Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vuosiloma vähenee hoitovapaan aikana?

Vierailija
08.03.2006 |

Eli jos olen vaikka 4 kk hoitovapaalla, niin meneekö vuosilomaa 2 pv vai 2,5 pv kuukautta kohti? Olen ollut samassa työsuhteessa jo useamman vuoden.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hoitovapaa _vähennä_ vuosilomaa, se ei vain kerrytä sitä. Eli jos sinulla oli ennen hoitovapaata kertynyttä lomaa, niin voit pitää ne joko ennen hoitovapaata tai hoitovapaan jälkeen. Mutta uutta lomaa hoitovapaan aikana ei kerry. Sitten taas alkaa kertymään, kun aloitat työt.

Vierailija
2/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajunnut tota

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos olen vanhenpain vapaan jälkeen vuosilomalla 5 viikkoa (eli kaikki jo kertyneet lomat) ja sitten muutaman kuukauden hoitovapaalla, niin kuinka paljon mulla on vähemmän lomaa tulevana kesänä/talvena.

Vierailija
4/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olet 2kk hoitovapaalla, sinulla on 5 päivää vähemmän lomaa seuraavana vuonna. Lomiahan kertyy huhtikuusta maaliskuuhun.

Vierailija:

eli jos olen vanhenpain vapaan jälkeen vuosilomalla 5 viikkoa (eli kaikki jo kertyneet lomat) ja sitten muutaman kuukauden hoitovapaalla, niin kuinka paljon mulla on vähemmän lomaa tulevana kesänä/talvena.

Vierailija
5/5 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloman aikana kertyy lomaa mutta hoitovapaan aikana ei.

Eli jos siis äitiysloman päättymisen jälkeen sulla on 5 viikkoa lomaa kertynyt ja pidät vuosiloman (esim 4 viikkoa) siinä äippäloman ja hoitovapaan välissä, niin viikko jää jäljelle. Se viikko sinulla on käytettävissäsi siis koska vaan. Sitten kun menet töihin niin sinulla alkaa kertyä taas vuosilomaa.

Eli riippuu mihin aikaan vuodesta pidät loman/menet töihin taas kerryttämään lomaa.

Esimerkki: Itse jäin äippälomalle vuosiloman pidettyäni kesällä 2005. Talvilomaa olisi siis ollut viikko talvella 2006. No, äippäloman aikana, mitäs se on, noin 10 kuukautta, kertyy siis n. 20 päivää eli 4 viikkoa lomaa, jotka pidän ensi kesänä ennen kuin alan hoitovapaalle. Edelleen on siis tuo 1 talvilomaviikko pidettävänä.

Jos päätän mennä töihin vaikka kesällä 2007, niin pidän tuon talviloman talvella 2008 ja kesästä 2007 kesään 2008 minulle ehtii kertyä taas kesälomakin.

Menikö vaikeaksi... vaikea selittää ;)