Arvostelen (tulevien?) lastenne nimet
Heips!
Musta olisi kivaa kertoa mielipiteitä teidän lastenne nimistä, jos vaan uskallatte laittaa. :) Siis etunimi + toinen ja mahdollisesti kolmas nimi.
Tai sitten voin yhtä hyvin arvostella nimiä, joilla voisitte tulevat lapsenne nimetä. Mielellään siis ihan nimiyhdistelmiä! :)
Kiitos! :)
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Pihla Adalmiina
Tämä on kyllä ihan kaunis. :) Mua vaan häiritsee jotenkin se, kun Pihla oli jossain vaiheessa vähemmän suosittu ja sitä yhdistettiin vähän tavismaisempiin nimiin, kun taas nykyään tuntuu että senkin saa yhdistettyä aika rinsessamaiseksi. Siis toi Adalmiina on mun mielestä aika rinsessaa. Ei välttämättä ole liikaa, koska on kuitenkin vielä kauniin kuuloinen.
T: AP
Tekla Silva Sofia
Helka Kaisla Maria
Jouka Ahti Ilmari
Vierailija kirjoitti:
Selina Aila Matilda
Samuli Eino Matias
Tykkään näiden kummankin nimen rakenteesta ja tyylistä. :) Kivaa, kun tytön ja pojan ensimmäiset ja kolmannet nimet alkavat samalla kirjaimella. Selina on mielestäni kaunis, vaikkakin itse antaisin varmaan mieluummin nimen Elina. Sopii kuitenkin tuohon nimiyhdistelmään hyvin toi Selina. Aila ei kuulu nimisuosikkeihini, mutta ihanaa kuitenkin kun tuossa on Aila, eikä esimerkiksi Aino(josta tykkään kyllä hurjasti). Piristävää ja erilaista. Matilda sopii nätisti perään. Herkkä yhdistelmä.
Samulia enemmän pidän nimestä Samuel, mutta tuohon yhdistelmään Samuli on juuri passeli. Selina & Samuli - söpöä! :)
Eino on komea nimi ja Matias söpö. Tykkään näistä!
Ehdokkaita ja valittuja kirjoitti:
Riitta Anneli
Tarja Helvi Elisabeth
Urho Mauno
Sauli Martti
Riittaa en nykylapselle antaisi nimeksi, mutta on se kyllä kivempi kuin Ritva. Anneli on kiva perus nimi toiseksi nimeksi. Ihan toimiva kokonaisuus!
Vaikka Tarja onkin ihan kivan reipas nimi, niin en sen kummemmin sitä pidä. Yhdistettynä Helviin ja Elisabethiin toimii kuitenkin hyvin ja on oikeastaan aika kaunis nimiyhdistelmä. :)
Urho ja Mauno ovat tuollaisia mukavia pappanimiä. Perään jokin kolmas nimi vielä niin ois ihan kiva.
Martti on aivan ihana nimi, tykkään. <3 Saulikin ihan kiva. Kolmas nimi tähänkin perään, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla olis vähän erilainen kysymys AP:lle! Mitä tätä ketjua oon lukenut, niin sulla näyttää aika samantapainen nimimaku olevan mitä itsellänikin. Kysymykseni on siis seuraavanlainen: Suvussani on minulle tärkeä mieshenkilö, jonka toinen nimi on Rex. Tiedän, että kuulostaa joidenkin mielestä koiran nimeltä, mutta mielestäni aivan ihana ja erikoinen (suvussamme ruotsalaisia, kuten tämä kyseinen herrakin on ja itsekin osittain). Millaisene komboon tuo nimi Rex mielestäsi sopisi? Tahtoisin niin mielelläni antaa sen mahdollisen tulevan poikani yhdeksi etunimeksi (ei välttämättä edes ensimmäiseksi), mutta olen miettinyt pääni jo puhki mahdollisia siihen sopivia nimiä. Ei vain tule oikein mitään mieleen.
Kiva kuulla, että meillä on samantyylinen nimimaku. :) Tosiaan minullekin tulee Rexistä ensimäisenä mieleen koira. Kiva kuitenkin tietää, että lapsellesi nimi Rex tulisi suvusta.
Mä en laittaisi Rexiä ensimmäiseksi nimeksi.
X Rex Edvinvoisi esimerkiksi olla kiva. X:n kohdalle jokin kansainvälinen nimi tai siis ei ainakaan mikään ihan supisuomalainen.
Hugo Rex Edvin?
Menisikö jo liian överiksi? Ehkä pitäisi olla jotain suomalaistyylistä kuitenkin vielä? Edvinin tilalle jokin muu`?Elias Rex Edvin?
Elias sopisi hyvin suomalaiselle ja ruotsalaiselle pojalle. Tää vois olla mun mielestä ihan toimiva! :)
Joel Rex Ossian?
Tuon nyt keksin ihan jostain vaan lonkilta. :DOon sitä mieltä, että jos Rexin laittaa toiseksi nimeksi, niin etunimessä ei olisi hyvä olla r-kirjainta. Tyyliin joku Harry Rex X vois olla liian "pärräävä".
En nyt tiedä oliko tästä mitään apua. :DT: AP
Voi kiitos, oli apua! Elias Rex (X) olisi ainakin tosi hyvä, eihän se välttämättä sitä kolmatta etunimeä edes tarvitse, olisi kiva noin ihan kahdellakin. Elias sopii hyvin myös suomalaiseen suuhun, eikä ole mitenkään "liian erikoinen". En mitään näitä ns. epäsuomalaisia kirjaimia tahtoisi muihin nimiin, niin sopisi senkin puolesta. Ja samaa mieltä olen siinä, että ennemmin toiseksi nimeksi kuin ensimmäiseksi, en tahdo kenenkään luulevan että kutsuisin koiraani!
Olen myös täysin samaa mieltä siitä, että muiden nimien tulee olla Rexin yhteydessä hieman "pehmeämpiä", koska tuo Rex on sellainen aika kova ärrän ja äksän vuoksi. Jos tuon nykyisen miehen kanssa tämä tulisi toteutettua, niin hänen sukunimensä on myös tällainen pehmeä. Siinä mielessä Rex toisi kivaa säväystä sinne keskelle ja hiukan ns. miehekästä särmää.
Elias olisi myös sen vuoksi hyvä, ettei tulisi sellaista aakkosten riitelyä toisen nimen tai sukunimen kanssa (u+ä, o+ö jne, jos ymmärrät mitä ajan takaa, sille on kai joku hieno sanakin mutta en muista!). Kuten vaikka jossain Yrjö Uolevissa, kuulostaa vain niin väärältä.
Entä Mikaela Inge/Inka Matilda?
Tykkäisin tytölleni kauheesti antaa tollaisen nimen, Matilda on vielä vähän sellanen että voisin vaihtaa toiseen.. Suvussa on sekä Mikaa että Mikaelia ja Mikaela olisi mielestäni sellainen hiukan erikoisempi muttei kuitenkaan liian eikä sit kuitenkaa mikää prinsessanimi.. Sit suvus on kans Inger-nimeä mut se on jotenki tunkkanen, ennemmin Inge tai Inka. Mut Inkan kanssa kahdes ekas nimes ois "ka" ja se on jotenkin ehkä tyhmän kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Irja Kristiina ja Antti Juhani
Irjaa enemmän pidän nimestä Mirja ja Mirjam. Ne ovat jotenkin lutusia, mutta Irja vähän rosoisempi. Kristiina kyllä sopii kivasti Irjan perään.
Antti Juhani on kivan miehekäs nimi. Söpö.
Vierailija kirjoitti:
Isla Adele
Oona Adalmiina
Nämä on mielestäni aika (p)rinsessat. Isla on kaunis nimi, mutta nykyään siihen törmää jatkuvasti. Adele on aivan ihana laulaja ja nimenäkin ihan kiva. Jotenkin toivon ettei Isla Adelen sukunimi ole tyyliin Möttönen. Oona on ihan mukava nimi. Tykkäsin siitä joskus enemmänkin, mutta nykyään erään puolituttuni lapsen nimi on Oona niin en sitten sitä varmaan omalle lapselleni antaisi. Siitäkään huolimatta, että en ko. puolitutun tai hänen Oonansa kanssa ole tekemisissä.
Adalmiina on mun makuun aikas aikas rinsessa. Oona Adalmiina tuo mieleen teinitytön.
Vierailija kirjoitti:
Aava Elena
Aava on oikeastaan aika nätti. Pidän nimenomaan Aavasta enkä Avasta. Aava Elena on vaan jotenkin, noh "tollainen". En oikein osaa selittää paremmin mitä haen takaa. Toisaalta vähän töks, toisaalta ihan siedettävä. Aava ei kuitenkaan pääse tossa yhdistelmässä mun mielestäni täysin oikeuksiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Célia Valentine Elina
Mun mielestä tässä on ihan liikaa yritystä. Elina on noista ainoa nimi, josta itse tykkään. Nimijärjestys on outo. Jos nuo samat nimet haluaa säilyttää, olisi parempi järjestys mielestäni Célia Elina Valentine tai Elina Célia Valentine.
En myöskään pidä tosta heittomerkistä Céliassa. Ulkomailla se vielä menee, mutta Suomessa se on vaivalloinen ja joutuu varmaan jokaiselle selittämään, että se kuuluu nimeen. Celia/Célia kyllä kuulostaa kauniilta, mutta kirjoitusasu ei muutoinkaan ole mieleeni. Valentinesta en tykkää.
Allison Brittany
Ashley Daniela
(Minulla on englantilainen sukunimi)
Sasu Viljo Oliver on tulevan lapsen nimi.
Kielo Pihla
Aamu Aurora
Sandra Sonja
Alexandra Julia
Allahu-Mikaela-Akbar
Isis Al-Qaida
Donald Juuso Trumppi
Putin-Stalin-Lenin-Hitler-Hanna
Klara-Jong-un
Anissa tuo mieleen sanan anis. Se tuo myös mieleen nimen Alissa, josta pidän enemmän kuin Anissasta. En pahemmin tykkää Anissasta, ja itse antaisin sen korkeintaan toiseksi nimeksi.