Työhaastattelija haluaa Skype-haastattelun
Mutta minulla ei ole Skypeä enkä halua asentaa suljetun koodin softia tietokoneeseen. Mikä nyt avuksi?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Enkä asenna Skypeä :D
Sitten unohdat koko jutun. Hymiöitä.
Asennat tai vetäydyt prosessista. Aika idioottimainen syy minusta jättäytyä kisasta. Lainaa jonkun kaverin tiliä ja konetta jolle se on asennettu?
Noin avuttomia ei pitäisi palkata.
Vierailija kirjoitti:
Mutta minulla ei ole Skypeä enkä halua asentaa suljetun koodin softia tietokoneeseen. Mikä nyt avuksi?
Lainaa kaverin älypuhelinta, tee itsellesi skype tili ja poista tili haastattelun jälkeen. Onnea haastatteluun!
Unohda koko haastattelu. Anna se paikka vaan jollekin osaavammalle ja motivoituneemmalle
Käsittäkseni skype-haastattelun voi tehdä ilman skypen kokonaan asennusta selain appin kautta joka asentuun kun palaveriin liittyy ja antaa luvan.
Voithan aina poistaa skypen kun haastattelu on pidetty.
Eikai sitä skypeä tarvitse edes asentaa jos käyttää selaimella? Eli jos saat kutsun ja menet siitä linkistä.
Skype on osa työelämän palaveri käytöntöjä ja olisi ihan hyvä opetella sen käyttöä ennen työelämään astumista.
Miten ajattelette esimerkiksi hoitajan tai kaupankassan työn onnistuvan skypessä? Palaverit pidetään useimmiten työpaikalla, joko skypen kautta tai ilman, mutta silloinkaan sitä ei tarvitse käyttää omalla koneella.
Voithan sinä hankkiutua haastattelun ajaksi johonkin yleisessä käytössä olevalle koneelle. Miten lie te-toimistojen itsepalvelutilojen koneet, löytyykö niistä skype?
Itse en ainakaan hankkisi mitään webcamia yhtä haastattelua varten, se ei olisi ekologisesti kestävää.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan hankkisi mitään webcamia yhtä haastattelua varten, se ei olisi ekologisesti kestävää.
Jokaisessa koneessa joka minulla on ollut 8v aikana on ollut sisäänrakennettu kamera ja mikrofoni. Ei kerro kovin hyvää motivaatiosta jos edes tällainen haastattelu ei onnistu. Ulkomaille hakiessa ihan arkipäivää Skype.
Työttömät laiskurit keksii mitä vain kunhan ei tarvitsisi ottaa työtä vastaan.
Yhyy, ei ole Skypeä enkä hanki ettekä voi pakottaa ja sitä rataa.
No sitten pitänee jättää vaan haastattelu ja työpaikka väliin.
Mieslukija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisessa koneessa joka minulla on ollut 8v aikana on ollut sisäänrakennettu kamera ja mikrofoni. Ei kerro kovin hyvää motivaatiosta jos edes tällainen haastattelu ei onnistu. Ulkomaille hakiessa ihan arkipäivää Skype.
Kaikki eivät halua käyttää kameraa ollenkaan, koska se voidaan kaapata.
Mikä paskapaikka sellainen on, jossa haastattelua ei tehdä silmästä silmään? Tuskin mikään hanttihommaa kummempi. Ja jos jossain asiantuntijahommissa työnantajalla on niin huono käsitys tietoturvasta, ettei ymmärrä miksi joku ei tahdo asentaa Skypeä, niin enpä kyllä tahtoisikaan sellaiseen paikkaan töihin.
Toimiiko Skype älypuhelimissa muuten tarpeeksi hyvin että sitä voi käyttää haastatteluun?
Siis mitä helvetin vaikeaa on käyttää kunnollisia, asianmukaisia softia? Skype kelpaa lähinnä yksityishenkilöiden väliseen keskusteluun. Yrityskäyttöön se on huono valinta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä paskapaikka sellainen on, jossa haastattelua ei tehdä silmästä silmään? Tuskin mikään hanttihommaa kummempi. Ja jos jossain asiantuntijahommissa työnantajalla on niin huono käsitys tietoturvasta, ettei ymmärrä miksi joku ei tahdo asentaa Skypeä, niin enpä kyllä tahtoisikaan sellaiseen paikkaan töihin.
Meillä oli paikkoja auki noin 300 uuteen hommaan eri toimipisteisiin Suomessa. Hakemuksia tuli yli 6700. Pakko oli hoitaa haastatteluja Skypellä. Ei haastattelijat voi reissata pitkin Suomea, ei se ole nykyaikaa. Ja kyllä sitä Skypeä nyt vaan pitää töissä käyttää.
Miksi työnantaja haluaa tehdä sen juuri skypellä? Onhan niitä vaikka mitä muitakin videopuheluappseja ja ohjelmia. Ja videopuhelun soittaminen perinteisellä puhelinliittymällä ei ole nykyään kallista. Minulla ainakin on liittymä, jossa kaikki datansiirto videopuheluita myöten on rajatonta, kuuluu siis kiinteään hintaan.
Asennat sen Skypen tai unohdat haastattelun.