Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastattelija haluaa Skype-haastattelun

Vierailija
17.10.2016 |

Mutta minulla ei ole Skypeä enkä halua asentaa suljetun koodin softia tietokoneeseen. Mikä nyt avuksi?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä helvetin vaikeaa on käyttää kunnollisia, asianmukaisia softia? Skype kelpaa lähinnä yksityishenkilöiden väliseen keskusteluun. Yrityskäyttöön se on huono valinta.

Ok, ei se poista sitä todiasiaa kuitenkaan, että suurin osa firmoista käyttää Skype for Businesstä ihan joka päivä.

Vierailija
22/30 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä rekrytoin ympäri Suomea nimen omaan asiantuntijoita. Hivenen kalliiksi tulisi, jos reissaisin aina esim. Lappiin, jos sinne pitää joku palkata. Ja toisaalta olisi aika paskamaista komentaa omalla kustannuksella kolme henkilöä Inarista Helsinkiin tunnin haastattelua varten, jos tietää, että vain yksi valitaan. Ja HR-henkilöstöä ei todellakaan kannata palkata enempää, kun ihan hyvin pystyn leiviskäni näin hoitamaan.

Ratkaisu on siis Skype. Toistaiseksi kukaan ei ole kieltäytynyt. Jos kieltäytyisi, se olisi hänen henkilökohtainen voivoinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skype for business on meillä käytössä. Ihan arkipäivää ja olen itsekin haastatellut työnhakijoita Skypen välityksellä.

Vierailija
24/30 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo valinta eli asenna Skype. Siitä pääsee eroon poistamalla asennuksen kun sitä ei enää tarvitse.

Skypestä löytyy myös Linux - versio. Asenna Linux Mint ulkoiselle kovalevylle ja sieltä lataa skype.

Nettihaastattelusta kieltätyminen kertoo työnantajalle, että tämä henkilö ei ole se oikea.

Vierailija
25/30 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo valinta eli asenna Skype. Siitä pääsee eroon poistamalla asennuksen kun sitä ei enää tarvitse.

Skypestä löytyy myös Linux - versio. Asenna Linux Mint ulkoiselle kovalevylle ja sieltä lataa skype.

Nettihaastattelusta kieltätyminen kertoo työnantajalle, että tämä henkilö ei ole se oikea.

Skypestä ei pääse eroon poistamalla asennus. Edes Linuxissa, sillä asenus vaatii root-oikeudet ja saattaa tehdä koneelle mitä tahansa.

Mutta miksi Linux Mint?

Vierailija
26/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
27/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieslukija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan hankkisi mitään webcamia yhtä haastattelua varten, se ei olisi ekologisesti kestävää.

Jokaisessa koneessa joka minulla on ollut 8v aikana on ollut sisäänrakennettu kamera ja mikrofoni. Ei kerro kovin hyvää motivaatiosta jos edes tällainen haastattelu ei onnistu. Ulkomaille hakiessa ihan arkipäivää Skype.

Kaikki eivät halua käyttää kameraa ollenkaan, koska se voidaan kaapata.

Mikä paskapaikka sellainen on, jossa haastattelua ei tehdä silmästä silmään? Tuskin mikään hanttihommaa kummempi. Ja jos jossain asiantuntijahommissa työnantajalla on niin huono käsitys tietoturvasta, ettei ymmärrä miksi joku ei tahdo asentaa Skypeä, niin enpä kyllä tahtoisikaan sellaiseen paikkaan töihin.

Mm. ulkomainen pankki. Kaukana hanttihommasta.

Vierailija
28/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän Skype ole ainoa videopuhelupalvelu...ehdota jotain toista.

Vierailija
29/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö ne kenellä yhteystiedoissani Skype kun olen kirjautunut skypeen?

Asennan sen tabletille hetkeksi videohaastattelun ajaksi ja sitten poistan.