Jos et enää koskaan työllisty mitä teet?
Varmasti moni nykypäivän työtön jää koko loppuelämäksi työttömäksi. Mitä teet jos käy niin?
Kommentit (31)
Keskityn omavaraisuuden kehittämiseen, pientä eläkettä odotellessani. Eihän eläkeikään ole enää kuin noin kymmenen vuotta.
Sopeudun tilanteeseen. En vaan oikein jaksa uskoa olevani yli 30 vuotta työttömänä.
oon ollu ollu vuodesta 1997 työtön kun täytin 18,repikää sittä
Eläisin kuten tähänkin asti, vanhenisin. Hoitaisin kakarat, sitten lapsenlapsia, ja tietysti puutarhaa. Sit pitäis ehkä hoitaa vanhaa äitiä, aviomiestä joka nyt jo sairastaa reumaa...
Harrastaisin kaikenlaista muutakin, politiikkaa, yhdistyksiä, myisin tupperia tai jotain muuta josta voisi saada vähän extraa. Kotitöitä piisaa, ja remonttiakin pitäis talossa tehdä kun jaksais. Mulla on tallennettuna 2000 tuntia telkkariohjelmia jotka pitäis kattoo... sähköposti pitäis siivota, siellä on 15 vuoden aikana kertyneitä sähköposteja tuhansia, samoin valokuvia on tuhansia joita pitäisi käydä läpi ja järjestellä... koskahan olis aikaa ja jaksais. Olen elämäni aikana ollut n. 10 vuotta työttömänä ja 6 vuotta lasten kanssa kotona, ja koskaan en ole kaikkia tekemisiä saanut tehtyä.
Mä en ymmärrä ihmisiä joiden koko elämä on työ, onhan se kiva että on työporukka mihin kuulua ja saa vähän enemmän rahaa käyttöön, mutta loppupeleissä, se on vaan työtä, ei elämää.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä joiden koko elämä on työ, onhan se kiva että on työporukka mihin kuulua ja saa vähän enemmän rahaa käyttöön, mutta loppupeleissä, se on vaan työtä, ei elämää.
Minulla ei ole perhettä eikä sosiaalisia taitoja sellaisen perustamiseksi, joten paremman puutteessa teen töitä. Saisin ehkä aikani kulumaan ulkoilemalla, lukemalla ja netissä, mutta niiden varassa ei omanarvontunto säilyisi. Varmaan häpeäisin tilannettani niin paljon että irrottautuisin kaikista ihmissuhteistani.
Vierailija kirjoitti:
maybemaybe kirjoitti:
Jos olisin nuori,niin vaihtoehdot:
ausseihin tai mies ulkomailta (suomi miehet puistattaa) töihin eurooppaan kun siellä on työvoimapula muttei lämmintä 😛
Nyt kun olen vanhahko lehmä niin yritän työkyvyttömyyseläkkeelle jostain?!? Päästä??
Sitten voisin lähtee lämpimään.Sairastan reumaa mutta siitä ei pääse.Suomalaisena miehenä koen joutuneeni luopumaan paljosta, kun kuulen puistattavani vanhahkoa reumaattista kirjoitusosaamatonta suomilehmää... Aivan kuin elämästäni nyt puuttuisi jotain arvokasta.
Bitch got served.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan masentuisin itsemurhaan asti. Ennemmin kuolleena kuin taakkana muille ja arvonsa menettäneenä.
Täytyy kyllä sanoa, että lievä narsismi ois hyvästä..
Sanoisin hamsterille että en tule työllistymään.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan masentuisin itsemurhaan asti. Ennemmin kuolleena kuin taakkana muille ja arvonsa menettäneenä.
tää oli kyllä niin suomalainen kommentti että huh huh :D Mulla menee just toiste päin, että mikäli paska yhteiskunta ei voi tarjota työtä josta saisi palkkaa ja siten ok elintason vaan pitäisi tyytyä tukiin niin tekisin pikku rikoksia ja keskittyisin oman terveyden vaalimiseen jotta voisin elää taakkana yhteiskunnalle ainakin 100-vuotiaaksi
Kukaan osta taulujasi, minimalismi on päivän sana ja kaikki haluaa rojuistaan eroon.