paha mieli. Kerrankin on oma lapsi kipeä, ja työkaveri reuhoo.
Otsikossa se jo tulikin. Olen yh. Harvoin olen kuitenkaan joutunut olemaan töistä pois, siksi että jompikumpi lapsistani on kipeä. Noin kerran vuodessa lapset ovat kipeitä, ja senkin ajan hoitaa joku muu, kun on sen verran hyvät turvaverkot on ympärillä. Tänään ei kuitenkaan kukaan muu voinut kipeää lastani hoitaa, ja työkaveri useamman kerran soitellut kiukkuisia puheluita, kun työnteko ei suju, kun työkaverit lusmuilevat. Toki aina on kysynyt jotain työasiaa, mikä onkin ok, mutta tulee joko suoraan tai piiloilkeilyä.
Hänellä itsellään on useampi pitkäaikaissairaslapsi, ja vähintään kerran viikossa on vähintään jokin lääkärintarkastus yms. ja kuukaudessa on lisäksi vähintään kaksi kokonaista poissaolopäivää. Olen aina pyrkinyt osoittamaan ymmärrystä, onhan se raskasta kun on sairaat lapset, ja tehnyt sitten hänenkin hommiaan, sen minkä pystyn.
Mutta nyt ei oikein tunnu reilulta tuo käytös. Lisäksi tämä ei ole ensimmäinen kerta. Joka vuosi, jos minulla on jokin etukäteen sovittu lapsen hammastarkastus yms, niin juuri niihin aikoihin hän on tyrkyttämässä yhteisiä asiakastapaamisia yms. Sitten sanoo asiakkaille, että ei voikaan, kun tuo tuonen ja sen lapset jne.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Sano suoraan tai tee samaa soittelua ensi kerralla kun on lastaan hoitamassa. Kiltteys ei opeta. Asiakkaille ei muuten sanota koskaan noin.
Ehkä pitäisi harjoitella tuota suoraan puhumista. On vain niin vaikea ymmärtää, että miksi ihminen, joka saa osakseen ymmärtämystä, ei voi sitä toisille tarjota.
Ja noista asiakastapaamisista. Todellakaan noin ei saisi sanoa.
ap
Jätät vastaamatta puheluihin, jos olet kotona sairasta lasta hoitamassa, ehdottomasti.
"Puhelin on ollut äänettömällä, jotta saamme nukuttua valvotun, kuumeisen yön jälkeen." Jos nyt ihan pakko on mitään syytä sanoa, itse en sanoisi yhtikäs mitään.
Ystäväni saa työpaikallaan koko ajan kuraa niskaan aivan aiheetta. Syynä kai vaan, kun viimeksi tullut taloon ja on tosi sovitteleva, kiltti ja kauniisti käyttäytyvä. Järkyttävää käytöstä parilta työkaverilta, tiuskimista, komentelua jne. Nyt on pari kertaa sanonut, jos kokee epäreiluksi tuollaisen käytöksen, samalla äänellä takaisin.
Kaikille ei tarvitse olla kiltti. Sinun tai lapsesi sairaslomat tai muutkaan asiat eivät kuulu tippaakaan työkaverillesi.
Kuulostaa siltä, että k-pää käyttää hyväkseen ap:n kiltteyttä. Inhoan tuollaisia ihmisiä kuin ap:n työkaveri... Älä tosiaan vastaa enää puheluihin kun olet kotona ja hoitakoot omat asiakastapaamisensa itse jatkossa.
Oletteko ihan oikeasti vastaamatta työpuheluihin, jos olette kotona lasta hoitamassa? Tokikaan, jos esim. oksennuksia siivoaa, ei juuri sillä hetkellä voi vastata, mutta ettekö siis ollenkaan ole työnantajan käytettävissä noina päivinä?
Otahan asia puheeksi esimiehen kanssa.
Sano suoraan tai tee samaa soittelua ensi kerralla kun on lastaan hoitamassa. Kiltteys ei opeta. Asiakkaille ei muuten sanota koskaan noin.