Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön 55 v. nainen

Löytyykö kohtalotovereita?
18.10.2016 |

Mahtaako olla kohtalotovereita linjoilla? Olen 55 v työtön nainen ja huolissani tulevaisuudesta. Työttömyyttä kestänyt 9 kk, jona aikana olen päässyt kahteen haastatteluun, mutta siihen se on sitten jäänytkin. Halemuksia olen laittanut muutamia kymmeniä. Plus firmojen nettisivujen kautta myöskin kymmeniä hakemuksia. Miten te muut olette pärjänneet masentumatta? Oletteko päässeet töihin (kuinka) pitkän työttömyyden jälkeen? Miten pärjäätte taloudellisesti? Itse vielä sinnittelen. Asumme omakotitalossa, jota emme haluaisi myydä. Mutta sekin päivä saattaa vielä tulla. Velkaakin vielä 50 tonnia, joista jotenkin selvittävä. Onneksi mies saanut vielä pitää työpaikkansa. Mutta kyllä tulevaisuus pelottaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 55v. + ovat parasta työvoimaa.

ei oo ihme, että Suomi on siinä jamassa kuin on....

Vierailija
22/32 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs ne toimialapalvelut, joista määräaikaisia toimisto - yms. töitä? Keikalla voisi mainostaa itseään sille yritykselle, että on jatkossakin käytettävissä (tosin aiemmin oli eräässä t-palvelussa joku embargo, että asiakasyritys ei saanut puoleen vuoteen tjs. palkata hlöä uudestaan omin päin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sorry vaan, mutta et todellakaan tarvitse enää työpaikkaa.

Mieluummin nuoret työelämään kuin sinä.

Sulla on puoliso joka voi elättää sut eli sulla ei ole mitään hätää. Jos tulee hätä, myytte asunnon ja saatte rahat siitä.

Odota, kun olet itse yli 50. Ehkei ap:llä ole suurinta hätää, mutta kyllä 55:lla työikää vielä on. Harmi, jos ei ole työpaikkoja, ei nuorille, eikä keski-ikäisille.

Vierailija
24/32 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, miten olisi uudelleen kouluttautuminen? Semmoiselle alalle, missä on työvoimapulaa? Sähän saisit ansiosidonnaisella opiskella.

Mulla on täti 50-veenä vaihtanut lähihoitajaksi ja toinen 55 veenä alkoi yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. Sai myös starttirahaa. Töitä on.

Kiva idea, mulla onkin toinen maisterintutkinto vielä kesken. Ehkä saisin sen omaehtoisena koulutuksena, työmarkkinatuella. Olen nimittäin tippunut jo ansiosidonnaiselta, tähän mennessä lähes yhtäjaksoisia työttömyyspäiviä on kertynyt yhteensä 650.

Olisinko sitten vastavalmistuneena kuusikymppisenä työmarkkinoilla paremmin menestyvä kuin pelkkänä kuusikymppisenä?

No, ihan sama mulle vaikka en enää saisi ennen eläkeikää töitä, vaikka siihen on vielä kymmenen vuotta, kunhan lapsillani olisi työtä ja palkkaa!

En ole aloittaja, mutta muuten samanikäinen ja epätoivoinen työtön. Onneksi mulla on muutakin elämää kuin työ.

Vierailija
25/32 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää eläkkeelle.

Voiko 55v iässä jäädä eläkkeelle? Kerro ihmeessä, miten. Mielelläni jäisin.

Olet töissä esimerkiksi puolustusvoimissa. Sieltä voit jäädä tuon ikäisenä. 

Naiselle hieman hankalaa, olisi pitänyt olla jo 1980-luvulla  sotilasvirassa.

Minä hain sotilasvirkaan 1980-luvulla! En päässyt, ja nyt on auttamatta myöhäistä.

Minä karsiuduin aikanani hoitoalan ja erään muunkin alan pääsykokeista "huomattavasti alle keskitason" soveltuvuuspisteillä. Luuletteko, että nyt olisi taso laskenut ja työvoimapula niin huutava, että reilusti yli viisikymppisenä maisterina tulisin hyväksytyksi johonkin hoitajakoulutukseen?

Vierailija
26/32 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että kohta olen työtön ja ikää on 50-v. Ja olen varma etten ikinä pääse tämän jälkeen töihin.

Vierailija
27/32 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, miten olisi uudelleen kouluttautuminen? Semmoiselle alalle, missä on työvoimapulaa? Sähän saisit ansiosidonnaisella opiskella.

Mulla on täti 50-veenä vaihtanut lähihoitajaksi ja toinen 55 veenä alkoi yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. Sai myös starttirahaa. Töitä on.

Kiva idea, mulla onkin toinen maisterintutkinto vielä kesken. Ehkä saisin sen omaehtoisena koulutuksena, työmarkkinatuella. Olen nimittäin tippunut jo ansiosidonnaiselta, tähän mennessä lähes yhtäjaksoisia työttömyyspäiviä on kertynyt yhteensä 650.

Olisinko sitten vastavalmistuneena kuusikymppisenä työmarkkinoilla paremmin menestyvä kuin pelkkänä kuusikymppisenä?

No, ihan sama mulle vaikka en enää saisi ennen eläkeikää töitä, vaikka siihen on vielä kymmenen vuotta, kunhan lapsillani olisi työtä ja palkkaa!

En ole aloittaja, mutta muuten samanikäinen ja epätoivoinen työtön. Onneksi mulla on muutakin elämää kuin työ.

En ole ap enkä vielä työtön, mutta ehkä pian. Kyllähän minullakin on aivan järkyttävä määrä tekemistä kotona ja kotini ulkopuolella, mutta RAHA tulee olemaan ongelma.

Vierailija
28/32 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain mättää. En pidä itseäni vanhana työelämään, mutta yli 40 kuitenkin. Lähdin opiskelemaan ja alle 30-vuotias kurssikaveri päästi suustaan, että viitsit kuitenkin vielä lähteä opiskelemaan. Joltain toiselta satuin kuulemaan, en kerro alaa, että tietyn iän alittavat ja tietyn ylittävät työntekijät ovat usein vaikeita. En siis ihmettele, jos on nuorisotyöttömyyttä ja jos yli 50-vuotiaat eivät työllisty, jos ihmisten asenteet ovat ihan yleisellä tasolla mitä ovat.

Vierailija
29/32 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkikaa oman alueen nykytilannetta ja ennustetta seuraavilta sivustoilta:

www.foreammatti.fi

ja ammattibarometri.fi

AP työllistymisennuste riippuu isosti siitä mikä koulutus ja ammattitaito hänellä on sekä millä paikkakunnalla hän asuu/voi etsiä työtä.

Vierailija
30/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkikaa oman alueen nykytilannetta ja ennustetta seuraavilta sivustoilta:

www.foreammatti.fi

ja ammattibarometri.fi

AP työllistymisennuste riippuu isosti siitä mikä koulutus ja ammattitaito hänellä on sekä millä paikkakunnalla hän asuu/voi etsiä työtä.

Mikä meni pieleen ,kun ei tuon ensimmäisen linkin takaa löytynyt luvattua tietoa?

Vierailija
31/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50+ naisethan olisivat juuri parasta luksusluokan työvoimaa. Kokemus, ahkeruus, motivaatio, ei lapsia, terveys hyvä, vaihdevuodetkin suunnilleen ohi. Noin 15 vuotta aivan erinomaisia työntekijöitä. Ihmettelen suuresti ettei työnantajille kelpaa. Päihittää mennen tullen kaikki epävarmat ja jatkuvasti raskaana tai hoitovapaalla  olevat lastenhoitohuolien uuvuttamat nuoret kimulit.

Vierailija
32/32 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Ystävättäreni aloitti uudessa työpaikassa pari viikkoa sitten. Hän ehti olla 2v 8 kk työttömänä ja ehti juuri pudota peruspäivärahalle.

uusi työ on vuoden määräaikainen, mutta jatkoa on todennäköisesti luvassa. Työttömyytensä aikana hän ehti aloittaa ansiosidonnaisella amk-opinnot, ja voi tehdä yrityksessä harjoittelunsa ja loppytyön. Entisessä työssä hän oli päällikkö-nimikkeellä.

ai niin, hän on 53-vuotias

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän