Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastasyntynyt helmivauva ja arat rinnanpäät...auts... mistä apua?

08.03.2006 |

Helmivauva syntyi siis maaliskuun puolella ja nyt on kova imutus päällä! Ihana tyttövauvamme on nyt 4,5 vrk ja on imenyt rintaa aivan syntymästä saakka todella kovalla imulla! Ote on mielestäni aivan oikea. Tyttö tuntuu olevan rinnalla kokoajan kun on hereillä ja imee KOVAA! Rinnanpäät on aivan hellinnä ja näyttäysi että ovat osasta kohtaa aivan punaiset. Mistä apua näihin aristaviin nänneihin? Onko jotain mitä teen väärin kun on nännit näin arat. Esikoisen kanssa ei samaa ongelmaa koska käytin alussa rintakumia, joten ei iho suorassa kosketuksessa. Tyttö ei suostu edes välillä käyttämään rintakumia, haluaa luomua!

Kiitos avuista!!

mimmixx ja suloinen tyttömme

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut " lanolia" jotain lampaan rasvaa vissiin. Mä sain tuota rasvaa synnytyslaitokselta. On apteekissa myös, on aika tyyristä. Vaihtoentoisesti voi käyttää Bepanthenin.

Vierailija
2/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain rasvaa mikä on juuri tähän tarkoitukseen, sitä sai myös sairaalassa. nimeä en muista. Itse laitoin Bepanthenia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

autto ainakin mulla ja sitä ei tartte pestä pois ennen imetystä.

JJ ja helmivauva 1kk

Vierailija
4/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on todella hyvä rasva just kipeisiin rinnanpäihin.

Minä käytin sitä esikoiselta ja ainakin mulla auttoi huomattavasti enemmän, kuin bepanthen. Meidän neitikin oli melkoinen imuttelija ;)

Ostin sitä taas, ja otan sen jo laitokselle mukaan, jahka tästä

sinne pääsen.

Ja hintaa on n. 8e tuubi ja on tosi riittoisa, suosittelen lämpimästi!

Ja sitä ei muuten tarvi pestä pois ennen imetystä, niinkuin joitain rasvoja kuulemma täytyy.

Mukavia hetkiä vauvelin kanssa

toivottelee Ruu77 rv 41+3

Vierailija
5/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!Naistenklinikalta sain hyvän ja toimivan neuvon.Osta kaupasta kaalia,pidä jääkaapissa,ota hiukan isompi pala kuin nänninpiha on,anna lämpiä hetki huoneenlämmössä ja sitten vaan rintsikoiden sisään pala kaalia nännin päälle ja anna olla koko päivän ja vaihda taas uuteen palaan.Itse laitoin vielä Lasinohia kaalia ennen nännille,sitä saa apteekista.Takaan että toimii vaikka kuulostaa hassulta!

Vierailija
6/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samaa ongelmaa lokakuussa syntyneen neitimme imutteluista, eli rinnanpäät meni ihan rikki ja imettäminen tosissaan sattui. Sairaalasta saatu Lansinoh -voide osoittautui kullanarvoiseksi, samoin erittäin suuri apu oli ilmakylvyistä ja kertakäyttöisten liivinsuojien vaihtaminen kankaisiin. Suosittelen todella kankaisia, sillä ne eivät tartu niin kovin kiinni rikkonaiseen rinnanpäähän. " Karaistuminen" mulla kesti mielestäni aika pitkään (n.kuukauden), ehkä juuri siksi, kun rinnat pääsivät menemään niin rikki.

Vierailija
7/7 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nännit oli jo rikki, ilmakylvyt teki tosi pahaa jälkeä. Haavat rupeentuivat ja halkeilivat kuivuessaan. Sain haavat parantumaan pitämällä maidonkerääjiä rintsikoissa ja puristamalla sitruunaa haavoille. Ootko varma, että nänni on tarpeeksi syvällä vauvan kurkussa ja osoittaa yläviistoon vauvan kitalakeen? Mulla oli väärin nänni vauvan suussa ja lopulta tosiaan rikkoontuivat. Pystyin kuitenkin imettää rikkinäisilläkin nänneillä, kun sain korjattua otteen oikeaksi. Tsemiä imutteluun :)