Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisuusaihe, mutta - Suomen verotus on kyllä käsittämätöntä!

Vierailija
18.10.2016 |

En nyt viitsi tarkkoja summia kertoa, mutta sain juuri palkkakuitin uudesta hyväpalkkaisesta työstä ja se on aivan ällistyttävää, miten uskomattoman paljon veroja siitä menee!

Ero brutossa ja netossa on uskomaton.

Ja joo, jos sillä rahalla vaikka hoidettaisiin vanhuksia hyvin, niin ei haittaisi yhtään.

Mutta kun nuo verot menevät aivan täysin moraalittomiin kohteisiin, kuten aiheeseen josta ei saa puhua.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, olen onnekas, että on työ ja että se on hyvin palkattu. Mutta kyllä sen rahan eteen sitten saakin tehdä tosi paljon työtä, joten ei yhtään huvita sitten katsella tietynlaisia nettosaajia tietäen, että hemmetti tuonkin maksan minä.

Ja ei, en nyt tässä hauku työttömiä. .. vaan niitä, joista ei saa puhua.

Vierailija
2/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuotta ennen kun se veronmaksu ei tällä tavalla raivostuttanut koska se tuntui menevän järkeviin asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä maassa sitten ei veroteta? Enkä nyt tarkoita ketään hyperrikkaita, vaan sinunkinlaisia tavallaisia tallaajia.

Vierailija
4/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs teet, kun sotilaat haluavat ne uudet laivat ja lentokoneet. Pitäähän kenraaleilla olla hienoja leluja. Ja kansa maksaa.

Vierailija
5/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksia on niin paljon. Pelkästään eläkkeisiin menee enemmän rahaa kuin ansio- ja pääomatuloveroista saadaan yhteensäkään kerättyä. Ei siinä sun korkeilta tuntuvat verot paljon auta.

http://valtionbudjetti.fi/

Vierailija
6/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, Mulla palkka 3300 ja käteen 2200. Siitä tonni velkoihin niin ei paljon 6-henkiselle perheelle jää.

Vierailija
7/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maassa sitten ei veroteta? Enkä nyt tarkoita ketään hyperrikkaita, vaan sinunkinlaisia tavallaisia tallaajia.

Kreikassa voi lahjoa veroviranomaisen niin ei tarvitse maksaa veroja.. onneksi suomalaiset maksaa heidän veronsa niin järjestelmä pysyy pystyssä

Vierailija
8/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti että se työnantaja maksaa vielä sun bruton 1.7 kertaisena... Siitä hitonmoisesta summasta sä saat sen säälittävän neton. 

Vierailija
9/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kreikassa voi lahjoa veroviranomaisen niin ei tarvitse maksaa veroja.. onneksi suomalaiset maksaa heidän veronsa niin järjestelmä pysyy pystyssä

Eli Kreikassa ei tarvitse maksaa veroja kun korruptio rehottaa. Antakaa tulla vaan lisää esimerkkejä.

Vierailija
10/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, tottakai kaikkialla verotetaan. Ja kuten sanoin, aikaisemmin maksoin jopa ylpeänä veroja koska ajattelin, että mielelläni autan pitämään yllä meidän hienoa yhteiskuntaamme ja että yhteiskunnan moraalinen velvoite on auttaa heikoilla olevia.

Mutta viime vuoden aikana olen vain menettänyt luottamukseni siihen, että ne jotka verorahoja käyttävät, käyttäisivät niitä millään lailla oikein. Vanhusten jo nyt surkeasta hoidosta säästetään, samalla kun valtio käyttää käsittämättömiä summia varakkaisiin ihmisiin turvallisilta alueilta, jotka ovat täällä systeemiä väärinkäyttäen, kontribuoimatta millään tavoin mutta ottamalla meiltä muilta.

Vierailija
11/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisit nyt kertonut edes jotain sinne päin summia. Nythän emme tiedä yhtään, mistä tässä on kyse. 

t. palkka noin 60 000 ja vero noin 30 %

Vierailija
12/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisit nyt kertonut edes jotain sinne päin summia. Nythän emme tiedä yhtään, mistä tässä on kyse. 

Tämä siis vuosipalkka...

Vierailija
13/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksia on niin paljon. Pelkästään eläkkeisiin menee enemmän rahaa kuin ansio- ja pääomatuloveroista saadaan yhteensäkään kerättyä. Ei siinä sun korkeilta tuntuvat verot paljon auta.

http://valtionbudjetti.fi/

Ongelma tässä nyt on se, että asia joka minua verorahojen käytössä raivostuttaa, on asia josta puhuminen tässä maassa on kielletty.

Ja kyllä, jos tuokin lähes 2 miljardia olisi käytetty vanhusten hoitoon, niin kyllä se nyt vähän olisi auttanut.

Vierailija
14/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän.

Ja tosiaan, verot itsessään eivät ole niinkään se ongelma kuin se, mihin ne käytetään.

Vierailija
15/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta, ei tässä Suomen verotuksessa ole kohta enää mitään tolkkua. Itselläni menee palkasta n. 1000€ veroihin. Kaikessa tavarassa ja palvelussa on 24% veroa. Ruuassa 14%. Polttoainevero, huh. Ajoneuvovero. Sitten jos päätän päiväni, niin perilliseni maksavat perintöveroa siitä omaisuudesta, mistä minä olen jo monta kertaa maksanut verot. Käyn palkkatöissä ja olen lisäksi sivutoiminen yrittäjä. Voin kertoa että ei kannata. Jos teet tulosta, maksat 20% tuloveroa. Jos tuloksen jälkeen nostat osinkoa, verotetaan sitäkin, tietenkin. Kaikki on tehty vaikeaksi ja vaikeammaksi menee.

Vierailija
16/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän.

Ja tosiaan, verot itsessään eivät ole niinkään se ongelma kuin se, mihin ne käytetään.

Ja siis yksityiseltä vientisektorilta.

Vierailija
17/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi auttanut mitään. Todellisuudessa ongelma on suurrikkaiden verotus tai oikeastaan verotuksen puuttuminen. Näiden ihmisten verotus on joko matalaa tai tehotonta. Usein myös näiden yhdistelmä. Todellisuudessa nämä superrikkaat myös hyötyvät eniten yhteiskunnan olemassaolosta. Heidän omaisuuttaan suojellaan ja etujaan ajetaan.

Toisin kuin annat ymmärtää kyse ei ole oikeastaan Suomea koskevasta ongelmasta vaan globaalista tilanteesta.

Vierailija
18/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun työpaikka lähtee alta, uuden saa kaukaa ja joutuu muuttamaan, pääsee ihanaan kahden asunnon loukkuun kun vanhassa muuttotappiokunnassa ei kukaan sitä entistä asuntoa osta. Hyvässä tapauksessa siihen saa asukkaat joiden maksama vuokra nipin napin kattaa vastikkeet ja lainanlyhennykset. Niin eikö ole valtio käsi ojossa verottamassa sitä mahtavaa "voittoa" rankalla kädellä.

Vierailija
19/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanos muuta, ei tässä Suomen verotuksessa ole kohta enää mitään tolkkua. Itselläni menee palkasta n. 1000€ veroihin. Kaikessa tavarassa ja palvelussa on 24% veroa. Ruuassa 14%. Polttoainevero, huh. Ajoneuvovero. Sitten jos päätän päiväni, niin perilliseni maksavat perintöveroa siitä omaisuudesta, mistä minä olen jo monta kertaa maksanut verot. Käyn palkkatöissä ja olen lisäksi sivutoiminen yrittäjä. Voin kertoa että ei kannata. Jos teet tulosta, maksat 20% tuloveroa. Jos tuloksen jälkeen nostat osinkoa, verotetaan sitäkin, tietenkin. Kaikki on tehty vaikeaksi ja vaikeammaksi menee.

Ja itse en silti varsinaisesti verotuksesta periaatteessa valita, koska mielestäni meillä pitää olla mm. laadukas julkinen terveydenhuolto, koulutus, ym. mistä olen aina ollut ylpeä ja kehunut niitä ihaileville ulkomaalaisille.

Mutta tämä viime vuosi. ... Kuinka kiva on vetää viikonlopun töitä ja sitten katsoa merkkivaatteissa iPhonejen kanssa Kaivopuistossa auringosta nauttivia tiettyjä ihmisiä, joiden kulut maksamme kokonaan.

Vierailija
20/36 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi auttanut mitään. Todellisuudessa ongelma on suurrikkaiden verotus tai oikeastaan verotuksen puuttuminen. Näiden ihmisten verotus on joko matalaa tai tehotonta. Usein myös näiden yhdistelmä. Todellisuudessa nämä superrikkaat myös hyötyvät eniten yhteiskunnan olemassaolosta. Heidän omaisuuttaan suojellaan ja etujaan ajetaan.

Toisin kuin annat ymmärtää kyse ei ole oikeastaan Suomea koskevasta ongelmasta vaan globaalista tilanteesta.

Suomessa ei ole suur- ja superrikkaita. Ei edes Wahlroos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi