Kaikki mokat ja häpeä iskevät päälle!
Onko tämä normaalia? Olen terve, tasapainoinen, työssäkäyvä ihminen. Suurimman osan ajasta olen onnellinen ja ihan tyytyväinen elämääni. En ole koskaan tehnyt mitään megamokaa tai hirveää juttua, mutta silti asioita joita nyt häpeän.
Häpeän myös sitä millainen olen ollut menneisyydessäni. Tarkoitan siis käytöstäni miten en enää toimisi, tyhmyyttäni ennen kuin opin asioista kokemuksen kautta, sinisilmäisyyttäni jo taaksejääneiden henkilöiden suhteen, reaktioitani elämän pieniin vastoinkäymisiin, ja niinkin pieniä asioita kuin epäonnistuneita "tyylikokeiluja" ja vähän isompia eli täysin vääriin henkilöihin ihastumisia.
Useinkaan en ajattele tuollaisia asioita, mutta jos ne joskus tulevat mieleeni, koen hirveää häpeää! Mistähän se johtuu? Onko tämä yleistä? Olen 26v, jos sillä on merkitystä.
Kommentit (7)
Kyllä on normaalia. Minulla helpotti vasta keski-iässä. Identiteettikriisejä voi tulla pitkin elämää, joidenka aikoina etenkin olen kokenut noita tunteita.
Eiköhän noita tunteita ole ihan jokaisella joskus.
Mä ainakin tiedän aina muutaman vuoden päästä häpeäväni jonkin verran sitä minää joka tällä hetkellä olen. :D Mutta ei se ole niin vakavaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan kasvamiseksi.
Hyvin sanottu!
Kyllä. Minä olen tehnyt niitä "megamokia"kin ja vielä usean vuoden jälkeen häpeä on valtava. Täytyy vain ottaa opikseen..
Sama täällä! Minä olen kyllä mokannut joskus isostikin. Joistain mokailuistani on vuosia aikaa, mutta yhä vaan jaksaa hävettää. Vaikka en voi muuttaa jo tapahtuneita asioita. Voin vain ottaa niistä opiksi ja olla toistamatta samoja virheitä. En tiedä, miten tästä häpeästä pääse eroon...