Jaahas, kohta nähdään taas nelosella kun huutokauppakieroilija ottaa tyhmiltä rahat pois
Ainoa, jolla tuossa ohjelmassa on jotain selkärankaa, on Markku.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, et vieläkään ymmärrä liiketoiminnan tarkoitusta?
Liiketoimintaahan se on sekin, että kierrättää vaikka varansa veroparatiisin kautta, vai mitä?
Siihen en ota kantaa, mutta käytetyn tavaran ostaminen ja myyminen ja voiton tekeminen myynnillä on täysin laillista elinkeinotoimintaa.
Laillista se on verosuunnittelukin ja viittasinkin tässä homman nimenomaan moraaliseen puoleen. Eikö sinun mielestäsi ole yhtään härskiä, että mies tinkaa ihmisiltä usein tonnin arvoiset kamat parilla sadalla ja naureskelee vielä päälle?
Ei ole yhtään härskiä, koska kenenkään ei ole pakko myydä huutokauppakeisarille. Jos haluaa saada tavaroistaan enemmän, ne voi myydä myös itse. Tosin silloin voi hyvinkin ne tonnit jäädä saamatta...
Nimen omaan näin, jos minä yritän Facebookin kirpparilla pyytää kuparipannusta sataa euroa arvaa meneekö kaupaksi? EI TODELLAKAAN mutta jos myyn sen Akille niin tiedän että hän saa sillä yli sen sata euroa, ja se syy miksi hän sen summan saa on se että hän on ihan itse tehnyt työn sen eteen.
Vai työn? :D Ainoa syy miksi kukkaronnyörit heltiävät niin helpolla on se, että Palsanmäen naama on fanimummoille tv:stä tuttu.
Niin Aki ITSE on tehnyt oman huutokauppansa Suosituksi. Kyllä mun käsittääkseni lasketaa työksi sitä jos viikot ajaa hakemassa tavaraa ympäri Suomea ja meklaa ne ihmisille perjantaisin.. Tuskin se mitään huvia sentään on.. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liiketoimintaahan se on sekin, että kierrättää vaikka varansa veroparatiisin kautta, vai mitä?
Siihen en ota kantaa, mutta käytetyn tavaran ostaminen ja myyminen ja voiton tekeminen myynnillä on täysin laillista elinkeinotoimintaa.
Laillista se on verosuunnittelukin ja viittasinkin tässä homman nimenomaan moraaliseen puoleen. Eikö sinun mielestäsi ole yhtään härskiä, että mies tinkaa ihmisiltä usein tonnin arvoiset kamat parilla sadalla ja naureskelee vielä päälle?
Ei ole yhtään härskiä, koska kenenkään ei ole pakko myydä huutokauppakeisarille. Jos haluaa saada tavaroistaan enemmän, ne voi myydä myös itse. Tosin silloin voi hyvinkin ne tonnit jäädä saamatta...
Niin. No eihän kenenkään ole pakko lähettää sähköpostiviestin perusteella nigerialaiselle miehelle rahaa matkustuskuluihin, mutta niin vain sitäkin huijaukseksi kutsutaan.
Nigerialaiskirjeen lähettäjä lupailee äkkirikastumista, kunhan heittää sille rahaa. Palsanmäki sanoo, että saat satasen jos myyt noi tavarasi. Ensimmäisessä tapauksessa huijataan, koska lupausta ei pidetä. Toisessa taas saadaan, mihin on suostuttu. Jos ei ymmärrä näiden kahden eroa, niin elo nyky-yhteiskunnassa on varmaankin kovin rankkaa.
No joku perustehan siinä on, että tiettyä summaa tarjotaan. Jos Palsanmäki valehtelee tavaran myyjälle, että näillä tavaroilla saa vain summan X, joten tarjoan sinulle summan Y, vaikka oikeasti tietää että tavarat ovat arvokkaampia (kate poislaskettuna), niin se on ihan selvää kusetusta. Siinä luvataan tavallaan asiakkaalle, että tämä on suurin summa, joka tavaroista kannattaa maksaa, jotta molemmat jää voitolle. Oikeasti huutokauppahuijari jääkin hurjasti voitolle, koska tietää tavaroiden todellisen arvon. Tajuatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimen omaan näin, jos minä yritän Facebookin kirpparilla pyytää kuparipannusta sataa euroa arvaa meneekö kaupaksi? EI TODELLAKAAN mutta jos myyn sen Akille niin tiedän että hän saa sillä yli sen sata euroa, ja se syy miksi hän sen summan saa on se että hän on ihan itse tehnyt työn sen eteen.
Vai työn? :D Ainoa syy miksi kukkaronnyörit heltiävät niin helpolla on se, että Palsanmäen naama on fanimummoille tv:stä tuttu.
Tottahan se on, että huutokauppa on nykyään aikamoinen turistikohde, ja varmaan huomattavan moni ostos on "matkamuisto". Mutta mitä sitten? Työtä tuo silti on (ja kovaa työtä onkin, jos minulta kysytään), eikä suosio ole pelkästään sillä tullut että naama on tuttu telkkarista.
Käsittäkää nyt sellainen homma että Aki saa omalla työllään ja kuuluisuudellaan (minkä eteen on tehnyt töitä) tuollaiset summat noista tavaroista. Te ette itse ikipäivänä saisi kuparipnnuistanne sataa euroa.
Mitä sitten jos Aki jääkin tappiolle? Oletteko valmiit palauttamaan osan rahoista? Niin ette, mutta vaaditte että Akin pitää ottaa se riski että maksaa ylihintaa romuistanne..
Ihmiset haluaa maksaa ylihintaa rojuista, siitä tämä johtuu.
Ajatellaan jotain muumilautasta jossa on särö. Ei sillä ole mitään arvoa mutta joku vaan haluaa maksaa siitäkin parikymppiä.
Ja mikä sekin oli se mtv-palkinto josta joku lapsi laittoi äitinsä maksamaan yli satasen.
Pari leikkiautoa satanen. Roskapönttöön nekin kuuluisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. No eihän kenenkään ole pakko lähettää sähköpostiviestin perusteella nigerialaiselle miehelle rahaa matkustuskuluihin, mutta niin vain sitäkin huijaukseksi kutsutaan.
Nigerialaiskirjeen lähettäjä lupailee äkkirikastumista, kunhan heittää sille rahaa. Palsanmäki sanoo, että saat satasen jos myyt noi tavarasi. Ensimmäisessä tapauksessa huijataan, koska lupausta ei pidetä. Toisessa taas saadaan, mihin on suostuttu. Jos ei ymmärrä näiden kahden eroa, niin elo nyky-yhteiskunnassa on varmaankin kovin rankkaa.
No joku perustehan siinä on, että tiettyä summaa tarjotaan. Jos Palsanmäki valehtelee tavaran myyjälle, että näillä tavaroilla saa vain summan X, joten tarjoan sinulle summan Y, vaikka oikeasti tietää että tavarat ovat arvokkaampia (kate poislaskettuna), niin se on ihan selvää kusetusta. Siinä luvataan tavallaan asiakkaalle, että tämä on suurin summa, joka tavaroista kannattaa maksaa, jotta molemmat jää voitolle. Oikeasti huutokauppahuijari jääkin hurjasti voitolle, koska tietää tavaroiden todellisen arvon. Tajuatko?
Ei kai Aki sentään mikään selvännäkijä ole? Kaikki tavarat myydään ilman pohjahintaa, arvokastakin tavaraa on mennyt halvalla. Aki on valmis maksamaan sellaisen summan millä varmasti saa omansa pois, joskus käy tuuri ja ihmiset huutaa ihan hulluja hintoja juurikin esim. Kuparipannusta mutta eihän yrittäjä voi siihen luottaa.
Mieti nyt itse huutonetissä on myyty fazerin muumimuki 4000e, ottaisitko riskin ja ostaisit sen 3000 ja myisit ilman pohjahintaa seuraavana päivänä luottaen siihen että varmasti tulee keräilijä paikalle joka tuon summan maksaa.. Veikkaan että et maksaisi jos yhtään olet fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin ostaja on niin ulapalla myymistään tuoteista etteikö olisi netistä hiukan katsonut hintaa (jos ei ole tätä viitsinyt tehdä niin ei varmaan ole Akin vika) mitä mä olen tuota ohjelmaa katsonut niin kyllä Aki saa usein isomman hinnan tavaroista huutokaupassa kuin mitä netistä ostettuna saisi. Mutta mielestäni Aki ei Ile velvollinen maksamaan siksi enemmän että hän omalla työllään saa enemmän rahaa.
Btw. jos olisin se morsian, jolle huomenlahjaksi annetaan nuhju kuparipannu a 100 euroa hirvaskankaan huutokauppa, kumauttaisin sillä sulhasta päähän.
Täällä puhutaan siitä, että yrittäjällä on vaikeaa jne. No se myyntisaldo huutokauppaillalta ei ole sama kuin ne summat mitä Palsanmäet saavat ohjelmassa ostetuista tavaroista. Siellä myydään elintarvikkeita ja pikkupurtavaa, oheisryönää sekä paljon muutakin tavaraa yhden illan aikana. Kukin voi sitten miettiä tykönään missä summissa liikutaan, veikkaisin kymmenissä tuhansissa.
Vierailija kirjoitti:
Btw. jos olisin se morsian, jolle huomenlahjaksi annetaan nuhju kuparipannu a 100 euroa hirvaskankaan huutokauppa, kumauttaisin sillä sulhasta päähän.
Täällä puhutaan siitä, että yrittäjällä on vaikeaa jne. No se myyntisaldo huutokauppaillalta ei ole sama kuin ne summat mitä Palsanmäet saavat ohjelmassa ostetuista tavaroista. Siellä myydään elintarvikkeita ja pikkupurtavaa, oheisryönää sekä paljon muutakin tavaraa yhden illan aikana. Kukin voi sitten miettiä tykönään missä summissa liikutaan, veikkaisin kymmenissä tuhansissa.
jep, ja kun siitä miinustetaan kaikki kulut niin kuukaudessa käteen voi jäädä pari tonnia.. Mikä on alle keskitulon...
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ksäittämätöntä, että ihmiset menevät tuollaisten kaupusteljoiden helppoihin. Ukkoa ei halua maksaa mistään mitään, mutta kaikesta kyllä pyytää tähtitieteellisen hinnan. Tyhmemmänkin luulisi tajuavan millainen kusettaja on kyseessä.
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Huutajat sen hintatason määrittelee, ei Aki. Tämä taisi mennä ohi. Jos on kysyntää, hinta nousee, jos ei ole, halvalla menee.Mieti vaikka Applen luurit vs Nokian luurit. Ihan sama mekanismi vaikuttaa.
Aivan turhaa haukkua huutokauppakeisaria koska hän ottaa aina riskin ottaessaan jotain myyntiin. Syytä mieluummin niitä huutajia jotka kilpailevat samasta tuotteesta ja korottavat huutoa. Sun kirjoitukses on kyllä typerintä mitä olen hetkeen lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaan jotain muumilautasta jossa on särö. Ei sillä ole mitään arvoa mutta joku vaan haluaa maksaa siitäkin parikymppiä.
Ja mikä sekin oli se mtv-palkinto josta joku lapsi laittoi äitinsä maksamaan yli satasen.
Koittakaa nyt päättää, maksaako asiakkaat ylihintaa vai Aki alihintaa :D
On se vaan niin hienoa olla yrittäjä, jos valitat että on liikaa maksuja ja veroja niin mammat huutaa että "mitäs oot niin tyhmä että yrität, jos ei kannata niin pillit pussiin" ja sitten kun pyydät sellaista hintaa että pärjäät yrityksessäsi niin mammat huutaa että olet ahne paska..
Ja yhdelläkään huutelijalla ei ole päivääkään kokemusta yrittäjänä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa nyt päättää, maksaako asiakkaat ylihintaa vai Aki alihintaa :D
Niin katsos kun siinä on huutokaupan idea. Et tiedä sitä ennen kuin asiakkaat maksavat, joskus saa paljon ja joskus jää tappiolle. Se riski on Akin harteilla.
Eiköhän se huomenlahja ollut vitsi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, enkä tuo jolle vastasit, ja joo, minun mielestäni on kyllä härskiä, enkä itse möisi romppeitani Huutokauppakeisarille; mutta kenelläkään ei ole pakko myydä siihen hintaan kuin Palsanmäki tarjoaa. Jos näkee itse vaivaa ja hoitaa myynnin itse, voi saada paremman tuoton. Mutta jotkut ei halua nähdä sitä vaivaa vaan päästä tavaroista nopeasti ja kerralla eroon. Ja jotkut haluavat myös päästä telkkariin :D
Kyllä taas sosiaalitorakkaa harmittaa, kun joku tekee töitä ja tienaa sillä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se huomenlahja ollut vitsi...
Tai sitten morsmaikkukin fanittaa keisaria...
Kuka katsoo k.o. ohjelmaa? Itse olen yhden jakson aikoinaan katsonut, ja se riitti. Pyöreän pulleat mies ja nainen , heistä tehty ohjelma, jossa ei mitään sisältöä.Mutta tietty halpaa tehdä ja jotkut tyhmät katsovat.Ja mikään ei ole yhtä ällöttävää kuin " keisari" hihattomassa paidassaan. YÖK!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos myyjä haluaa tuotteistaan käyvän arvon, niin olisi viisainta arvioittaa tuotteet ennen kuin kutsuu ostajaa kyläilemään. Monelle kuitenkin ohjelmaan pääsy on tärkeämpää kuin se, että saa tuotteistaan sen viimeisen sentin tai edes tonnin. Ei se voi olla kuin holhouksenalaiselle epäselvää, mikä on pelin henki kun kauppoja aletaan tekemään.
Juu mutta tässä tapauksessa nigerialainen lupaa palauttaa rahat ja vielä miljoonan siihen päälle, Aki lupaa sen minkä on valmis maksamaan ja maksaa sen myös.
kyllä saa taas tyhmä olla ettei eroa tajua.