Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOmasujen keskiviikko***

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tosiaan vois kysellä, jos Pepper tai Pumpuli siellä karjuvat viereisissä huoneissa :)

Sori tätä kolminkeskistä keskustelua ja ymmärrän, että harmittaa, jos omaan synnytyssairaalaan ei voi vaikuttaa. Mutta sillä kokemuksella, mikä mulla oli esikoisen synnytyksestä Jyväskylässä, niin voi sanoa, että hommat osataan hoitaa hyvin varmasti sairaalasta riippumatta ja vaikkei synnyttäjällä olisi valinnanvaraa. Keski-Suomen Keskussairaala oli lisäksi ihan täynnä ja ei ollut toivettakaan perhehuoneesta. Hyvin se synnytys ja jälkihoito meni silti ja kahden hengen huoneeseen pääsin ja kaikki meni hienosti. Mitään valittamista ei ollut ja hienointa oli oma vauva. Ja kun mies ei ollut sairaalassa, niin omatoimisuus lisääntyi ja itse hain ruuat ym. Nyt kyllä olisi tosi kiva päästä kokemaan toisenlainen, perhekeskeinen jälkiaika sairaalassa, mutta jos on täyttä ja se ei onnistu, niin en siitä pety.

Picapica: Älä huolestu miehesi tunteista. Paniikki on luonnollista ja se voi iskeä myös tulevalle äidille. Kyllä mullakin pari kertaa ekaa odottaessa oli fiiliksiä, että mihin tässä on itsensä pistänyt ja loppuuko elämä. Mutta mun mielestä totuus on näin jälkeenpäin ajateltuna se, että elämä tulee muuttumaan lapsen myötä, mutta se, mitä tilalle tulee on niin arvokasta, ettei sitä voi ennakkoon käsittää. Ja varmasti tulee väsymystä ja riitoja miehen kanssa, mutta sitä on jokaisen lapsiperheen (ja jokaisen parisuhteen) arjessa. Ja yhteinen lapsi voi olla asia, joka sitoo paria yhä tiiviimmin toisiinsa. Tsemppiä ja keskustelkaa asiasta avoimesti!

Vierailija
22/28 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä LEM:lle voimia maanantaihin! Toivottavasti kaikki on hyvin! Pidetään peukkuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tääl kans yks jorviin menevä :) kivaa että täällä on muitakin!

mulla esikoinen syntyi siellä kanssa..

ärsyttävää kun on tosiaan jalat rutikuivat ja kutisee,kävin hakee kunnon rasvaa apteekista mut tuntus et sekään ei auta:S.

kukas se oli h&m kattelee xs kokosii vaatteita,on kivaa kun pieniäkin tehdään,ostin ihanat reisitaskuhousut ja sit tilasin netist pellavahousut,ehkä niillä pärjää kesään ja sit ostas muutaman topin ni voi hamosii käytellä. ollu aika tylsäpäivä..

ilonen asia että taisin tuntee pikkusen taas tänään,tasasta naputusta tuntu :) oi että ei jaksa oottaa että saa käärön,oon jo pessy ja laitelu vaatteita paikoillen :D hössötän ehkä liikaakin ;).

no nyt ruoan laittoon et morot taas..

Vierailija
24/28 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEM: pidetään peukkuja että kaikki ois kuiteski hyvin!!!! Eikä ois mitään suurta häikkää... Ja kannattaa muistaa että sikiö voi kasvaa hyvinki alle kaikkien normi käyrien, esim mun kaverin muksut on ollu masussa HYVIN pieniä ja pieniä ne on vielä nykyäänkin:).

SYNNÄREISTÄ täällä on ollu puhetta.. mie olen ihan tyytyväinen tähän meidän laitokseen.. Miinusta tulee vaan siitä, että 4 hlö huoneet on persiistä ja vain yhdessä synnytyssalissa on mahdollisuus vesialtaassa loikoiluun avautumisvaiheessa. Mie en nimittäin osaa nukkuu yhtään kun samas huonees on 3 muuta äitiä ja vauvaa, ja sitten kun toisilla tuntuu ne miehet olevan kokoajan paikalla argh. Ja viimeks mun paikka oli silleen etten nähny telkkaria olleskaan kun yks huomaavainen äiti käänsi sen kokonaan itselleen ja sit siinä oli hoitopöytä justiinsa vieres ni kaikki aina veteli ohikulkiessaan verhot pois tieltä, yritä siinä sitten rauhassa harjotella imettämistä tms... ARGH! Nyt aijon pyytää pääsyä 2 hengen huoneeseen (joita on vain 1, ja siihen on mahdoton päästä) tai sit heti ekan yön jälkeen perhehuoneeseen vaikkei mies yhtään yötä siel viettäskää, aivan sama, mie haluun olla rauhassa. Toivottavasti nyt ois viel vähemmän porukkaa synnyttämäs mitä esikon aikaan, sairaala suorastaan pursus vauvoja ja äitejä, joku oli nukkunu vissiin ihan jossain varastohuoneessakin ja huoneissa oli ollu aina yksi ylipaikalla... Ilmankos meidätki laskivat ilman suuria mutinoita heti lapsen tarkastuksen jälkeen kotiin..

RAKENNEULTRA tehdään mulla rv 20+1 (kukas näistä ajankohdista kysykään, en muista) eli parin viikon päästä, ei malta odottaa..

hanneli

Vierailija
25/28 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kirjoitellut nykyään enempi tuolla elokuisten listalla kun täällä. Lukemassa olen pinoa käynyt.

Nyt piti kommentoida kun joku kyseli K-HKS:stä synnytyssairaalana. Mulla on 5 lapsen kokemuksella pelkkää hyvää sanottavaa. Kätilöt joita aika monta olen tavannut ultrissa ja itse synnytyksessä ovat olleet mukavia ja asiansa osaavia.

Vuodeosastolla oli tossa joku aika sitten remonttia (vuosien 02 ja 05 välillä) Eli 02 oli vielä 4 hengen huoneita ja nyt 05 oli tehty 2 hengen huoneet ja sisustettu tosi viihtyisäksi. Osastolla niin lastenhoitajt kun kätilöt ovat myöskin mukavia. esikoisen aikana 97 oli osastolla yksi ikävän oloinen kätilö mutta on tainnut jäädä eläkkeelle kun sen jälkeen en ole häneen törmännyt.

Kauheen aikaisin teillä suurimmalla osalla rakenne ultra siis jo viikolla 18. Mulle on rakenne ultra varattu 4.4 ja viikkoja on silloin jo 20+5. Kai se sitten vaihtelee sairaaloittain kun täällä oli lapuissa että rakenneultra tehdään viikoilla 20-21. Millään ei jaksaisi sinne asti odottaa.

Mulla kanssa on ollut raskausaikana ollut ihon kanssa ongelmia. Kuivuu tosi paljon siis vartalon iho ja naama taas kukkii finnejä täys.

Liikkeitä oon nyt tuntenut muutaman kerran mutta päivän mittaan ei oo kauheesti aikaa niitä tunnustella niin jää usein huomaamatta kun on menoa ja melskettä. Onneksi ne koko ajan voimistuvat ja kohta ne huomaa ihan selvästi vaikka itse liikkeessä onkin.

Jaahas mentävä on lasten huoneesta kuuluu nyt vähän väärän laista kolinaa.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masukirppu 16+6

Vierailija
26/28 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen rakenneultrassa ja näinhän se laskettu aika aikaistuikin sitten viikolla eli neuvolan mukaan oli ennen 7.8 ja nyt onkin sitten 30.7.

Eihän siinä sitten kummempia...täytyy pomolle informoida töissä,että muuttaa mun kesäloman alkamaankin jo viikkoa aikaisemmin!

Mutta mikä tärkeintä,kaikki oli vauvalla hyvin...vilkas papunen on!

Sukupuolta emme halunneet tietää,joten jääpähän jotakin jännitettävää synnytykseen!

Ihanaa,seuraava neuvola porkkanana odottamassa 4.4.!

Elonyytti (heinämasu?) rv 19+3

Vierailija
27/28 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä olen kanssa menossa synnyttään k-hks:n ja kerran aikasemmin on tullu siellä vierailtua =)!

Valitettavasti silloin oli ruuhka aika ja kohtelu todella tylyä. Remontti oli valmistunnu mutta koska oli paljon synnyttäneitä niin jouduin kolmen hengen huoneeseen. Minulla synnytys oli rankka eikä mennyt todellakaan niinkuin piti joten sängystä nouseminenkin oli vaikeeta ja oma rauha olisi ollut aivan ihanaa. Osastoa ei mitenkään esitelty eikä kerrottu mitään osaston tavoista joten siellä oltiin aikasta hoomoilasena!!!! Onneksi jotkut hoitajat sentään oli mukavia vaikka mun kohdalle sattui muutama tod inhottavakin (saattoi tietenkin johtua kovasta kiireestä)! Valitettavasti mulle ainakin jäi aikast paha maku koko paikasta, mutta toivotaan että kohtelu elokuussa olisi parantunnu =)!

Vierailija
28/28 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEMille tsempitykset, kaikki on varmasti hyvin kuitenkin! Mulla np-ultrassa viikolla 12 mitat vastasivat viikkoja 13, mutta gynekologi sanoi, että laskettua aikaa muutetaan tarvittaessa vasta rakenneultran jälkeen. Rakenneultra kertoo kuulemma tarkemmin.. Tiedä sitten näistä, tuntuu jokaisella lääkärillä olevan omat mielipiteet.

Ja Opemamma, etkös ollut Turun suunnalta? Ja synnytyssairaala Tyks? Tyksissä on myös muutamia 1-hengen huoneita ja perhehuoneitakin on molemmilla osastoilla yksi. On ollut jo kauan.. Perhehuoneisiin eivät kuitenkaan mahdu perheen muut lapset, eli on tarkoitettu vain äideille ja isille. Ensisynnyttäjälle varmasti siis hyvä, jos vain isäkin haluaa mukaan.

Olen nyt viikon verran tuntenut " muljahduksia" vatsalla. Ensin ajattelin, että housut puristavat pahasti, mutta nepä vain jatkuivat, vaikka otin housut pois.. Kädellä liikkeitä ei vielä tunne, mutta tästä se lähtee. Kiva!

Muutamalla muullakin on ollut juuri hammaslääkärikäyntejä. Minäkin kävin vuosikontrollissa, ja paikattavaa ei onneksi ollut. Vielä suuhygienistille hammaskiven rapsutukseen, ja taas pärjää hyvin jonkin aikaa.

Nyt katkesi ajatus kuin kanan lento. Ehkä siis toivottelen hyvät illanjatkot kaikille ja käyn iltapuuhiin.

Terveisin Kumkwatti + Rusina, kohta 17 täynnä