Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet
Heips!
Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.
Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)
Kiitos! :)
Kommentit (334)
Aira-Kyllikki Onerva ja Risto-Jorma Henrik
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Celia Christina
Marcia Mariella
Livia Linnéa
Ottilia Melissa Alexandra
Krister Georg Alexander
Roger Edvin Axel
Amelia Bea CharlottaCelia Christina näyttää kauniilta. On joukossa "omalleni en antaisi", mutta silti en kuitenkaan pidä huonona nimenä kuitenkaan. En antaisi myöskään täysin suomalaiselle, mutta olettaisinkin että tässä ei ole täysin suomalaisista kyse.
Marcia Mariella kuulostaa joltain kokkiohjelman juontajalta (tms.). Mariella on vielä ihan ok nimi, mutta Marcia on mun mielestä omituinen eikä yhtään sellainen mun tykkäämä nimi.Liviasta sanoin jossain aiemmassa viestissäni etten tykkää, enkä siis kovin tykkääkään, mutta tuo Livia Linnéa on oikeastaan ihan kaunis! :)
Ottilia Melissa Alexandra puolestaan menee mun mielestä vähän överiksi. Jotenkin liian rinsessaa. Lisäksi toi Ottilia on mun mielestä tosi outo nimi, josta en pidä yhtään. Melissa ja Alexandra vielä menettelee, mutta yhdistettynä samaan nimeen antavat kovin prinsessamaisen vaikutelman.Krister Georg Alexander on jotenkin ristiriitainen. Mun mielestä Georg on vähän sellainen ylväs pappanimi ja Alexander taasen nuoremmalle sopivampi ja Krister sitten jotain siitä väliltä. En jotenkin saa tästä yhdistelmästä otetta.
Roger Edvin Axel myös tuntuu jotenkin rosoiselta. Edvin on ihana ja Axel ihan jees. Roger on jotenkin vanhan patun nimi mun mielestä. --> Edvin Axel pelkästään toimisi paremmin. Tai sitten Edvin Alexander.
Amelia Bea Charlotta on taasen kovin rinsessaa, mutta toisaalta jotenkin hauskaa toi kuinka nimikirjaimista muodostuu ABC. :D Ja parempi tuo Amelia Bea Charlotta on kuin Ottilia Melissa Alexandra. Bea on ihan kaunis nimi. Charlotta myös jees ulkomaalaistaustaisella, ja itse tykkään siitä muokatusta Lotasta. :)
T: AP
Kiitos arviosta, AP. Ottilia tyttäreni on niin kaunis ja upea teiniprinsessa että nimi on hänelle kuin tehty :) ja sukunimemme on ruotsinkielinen.
-114
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sara Safira
Dina Dalila
Adra AzilaNäissä nimissä on kivaa letkeää leikkisyyttä aina tohon Dina Dalilaan asti. :D Mun mielestä toi Adra Azila menee jo överiksi ja on kokonaisuutena liian hankala suomalaiseen suuhun. Sara Safira on jotenkin hassun söpö. :')
Dina Danila on myöskin jotenkin kiehtova, vaikka toi Dalila ei ookaan mun mielestä erityisen hieno nimi.T: AP
No varmaan ymmärsit, että kyseiset lapset eivät ole kokonaan suomalaisia. Letkeää leikkisyyttä emme tosiaan hakeneet vaan halusimme raamatullisia, arabian kielessä myös käytettyjä nimiä. Paitsi Adra Azila ei tule Raamatusta. Dalila on Delila arabiaksi.
-127
Vierailija kirjoitti:
Lidia Eedi Maria
Saga/Saaga Adalia
Aava Elila Alexandra
Isla Julianna Evelin
Emila Linnea Alida
Lumo Edith MalinaSiinä tyttöjen, sitten poikien:
Joakim Nooa Valtteri
Daniel Elias
Eeti Benjamin
Sebastian ElielNämä tulevia nimipohdintoja..
En muista olenko ennen törmännyt tohon nimeen Eedi, mutta jokin siinä sykäytti ainakin alkuun. :) Tuli kyllä nopeasti mieleen Edi ja Edu, jotka miellän miehen nimiksi. Mutta mistä tuo Eedi tulee ja onko sillä jokin suurempi merkitys?
Lidia Eedi Maria kuulostaa ihan kivalta, mutta ehkä vähän kuitenkin tökkii, kun on peräkkäin kaksi erikoista nimeä.
Saga/Saaga Adaliassa mua mietityttää juurikin tuo, että Saga vai Saaga. Mä yleensä pidän siitä, että nimi kirjoitetaan pitkästi, mutta kyllä mielestäni Saga näyttää paremmalta kuin Saaga. Adalia on pirtsakka vaihtoehto Adan tilalle. Silti en sitä välttämättä Sagaan/Saagaan yhdistäisi vaan joihinkin ihan muihin nimiin.
Aava Elila Alexandra on jotenkin outo ton Elilan takia. Elilasta tulee mieleen, että siinä pitäisi oikeasti lukea Eila. Aava on mun mielestä kaunis nimi. Kivaa ettei ole pelkkä Aava Alexandra vaan keskellä on vielä nimi, mutta ei tuo Elila mielestäni vaan sovi tonne.
Isla Julianna Evelin menee liian rinsessaksi. Isla Julianna ois oikeestaan ihan nätti, mutta toi Evelin lössäyttää nimen tunnelman eli Evelin pois mun mielestä.
Emila Linnea Alida on mun mielestä outo. Luin nimen ensin väärin, että Emilia Linnea Alina. Eli mun mielestä liian erikoiset nuo eka ja vika nimi. Jompi kumpi niistsä on mun mielestä tästä poistettava, jos nimestä haluaa toimivan kokonaisuuden.
Lumo Edith Malina on kans kummallinen. En ole ennen ajatellutkaan, että Lumo voisi olla ihmisellä nimenä. Se voisi jotenkin menetellä, mutta toi Malina on outo. Tulee mieleen "mallina". Ämmä pois niin Alina ois hyvä! :) Lumo Edith Alina ei välttämättä olisi hullumpi.
Joakim Nooa Valtterissa tykkään siitä, että on nimenomaan Nooa eikä Noa tai Noah. Joakim ja Nooa tuollaisia aika ulkomaalaistyylisiä nimiä, mutta ei kuitenkaan liikaa, ja Valtteri sopii oikeestaan aikas hyvin tonne perään! :)
Daniel Elias on tylsä. Daniel ja Elias ovat kumpikin mielestäni kivoja nimiä, mutta yhdistelmänä toi on tylsä ja mitäänsanomaton.
Eeti Benjaminiin olen muistaakseni joskus jossain törmännyt. Eeti on pirteämpi versio Veetistä, mutta en mä jotenkin siitäkään pahemmin tykkää.
Sebastian Eliel on ihan lutunen. Itseasiassa Eliel on mielestäni kovin kiva nimi, mutta senkin suhteen mulla on se ongelma etten kunnolla osaa yhdistellä stiä muihin nimiin. Sebastian Eliel ei hetken mietiskelyn jälkeen oikeastaan ole hullumpi.
Aaron Toivo Juhani
Iines Taru Anneli
Pikkuveli tai sisko voisi olla:
Eemil/Eevert Touko Tapani
Iiris Taimi Inkeri
Vierailija kirjoitti:
Usva Elina, Lumi Helena, Eero Henrik ja Okko Alfred olivat nimet, joista haaveilin ennen. Mies on kuitenkin ulkomaalainen, niin meille valikoitui ihan toisenlaiset nimet: Elle Amanda ja Eden Marie.
Mun mielestä on tosi kiva kuulla tällaisia, että mistä nimistä on ennen haaveillut ja miten on sitten lopulta käynyt. :) Itsekin mielenkiinnolla odotan, että jos lapsia joskus saan niin onko nimimaku siinä kohtaa yhtään sama, tai siis vaikka pitäisinkin edelleen niistä nimistä mitä ennen, niin tuleeko kuitenkin annettua jotkut muut nimet, koska sopivatkin paremmin omalle lapselle. :)
On tosiaan ihan eri sarjaa nuo sinun aiemmin miettimäsi nimet verrattuna tyttäriesi nimiin. Kiva mun mielestä se, että miehen ulkomaalaisuuden vuoksi nimet ovat nuo, eikä niin että olisi ihan täysin suomalaiset lapset.
Tai siis mielestäni Elle Amanda menisi vielä ihan suomilapsella, mutta Eden Marie kuitenkin selkeästi ulkomaalaistyylinen. Elle ja Eden sopivat kivasti yhteen. :) Kummankin nimet kuulostaa peruskivoilta, mutta itse ehkä oisin niihen vielä laittanut jotain "lisää" tai laittanut toisiksi nimiksi jotkut muut.
Noista sun haavenimistä sen verran, että kivaa kun tytöillä on merkitysnimet. Usva Elina ja Lumi Helena näyttävät nätiltä nimiltä. Etenkään toi Lumi ei oo mun suuri suosikki, mutta se yhdistettynä Helenaan on yllättävänkin toimiva ratkaisu.
Eero Henrik on söötti! :) Okko on mun mielestä jotenkin kiva nimi, mutta Alfred on liian ylväs mun mielestä. Ylipäätään en tiedä miten itse olisin tehnyt näiden nimien suhteen; siis mitä jos tosiaan olisi tullut kaksi tyttöä ja kaksi poikaa; olisinko halunnut antaa tytöille luontonimet ja pojille sitten vähän enemmän perustyyliset.
Vierailija kirjoitti:
Camilla Maria
Aurora Emma
Mä en tiedä oisko Maria Camilla sittenkin toimivampi järjestys kuin Camilla Maria. Toisaalta joo, toisaalta taas Camilla on ihan viehättävä etunimenä. Pidän enemmän Camilla Mariasta kuin Aurora Emmasta. joka on mun mielestä vähän töksähtävä.
Emma Aurora olisi parempi järjestys. Toisaalta monesti mietin näissä nimissä joissa ensimmäinen nimi on pidempi kuin toinen, että onko ne nimet loppupeleissä niin töksähtävän kuuluisia yhdistettynä sukunimeen. Itse kuitenkin pidän siitä, että etunimi on toista nimeä pidempi, ellei sitten lapsella ole kolme nimeä (esim. Aurora Emma Olivia).
Saara Maria
Jimi Valtteri
Saaga Sofia
Kaisla emilia
Vilja Olivia
Eemil Oliver
Milla aurora
Niilo Eemeli
Virva Katriina
Isla Sole Karelia
Vierailija kirjoitti:
Ai vitsi kun tekis mieli laittaa haavenimeni, mutta en halua, että joku varastaa sitä täältä :D
Mä ainakin saatan varastaa, kuten joku epäili. :*D Haha.
Käyttäjä2928 kirjoitti:
teen tulevaisuudessa yhden tai kaksi lasta, tyttö ja poika toivon mukaan :D poika olisi: Klaus Daniel ja tyttö olisi: Patricia Aleksandra
Klaus nimestä kirjoitin aiemmin ettei se ole ihan mun makuun. En vaan jotenkin tykkää. Toisaalta toi Klaus Daniel on ihan ok.
Patricia nimestä mulle tuli äkkiseltään mieleen Lemmen viemää tv-sarjassa ollut hahmo nimeltään Patrizia, haha. :'D Patricia Alexandra on ihan kivan kuuloinen, muttta jokin siinä tökkii. Jotenkin niin kovin pitkä nimi ja jos tyttö on täysin suomalainen niin en antaisi tuollaista kokojnaisuutta nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Annan ap:n nimimaulle arvosanan 9- !
Oi, olen otettu tästä. :) Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venla Valvatti Okuliina ja Sofi Talvikki Serafiina
Venlaa kun aloin lukea niin aattelin, että voisi tulla ihan lupaava kokonaisuus, mutta siis mitkä nuo toiset nimet on? D: Valvatti ja Okuliina? En ole koskaan kuullutkaan eikä todellakaan ole minun mielestäni kivoja.
Sofi Talvikki Serafiinalla on kivempi nimi kuin mahdollisella siskollaan.
Venlan nimeä muokkaamalla saisi siitäkin kivemman, esimerkiksi: Venla Orvokki Josefiina. Sopisi silloin hyvin yhteen Sofi Talvikki Serafiinan kanssa.
Itsessään Talvikki ja Serafiina eivät oo mun suosikkinimiä, mutta tuohon Venlan nimikokonaisuuteen verrattuna kuulostaa suorastaan loistavan hienoilta.
KIITOS ap.
Valvatti on saviruohon murremuoto täältä lounaisesta Suomesta ja Okuliina on jonkun 1960-luvun satukirjan hahmo. Alle 10-vuotiaana kehitin nuo nimet ja lupasin, että ovat sitten lasteni nimet. Onneksi jäin lapsettomaksi :)
Olisi pitänyt laittaa tuohon aloitusviestiin, että musta on oikeesti kivaa kuulla miksi juuri nämä nimet on annettu/haluttu antaa. :) Kiva kun kerroit miksi juuri nuo. En ole ennen tuota Valvattia kuullutkaan enkä kyllä myöskään Okuliinaa.
Okuliina mun mielestä voisi vielä mennäkin (vrt. Karoliina), mutta Valvattia en lapselle antaisi.
demitytsy kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iivo Akseli
Ilmi Aurora
Tässä kohtaa on pakko kysyä, että ovatko nämä siis lastesi nimet, vai nimet jotka aiot antaa lapsillesi? :) Mä nimittäin rakastan nimeä Iivo! :) <3 Se on mielestäni niin söpö, ihana, valloittava ja vaan niin ihana, jos en jo sanonut. :'D Eli pidän kovasti ja sen haluan omalle pojalleni vielä antaa. Akseli sopii kivasti Iivon perään.
Ilmi sopii kivasti yhteen Iivon kanssa, mutta itse en tosta Ilmistä niin innostu. Tulee mieleen, että jokin asia on tullut ilmi, tai sitten ilmianto. Aurora sopii kuitenkin ihan kivasti Ilmin perään. :)T: AP
Ootko joskus demittäny, muistelen että siellä joku suorastaan rakasti nimeä Iivo!
Jäin kiinni. :D Kyllä olen demittänyt. :)
Helmi Esteri tai X Helmi Esteri.
Väinö Aukusti tai X Väinö Aukusti.
Helmi ja Aukusti kauniita nimiä suvusta jotka haluan lapseni perivän,mutta muut nimet viel mietityttää:)
Emma Iina Amanda
Aapo Vilho Johannes
Elsa Iiris Amalia
Aleksi Veikko ________?
Mitä oot mieltä ??
Mulla olis vähän erilainen kysymys AP:lle! Mitä tätä ketjua oon lukenut, niin sulla näyttää aika samantapainen nimimaku olevan mitä itsellänikin. Kysymykseni on siis seuraavanlainen: Suvussani on minulle tärkeä mieshenkilö, jonka toinen nimi on Rex. Tiedän, että kuulostaa joidenkin mielestä koiran nimeltä, mutta mielestäni aivan ihana ja erikoinen (suvussamme ruotsalaisia, kuten tämä kyseinen herrakin on ja itsekin osittain). Millaisene komboon tuo nimi Rex mielestäsi sopisi? Tahtoisin niin mielelläni antaa sen mahdollisen tulevan poikani yhdeksi etunimeksi (ei välttämättä edes ensimmäiseksi), mutta olen miettinyt pääni jo puhki mahdollisia siihen sopivia nimiä. Ei vain tule oikein mitään mieleen.
Tiffany Penelopé Amanda
Crystal Jessica Jannicca
Alyssia Julianca Hillary
Emilié Juno Juliana-Sandria
Annicca Diane Sofilia
Henna Hannele Akuliina
Aila Adalmiina Axelmiina
Alli Unelma Mummoliisa
Cirsi-Caroline Cristiina Crysel Caroliina Caloriina