Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi muille on niin iso ongelma, että juon kylässä mieluiten vettä?

Vierailija
18.10.2016 |

"Haluutko kahvia?"
"Ei kiitos."
"No entä teetä sitten?"
"Kiitos ei. Mä juon mieluiten vettä."
"Mutta onhan meillä mehuakin. Otatko appelsiinia vai omenaa?" (huomaa sana "vai" eikä "tai")
"Kiitos mutta mä ottaisin ihan oikeesti mieluiten pelkkää vettä."
"Ai jaa... No kyllä tuolla kaapissa pitäis olla limsaa kans. Ja ehkä jotain muutakin. Ootas vähän, mä meen kattoon mitä sieltä löytyy."
...

Suunnilleen tuollainen keskustelu tuli taas eilen käytyä, kun menin uusien ihmisten luo kylään. Ei ollut ensimmäinen eikä varmasti viimeinenkään kerta. Miksi niin moni tekee siitä ongelman, että haluan juoda vettä? Mikä pakko niiden on tuputtaa muita juomia melkein väkisin, vaikka sanon selvästi mitä haluan? En tahtoisi tehdä vedenjuonnista mitään numeroa, etenkin kun koen nolaavani illan emännän kieltäytymällä kaikista juomista joita se keksii tarjota. Miten saisin muut uskomaan helpommin, että todella tarkoitan sitä mitä vedestä sanon?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos heti alkuun kun kysytään otatko kahvia, vastaisit "en juo kahvia enkä teetä, mutta saisinko lasin vettä?". Sellainen "vesi riittää" kuulostaa vaan siltä, ettei viitsi vaivata emäntää pyytämällä muuta :D vähän topakampi asenne vois auttaa tässä :)

Mutta eihän ap sanonut "vesi riittää" vaan "juon mieluiten vettä".

Älä valehtele. Ap kirjoitti näin:

"Haluutko kahvia?"

"Ei kiitos."

"No entä teetä sitten?"

"Kiitos ei. Mä juon mieluiten vettä."

Hän ei siis osaa heti kättelyssä sanoa, mitä haluaa juoda.

Ap vastaa kritiikkiin: Sanoin aluksi pelkästään "ei kiitos", koska olisin mieluiten ollut juomatta mitään. Joskus mulle on käynyt niinkin onnekkaasti, että kahvin tarjoamisen jälkeen on kysytty haluanko juoda jotain muuta, ja kieltävä vastaus on otettu mukisematta vastaan.

Juon yleensä pelkästään janoon. Lasi vettä menee silti kohteliaisuudesta alas milloin vaan, ja kuten voit huomata, tein selväksi että juon mieluiten juuri vettä.

Vierailija
42/45 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi tai tee eivät sovi kaikille, mitä etenkään vanhemmat ihmiset eivät ymmärrä. Jos tarjolla on kofeiinitonta, voin ottaa.

Aivan. Olen itse herkkä kofeiinille ja yö menee pelkäksi valvomiseksi, jos juon kupinkin kahvia klo 18 jälkeen. Juonkin kahvia vain silloin kun tarvitsen kunnon aamuherätyksen. Teen kanssa ei ole ihan niin tarkkaa, mutta pyrin silti rajoittamaan sen käytön aamupäivään, jotta unen laatu ei kärsisi. Moni ei ymmärrä, että kofeiini on mulle todellinen ongelma. Onhan se tutkittu juttu, että kofeiinin sietokyky vaihtelee paljon, mutta etenkin vanhempien ihmisten joukossa on paljon niitä jotka ei usko asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota kohteliaisuudesta ihan vähän sitä mehua mitä tarjotaan ja pyydä saada lisäksi vettä. Teet emännän tyytyväiseksi, kun tarjoilut kelpaavat. Minäkin juon kohteliaisuudesta kahvia kylässä ja olen jopa alkanut vähitellen pitää siitä. :)

Useimmat mehut sisältää sokeria tai on happamia. En tahdo happohyökkäystä, ja hapankin on hampaille haitallista.

t. toinen veden suosija

No ota xylitol-pastilli kahvittelun jälkeen. Täytyykö tästäkin tehdä numero?

No miksi ei voi vain kieltäytyä? Mä en ainakaan ikinä ole mehusta tykännyt, miksi on sitä pakko vetää ja perään pastillit?! 😂

Älä laita emojeja, ei toimi pc:llä!

Vierailija
44/45 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse INHOAN suomikahvia. Jos juon kahvia, se on espressoa tai vastaavaa. Noloja tilanteita on tullut, kun kutsutaan kylään ja tarjolla on "harvinaista herkkua" eli suomikahvia (asumme ulkomailla). 

Jos on pakko jotain ottaa, niin tarjotkaa vaikka murukahvia. Sitä voi lappaa useamman lusikallisen kuumaan veteen - vaikkakin yksi isäntä kauhistui oikein ääneen: noin paljon!

Mutta mieluiten lasillinen vettä, VETTÄ, kiitos!

Vierailija
45/45 |
20.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pahoja vatsaongelmia. Jos syön tai juon makeaa, saatan alkaa voimaan todella huonosti ja oksentaa tai pyörtyä. Kofeiinille olen yliherkkä, minulla on sydänlääkitys. En voi juoda edes teetä tai kolaa.

Kaikissa miehen suvun kissanristiäisissä tehdään hirveä show siitä, että haluan vain sen lasin vettä. Ja jos on jotain suolaista, voin syödä sitä vähän. Jos vatsa on pahana en voi ottaa sitäkään.

En halua oksentaa, pyörtyä, paskoa housuun ja matkustaa pahasti huonovointisena kylmänhikisenä kivuissa oksentaen montaa tuntia autossa kärsien takaisin kotiin.

Ja ei riitä, että sanon voivani huonosti tai syöneeni juuri. Hirveä haloo nousee joka kerta.

Sitten katsellaan vihaisesti, kun "pertin" vaimo on liian hyvä meidän kutsuille.