Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi en tappanut itseäni

Vierailija
18.10.2016 |

Pari vuotta sitten olin pohjalla. Parissa kuukaudessa koko elämä oli mennyt ihan perseelleen. Ennen sitä opiskelin oikeasti kiinnostavaa alaa, kävin samalla töissä ja asiat oli muutenkin mallillaan. Sitten tultiin ryminällä alas.

Ensin oli pieni onnettomuus minkä takia jouduin pitkälle saikulle. Oli myös melko varmaa etten pysty edes toipumisen jälkeen jatkamaan opiskelua loppuun, koska opiskelemani ala oli fyysisesti aika kovaa. Sen tajuaminen oli kova paikka, koska olisin rakastanut sitä työtä.

Sitten hiljalleen talous alkoi ottaa askeleita huonompaan suuntaan. Kelasta ei saanut sairauspäivärahaa, koska en ollut muka tarpeeksi kipeä (käsi poikki, tein silloin opiskelun ohella siivoojan työtä) enkä saanut myöskään opintotukea, koska en voinut opiskella. Säästöillä mentiin.

Sitten pamahdin raskaaksi, ehkäisystä huolimatta. Silloinen poikaystävä jätti sillä sekunnilla. Muistan kun makasin vessan lattialla ja mietin, että en taida enää jaksaa. Tässä sitä ollaan: raskaana, rahattomana, koulu jää kesken enkä tiedä milloin pääsen palaamaan siivoustyöhön, joka meinasi polttaa minut loppuun. Mutta ei siinä vielä kaikki.

Jossain vaiheessa rahat oli oikeasti loppu. Ihan kokonaan. Muistan kun tili oli miinuksella ja taskussa taisi olla pari euroa. En saanut edes sossusta rahaa. Laskuja tuli ja tiesi ettei niitä pysty maksamaan. Porukoilta sain lainattua vähän rahaa, mutta enempää ei kehdannut. 22-vuotias ja elää isin rahoilla, ei näin!

Siinä tilanteessa fiksuinta oli keskeyttää raskaus. Se oli kyllä aika rankkaa aikaa, koska en kehdannut puhua kellekään asiasta. Sen jälkeen tuli semmoinen parin kuukauden synkkyys. Koko tilanne vaan paheni ja lopulta meni myös luottotiedot. Samoihin aikoihin yksi ystävistäni kuoli.

Se oli liikaa. Silloin ajatteli, että enää ei jaksa. Sössin sitten koko elämäni, näin lyhyessä ajassa. Onko enää edes järkeä jatkaa? Kirjoitin jo vanhemmille hyvästit ja aloin miettimään, että tapanko itseni lääkkeillä vai hyppäänkö junan alle.

Sitten joku pieni ääni mun sisällä sanoi, että voiko tämä tästä enää mennä pahemmaksi. Tai siis, tästä on suunta vain ylöspäin.

Jep.

Onneksi se ajatus tuli mieleeni. Olen tällä hetkellä niin onnellinen. Sain elämäni järjestykseen, lopulta.

Teen työtä mistä tykkään, minulla on ihana poikaystävä ja muutetaan vuoden alussa uuteen ihanaan asuntoon (en olisi uskonut, että ilman luottotietoja onnistuu!). On vaan jotenkin niin (ällö)onnellinen tällä hetkellä ettei mitään järkeä.

Olen niin, niiiiin onnellinen etten tappanut itseäni. Ei tätä kukaan varmaan jaksa lukea, mutta pakko avautua :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos olisit tappanut itsesi, ei meidän olisi tarvinnut tätäkään pitkää vuodatusta lukea. :-)

Vierailija
2/10 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että olet onnellinen ja kaikki kääntyi hyväksi! :) Jos tekee itsemurhan, ei koskaan saa tietää, mitä kaikkea hyvää olisi elämässä vielä tapahtunut. Käänne parempaan voi tulla jo seuraavana päivänä. Elämä voi oikeasti yllättää todella radikaalistikin, kokemusta on. Olen tosi iloinen, ettet tappanut itseäsi, vaikka en sinua tunnekaan. Olen itsekin ollut aivan pohjalla ja miettinyt samaa ratkaisua, mutta nyt 7 vuoden päästä tilanne on paljon parempi. Ikinä ei kannata luovuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa että olet onnellinen ja kaikki kääntyi hyväksi! :) Jos tekee itsemurhan, ei koskaan saa tietää, mitä kaikkea hyvää olisi elämässä vielä tapahtunut. Käänne parempaan voi tulla jo seuraavana päivänä. Elämä voi oikeasti yllättää todella radikaalistikin, kokemusta on. Olen tosi iloinen, ettet tappanut itseäsi, vaikka en sinua tunnekaan. Olen itsekin ollut aivan pohjalla ja miettinyt samaa ratkaisua, mutta nyt 7 vuoden päästä tilanne on paljon parempi. Ikinä ei kannata luovuttaa.

Ohiksena, Niin ja ajatelkaa valoisaa puolta. Jos tuleekin vielä paskempaa niin sehän on kivaa. Että ei se aina mitään hyvää tuo mukanaan, joskus luulee olevansa pohjalla niin tuleekin vielä lisää paskaa päälle. Onhan sekin uutta.

Vierailija
4/10 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena, Niin ja ajatelkaa valoisaa puolta. Jos tuleekin vielä paskempaa niin sehän on kivaa. Että ei se aina mitään hyvää tuo mukanaan, joskus luulee olevansa pohjalla niin tuleekin vielä lisää paskaa päälle. Onhan sekin uutta.

Ei tietenkään aina tuo hyvää. Mutta jos tapat itsesi, menetät koko loppuelämäsi ja mahdollisuuden kaikkiin hyviin asioihin, mitä elämässä yhtä hyvin voi tapahtua.

Vierailija
5/10 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään aina tuo hyvää. Mutta jos tapat itsesi, menetät koko loppuelämäsi ja mahdollisuuden kaikkiin hyviin asioihin, mitä elämässä yhtä hyvin voi tapahtua.

No voi hyvänen aika. Kukaan tässä ole kehottanut ketään tappamaan itseään. Voihaan paskaankin suhtautua että se on uutta ja jännää. Tyhmät elää onnelle, kun sitä kuitenkaan vältt. tule.

Vierailija
6/10 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hyvänen aika. Kukaan tässä ole kehottanut ketään tappamaan itseään. Voihaan paskaankin suhtautua että se on uutta ja jännää. Tyhmät elää onnelle, kun sitä kuitenkaan vältt. tule.

Missä kohtaa väitin, että kehotit ketään itsemurhaan? Älä keksi päästäsi asioita.

Vierailija
7/10 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu niin hyvältä lukea noin positiivisia aloituksia. Ihan hyvä mieli tuli puolestasi, kun kaikki kääntyi parhain päin. Jo pelkällä positiivisella asenteella voittaa monet vaikeudet.

Tsemppiä Sinulle.

Vierailija
8/10 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmiset todellakin reagoivat asioihin eri tavalla, mutta jännää lukea, että joku miettii itsemurhaa "jo" tuollaisten asioiden takia. Voisihan sitä olla paljon huonomminkin? Mutta hyvä kuulla, että sinulla menee nyt hyvin! :)

Vierailija
9/10 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap! Jumalalla on suunnitelma elämällesi. Jeesus rakastaa sinua! Ja ihanaa että elämäkin taas hymyilee! Kertomasi voi antaa lohtua ja voimia jaksaa eteenpäin vaikeissa tilanteissa oleville! :)

Vierailija
10/10 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on tuollaisia elämänkolhuja, joista normiterve selviää surutyöllä hienosti, kuten sinullekin on käynyt. Onneksi et ollut mt-ongelmainen tuossa tilanteessa.