. :) Adalmiina on mun makuun yleensä liian rinsessa, mutta Ailan perään se oikeastaan sopii tosi söötisti.
Axelmiina on överi.
Alli Unelma Mummoliisa on oikein kaunis, siis varsinkin toi Mummoliisa. <33 Mä en oo ikinä pahemmin pitänyt nimestä Alli. Jotenkin outo nimi. Unelma on ihan siedättävä silloin, kun se ei ole sirpaleena.
Cirsi-Caroline Cristiina Crysel Caroliina Caloriina saattanee olla esimerkki tulevaisuuden lapsen nimestä, jos Suomessa vielä joskus sallitaan yli kolme etunimeä Suomessa syntyneelle annettavaksi. Täähän ois ihan hauska, jos lausuis noi ceet ässänä: Sirsi-Saroline Sristiina Srysel Saroliina Saloriina. :)
Vierailija kirjoitti:
Aira-Kyllikki Onerva ja Risto-Jorma Henrik
Aira Onerva ois oikeastaan ihan jees. Tosin joillakin saattaa mennä kieli vähän solmuun sitä lausuessa. Kyllikistä en oo ikinä tykännyt.
Risto Henrik ois ihanan miehekäs nimi! :) Jorma pois.
Selina Aila Matilda
Samuli Eino Matias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Celia Christina
Marcia Mariella
Livia Linnéa
Ottilia Melissa Alexandra
Krister Georg Alexander
Roger Edvin Axel
Amelia Bea CharlottaCelia Christina näyttää kauniilta. On joukossa "omalleni en antaisi", mutta silti en kuitenkaan pidä huonona nimenä kuitenkaan. En antaisi myöskään täysin suomalaiselle, mutta olettaisinkin että tässä ei ole täysin suomalaisista kyse.
Marcia Mariella kuulostaa joltain kokkiohjelman juontajalta (tms.). Mariella on vielä ihan ok nimi, mutta Marcia on mun mielestä omituinen eikä yhtään sellainen mun tykkäämä nimi.Liviasta sanoin jossain aiemmassa viestissäni etten tykkää, enkä siis kovin tykkääkään, mutta tuo Livia Linnéa on oikeastaan ihan kaunis! :)
Ottilia Melissa Alexandra puolestaan menee mun mielestä vähän överiksi. Jotenkin liian rinsessaa. Lisäksi toi Ottilia on mun mielestä tosi outo nimi, josta en pidä yhtään. Melissa ja Alexandra vielä menettelee, mutta yhdistettynä samaan nimeen antavat kovin prinsessamaisen vaikutelman.Krister Georg Alexander on jotenkin ristiriitainen. Mun mielestä Georg on vähän sellainen ylväs pappanimi ja Alexander taasen nuoremmalle sopivampi ja Krister sitten jotain siitä väliltä. En jotenkin saa tästä yhdistelmästä otetta.
Roger Edvin Axel myös tuntuu jotenkin rosoiselta. Edvin on ihana ja Axel ihan jees. Roger on jotenkin vanhan patun nimi mun mielestä. --> Edvin Axel pelkästään toimisi paremmin. Tai sitten Edvin Alexander.
Amelia Bea Charlotta on taasen kovin rinsessaa, mutta toisaalta jotenkin hauskaa toi kuinka nimikirjaimista muodostuu ABC. :D Ja parempi tuo Amelia Bea Charlotta on kuin Ottilia Melissa Alexandra. Bea on ihan kaunis nimi. Charlotta myös jees ulkomaalaistaustaisella, ja itse tykkään siitä muokatusta Lotasta. :)
Kiitos arviosta, AP. Ottilia tyttäreni on niin kaunis ja upea teiniprinsessa että nimi on hänelle kuin tehty :) ja sukunimemme on ruotsinkielinen.
-114
Olepas hyvä. :)
Riitta Anneli
Tarja Helvi Elisabeth
Urho Mauno
Sauli Martti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sara Safira
Dina Dalila
Adra AzilaNäissä nimissä on kivaa letkeää leikkisyyttä aina tohon Dina Dalilaan asti. :D Mun mielestä toi Adra Azila menee jo överiksi ja on kokonaisuutena liian hankala suomalaiseen suuhun. Sara Safira on jotenkin hassun söpö. :')
Dina Danila on myöskin jotenkin kiehtova, vaikka toi Dalila ei ookaan mun mielestä erityisen hieno nimi.T: AP
No varmaan ymmärsit, että kyseiset lapset eivät ole kokonaan suomalaisia. Letkeää leikkisyyttä emme tosiaan hakeneet vaan halusimme raamatullisia, arabian kielessä myös käytettyjä nimiä. Paitsi Adra Azila ei tule Raamatusta. Dalila on Delila arabiaksi.
-127
Kivaa kuulla selvennystä noihin nimiin. :) Mistä Adra Azila sitten tulee? :)
Vierailija kirjoitti:
Aaron Toivo Juhani
Iines Taru Anneli
Pikkuveli tai sisko voisi olla:
Eemil/Eevert Touko Tapani
Iiris Taimi Inkeri
Oi, minusta tuo Aaron Toivo Juhani on jotenkin lutunen. :) Varsinaisesti Aaron ei kuulu mun kovin nimisuosikkeihini, mutta on se kuitenkin ihan hieno nimi ja tässä kokonaisuudessa toimii hyvin. Toivo on kaunis niin merkitykseltään kuin kirjoitusasultaankin, ja Juhani sopii hienosti perään.
Iines Taru Anneli on vähän hassu. Toisaalta söötti ja kiva. Etenkin nimestä Taru pidän. Toisaalta tää kokonaisuus on vaan jotenkin "jännä". Ehkä itse vaihtaisin Iineksen johonkin toiseen, tai sitten nimen muotoon Taru Iines Anneli.
Eemil/Eevert Touko Tapani ois ihan ok, mutta mä en välttämättä laittaisi Aaronin veljelle nimeä Eemil tai Eevert. Jotain jännempää. :) Touko Tapani on ihan ok.
Iiris Taimi Inkeri kuulostaa kauniilta. Etenkin tuo Taimi tuolla keskellä on ihanan herkkä.
Vierailija kirjoitti:
Saara Maria
Jimi Valtteri
Saaga Sofia
Kaisla emilia
Vilja Olivia
Eemil Oliver
Milla aurora
Niilo Eemeli
Saara Maria on kaunis ja mukavan perinteinen. Sellainen kiltin tytön nimi. :) Jimi Valtteri sen sijaan tuo mieleen vähän sellaisen villin pojan. Ihan kivan rempseä nimi.
Saaga Sofia kuulostaa kauniilta ja sopisi hyvin yhteen Saaran kanssa.
Kaisla Emilia on mukavan pehmoinen. Kaisla ja Emilia sopivat hyvin yhteen. Vilja Olivia on jotenkin jännä. Viljaa pidän sellaisen ehkä vähän taiteilijatyylisen tai hippityylisen perheen lapsen nimenä, kun taas Olivia mun mielestä on aika sellainen prinsessamainen nimi. Oikeastaan kuitenkin ihan ok kokonaisuus.
Eemil Oliver on tylsä ja mitäänsanomaton. Mä en pahemmin tykkää nimestä Oliver. Sekin tokin ratkaisee mielipidettäni vähän, että mihin nimiin sen yhdistää. Tää Eemil Oliver ei vaan nappaa kyllä yhhtään.
Milla Aurora on ihan kaunis, mutta Aurora ei kuulu suosikkinimiini. Milla on oikeastaan tosi söötti ja voisin ehkä harkita omalle tyttärelleni.
Niilo Eemeli on söpö! :3 Kiva yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Virva Katriina
Isla Sole Karelia
En pidä Virvasta enkä myöskään Virvestä, josta tulee mieleen se viranomaisradioverkko. Katriina kyllä on ihan kiva nimi ja pelastaa Virvan nimen.
Isla on ihana nimi, mutta Sole on outo ja Kareliasta en myöskään tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Annika Antiannelisti Elviira
Annika on kaunis nimi ja samoin myös Elviira. :) Onnea, jos meinaat saada Antiannelistin läpi. ;)
Taneli on söpö nimi.