Paranoidinen skitsofrenia ja voit puukottaa äitiäsi 84 kertaa ilman rangaistusta
Isäänsäkin iski yli 20 kertaa. Minusta tuo tekijä pitäisi lukita kaltereiden taakse vähintään 25 vuodeksi.
Kommentit (68)
Millaista se pakkohoito sitten on, jos on pahempaa kuin vankilatuomio? Mistä te tiedätte?
17 tuttavani ei käy missään seurannassa ja lopettaa lääkkeet. Hän kertoo mulle aina itse. Pelkää lääkkeiden sivuvaikutukisia. Ja paranoidinen skitsofreenikko ei välttämättä tunne itseään sairaaksi, vaan kokee muut uhkana ja kaikki on todellista.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten keissien takia olen sitä mieltä, että kuolemanrangaistus pitäisi olla olemassa.
Sairaiden ihmisten tappamiseksi?
Ja muitten ihmisten suojelemiseksi.
Tuskin siellä Niuvassa kovin kamalaa on, sillä onhan vuonna 2014 tuntemattoman perheenäidin omalla pihallaan puukottanut tappajakin jo päässyt vapaakävelyille ja karannutkin ainakin kerran.
Paranoidinen skitsofrenia usein parantuu täysin, ennuste on melko hyvä.
Jonkinlainen ennätys taisi olla raiskaaja, joka jätettiin tuomitsematta ja joka vapautui sairaalasta alle vuodessa, tämä oli kyllä maahanmuuttaja, joka karkoitettin sairaalan jälkeen.
Yksikään skitsofrenia ei todellakaan parannu. Lääkkeillä voidaan saada hallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään skitsofrenia ei todellakaan parannu. Lääkkeillä voidaan saada hallintaan.
Hienot mutut sieltä.
"Täydellinen parantuminen eli palautuminen oireettomaksi on harvinaista mutta mahdollista. Noin 3 prosenttia potilaista toipuu täydellisesti sairaudestaan."
http://www.skitsofreniainfo.fi/oireet/Skitsofrenian_kulku_ja_ennuste_yk…
Minuakin kiinnostaa mistä palstamammat tietävät Niuvan oloista.
No kunhan tuolta joskus kuntoutuu, niin sitten opiskelemaan vaikka lähihoitajaksi.
Todella traagista, mutta eihän psykoottista ihmistä voi teosta syyttää tai rangaista samalla tavalla kuin tervettä. Kyse on pahimmillaan hirvittävästä sairaudesta. Jo harhoista kärsiminen voi olla tuhat kertaa painajaismaisempaa kuin yksikään vankilatuomio.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tuolla joskus aikoja sitten nuorena hoitajana tekemässä sijaisuuksia. Vitsi on siinä, että vaitiolovelvollisuuden takia siitä ei ole teille mitään informaatioarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tuolla joskus aikoja sitten nuorena hoitajana tekemässä sijaisuuksia. Vitsi on siinä, että vaitiolovelvollisuuden takia siitä ei ole teille mitään informaatioarvoa.
Lisätään vielä, että yllä oleva oli tähän keskusteluun ensimmäinen ja tämä puolestaan viimeinen viesti aiheesta. Sen verran voin kertoa, että antaa ammattilaisten hoitaa, tulokset hoidosta ovat keskimäärin oikein hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ollut tuolla töitä tekemässä, ja pakkohoidon kamalista olosuhteista jauhaminen kummaksuttaa. Vaitiolovelvollisuuden vuoksi ei kuitenkaan enempää infoa.
Siihenhän ne mielenterveyspuolen leikkaukset johtavat, että kontrollikäynnit harvenevat. Ja kun ei synny selkeää hoitosuhdetta henkilökuntaan, niin skitsofreniaa sairastava ei välttämättä kerro ajoissa aikeistaan lopettaa lääkitys, koska ei ole sellaista luottamusta hoitavaan tahoon.
Onhan noita lääkkeitä myös pistettävinä pitkävaikutteisina, mutta onkohan kaikista mahdollisista valmisteista? Pistämällä ainakin varmistuttaisiin, että lääkkeet on otettu. Pitäisi olla muille vaarallisille pakollinen juttu loppuelämäksi.
Mielisairaus ei parane vankilassa. Paranoidinen skitsofrenia on vakava tauti hoitamattomana. Vankimielisairaala on täysin oikea paikka. Siellä sentään voidaan pitää niin kauan kuin henkilön katsotaan olevan vaaraton. "Elinkautinen" kun tarkoittaa ensikertalaisen kohdalla nykyisin muutamaa hassua vuotta. Nykyäänhän lainsäädäntö antaa vaikkapa persoonallisuushäiriöisille alennusta tuomioista, vaikka persoonallisuushäiriöinen ihminen voi olla paljon suunnitelmallisuudessaan pahempi kuin oikeasti mielisairas ihminen.
Vierailija kirjoitti:
17 tuttavani ei käy missään seurannassa ja lopettaa lääkkeet. Hän kertoo mulle aina itse. Pelkää lääkkeiden sivuvaikutukisia. Ja paranoidinen skitsofreenikko ei välttämättä tunne itseään sairaaksi, vaan kokee muut uhkana ja kaikki on todellista.
Kannattaiskohan infota hoitavaa tahoa tästä, mitä luulet?
Itsellä on skitsofrenia ja kaksisuuntainen mielialahäiriö ja muita mielisairauksia. Tietämystä näistä siis on, liikaa. Silti olen sitä mieltä että itselleen ja muille vaarallinen potilas ansaitaisi vaan suorana eutanasian.
Itse olen skitsopäissäni pahoinpidellyt mm. lapsiani ja kumppaniani niin että lapset ravaavat vieläkin psykiatreilla eikä elämä ole kunnossa, toinen yrittänyt itsemurhaa jo monia kertoja. Pidin heistä väkisin kiinni, löin murtumille, syljin päin jne. Koska kuulin harhoja että heissä on ns. Paha henki. Pahempaakin tein, mutta sitä en viitsi tänne kirjoittaa.
Sen vaan haluan sanoa, ettei mielisairaan oikeudet, (niin kaunis ajatus kuin onkin) pitäisi ikinä mennä uhrin oikeuksien edelle ja emme me sairaat itsekään nauti tästä helvetistä, että satutetaan läheisiämme.
Itse en pysty ikinä hyväksymään sitä mitä lapsille ja puolisolleni tein. Ja teot toistuivat myös hoitojen jälkeen. Eli eutanasia olisi minun tapauksessa ollut paljon armollisempi vaihtoehto KAIKKIEN kannalta. Olen keskustellut asioista myös muiden skitsofrenikoiden kanssa ja moni ollut samaa mieltä, mm. Eräs mies joka vuosia raiskasi alle kouluikäistä tytärtään .
Kenelle se oikeasti on eduksi, että "ihmisoikeudet toteutuu" kun satojen muiden, viattomien ihmisten elämä samalla menee pilalle?
Tämän sanon, kokemuksen syvällä rintaäänellä.
Vaarallisempi normaalista vankilasta vapautuva "harmiton" sosiopaatti on, kuin skitsofreenikko jonka tilaa kumminkin seurataan.
Koska takana murha, niin vähintään kymmenen vuotta. Itse asiassa Niuvanniemi-tuomio saattaa olla paljon pidempi kuin vankilatuomio. Jokainen tapaus tarkastellaan huolellisesti erikseen, onko kohde siinä kunnossa, että voidaan vapauttaa. Vankilatuomiossa istutaan osa tuomiosta ja vapaudutaan.