Mummot tyrkyttävät makeaa!
Joka.ikinen.kerta kun käy isovanhempia tapaamassa, aina tyrkyttävät pullaa:
''Olisitko sä halunnu pullaa?''
''Ei kiitos, mä oon laihdutuskuurilla''
''No voi harmi, on mulla suklaakakkuakin jos se maistuis paremmin?''
''Mulle riittää kyllä pelkkä kahvi''
''No ota nyt edes pieni pala''.
Todella rasittavaa. Ihan niinkuin pienen lapsen yrittäisi saada ymmärtämään että ei tarkoittaa ei. Joskus olen jopa huomannut että mummolla oli happamainen ilme jälkeenpäin kun olimme juoneet kahvit, kieltäytymiseni takia :D
Kommentit (25)
No jos et yhden herkkupalan jälkeen pysty lopettamaan ahmimista, voisitko selittää tämän mummolle? Onko hän sellainen, joka ymmärtäisi asian? Tai jos jonkun suolaisen syöminen olisi sinulle helpompaa ja mummolle tulee hyvä mieli tarjoamisesta, olisiko mahdollista pyytää mieluummin jotain sen tapaista tai vaikka viedä joskus tuliaisina kahvipöytään?
Meidänkin mummi tyrkyttää aina kaikkea makeaa. Itse en tykkää yhtään mistään makeasta, vaan tulee jo pienestä kakkupalasta huono olo. No yritän syödä mummolassa ollessani mahdollisimman vähän kun en halua mummillekaan pahaa mieltä. No kärsin sitten vaan huonosta olosta.
Vierailija kirjoitti:
Joka.ikinen.kerta kun käy isovanhempia tapaamassa, aina tyrkyttävät pullaa:
''Olisitko sä halunnu pullaa?''
''Ei kiitos, mä oon laihdutuskuurilla''
''No voi harmi, on mulla suklaakakkuakin jos se maistuis paremmin?''
''Mulle riittää kyllä pelkkä kahvi''
''No ota nyt edes pieni pala''.
Todella rasittavaa. Ihan niinkuin pienen lapsen yrittäisi saada ymmärtämään että ei tarkoittaa ei. Joskus olen jopa huomannut että mummolla oli happamainen ilme jälkeenpäin kun olimme juoneet kahvit, kieltäytymiseni takia :D
Voi kun munkin mummu tyrkyttäisi vain makeaa! Joka kerta kun sille soittaa,että ollaan tulossa,se vastaa että laittaa perunat kiehumaan.Jotain oikein raskasta lämmintä ruokaa on syötävä niin,että tulee ähky,ja jälkkärit päälle.Loput ruoat pakkaa meidän mukaan.Ehkä tuputtaminen on mummojen tapa osoittaa rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Käytkö siellä päivittäin, jos pieni kakunpala tuhoaa laihdutuskuurin. Olisiko niin paha ottaa pikkuisen, ja mummo olisi iloinen, kun tuntisi "ilahduttaneensa" sinua.
Minä en ymmärrä tätä ajatusmallia, ja on inhottavan alentuva mummoa kohtaan. Onko sinusta mukava ajatus että kaverisi kokee jonkun sinun hyvää tarkoittavan tapasi epämiellyttävänä tai tyrkkynä, mutta sietää sitä omalla kustannuksellaan että sinä saat tuntea ilahduttaneesi? En minä ainakaan halua että minun palvelukseni ovat ylimääräistä kuormaa jollekulle, joka vielä hymyillen ottaa ne vastaan mutta oikeasti ajattelee vaan että voi vittu taas.
Pointti tässä nyt oli se, että voisivat rauhassa ottaa vastaan sen vastauksen ''ei kiitos'' ilman että pitää alkaa painostamaan. Toki olen imarreltu siitä että minua varten katetaan, mutta minulla on myös oikeus kieltäytyä herkuista jos haluan.
AP