Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katsoitteko eilen Perhosen kohtalo -dokkarin?

Vierailija
18.10.2016 |

Dokumenttielokuva Prhosen kohtalo tuli eilen ykköseltä illalla. Katsoin sen tänään Areenasta ja oli koskettava :( Kertoo nuoren naisen itsemurhasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin sen eilen, ja dokumentti oli minustakin hyvin koskettava. Jäin pohtimaan, miksi jotkut yksilöt päätyvät itsemurhaan, kun jotkut toiset, jotka ovat kokeneet vielä pahempia asioita objektiivisesti mitattuna, vain jatkavat elämää. Tämän kysymyksen heitti ilmoille myös itsemurhan tehneen naisen äiti dokumentissa.

____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Vierailija
2/7 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että ihmiset ovat yksilöitä myös tunne-elämältään. Koskaan ei tiedä, mikä kenellekin on se pahin niitti.

Itse ajattelen niin, että jos ihmiseltä kaikkoaa kaikki toivo aivan totaalisesti, niin se on aika musertavaa.  Minulle on kaksi kertaa käynyt niin, mutta vain hetkeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolia ei ole jatkossa enää olemassa, joten pyydän aloitusta poistoon.

Puhukaa vain henkilöistä, naisviittaukset ovat seksismiä.

Vierailija
4/7 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jäi mieleen ainoastaan se miten järkyttävässä kaaoksessa niiden koti oli, ja miten ahdistunut ja masentunut itse olisin sellaisessa kodissa.

Vaikka voihan olla että arjen hallinta on äidiltä vaikeutunut vasta lapsen kuoltua, mikä olisi tietenkin täysin ymmärrettävääkin, mutta apua he varmaan tarvitsisivat.

Vierailija
5/7 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle jäi mieleen ainoastaan se miten järkyttävässä kaaoksessa niiden koti oli, ja miten ahdistunut ja masentunut itse olisin sellaisessa kodissa.

Vaikka voihan olla että arjen hallinta on äidiltä vaikeutunut vasta lapsen kuoltua, mikä olisi tietenkin täysin ymmärrettävääkin, mutta apua he varmaan tarvitsisivat.

Sama tunne tuli mullekin. :( Se tavarapaljous ja siivottomuus olisi mun mielenterveydelleni ihan liikaa. Ahdistuin jo katsomisesta.

Sotkua joka puolella, ei yhtään hyllyä tai tasoa näkyvillä vaan kaikki oli lastattu tavara- & lehtiröykkiöillä, romuilla, tyynyillä...

Vierailija
6/7 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi on vastuussa siitä, millaisissa oloissa lapsi elää ja kasvaa. En katsonut dokumenttia paljon alkua pidemmälle, koska se oli pitkälti sitä kuolleen tytön nimen hokemista ja selostusta, kuinka ihana tämä oli. Jostain kohtaa osui korvaan äidin pohdintaa siitä, olisiko hän voinut vaikuttaa elinoloihin. Joo, olisi voinut ja olisi pitänytkin.

Vierailija
7/7 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että ihmiset ovat yksilöitä myös tunne-elämältään. Koskaan ei tiedä, mikä kenellekin on se pahin niitti.

Itse ajattelen niin, että jos ihmiseltä kaikkoaa kaikki toivo aivan totaalisesti, niin se on aika musertavaa.  Minulle on kaksi kertaa käynyt niin, mutta vain hetkeksi.

Olet varmaan oikeassa. Jotkut ovat herkempiä kuin toiset ja joiltakuilta toivon katoaminen johtaa nopeisiin ratkaisuyrityksiin. Ja jotkut ratkaisuyritykset ovatkin peruuttamattomia, valitettavasti.

____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **