Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä ollut hartia/niska jumissa niin että oikea käsi puutuu?

j.jenni.fer
17.10.2016 |

Nyt on joku hermosärky joka lähtee niskasta. Oikea käsi on ajoittain puutunut ja kyynärvarren molemmin puolin on särkyä. Sain vasta huomiselle ajan lääkäriin mutta mitä olette kotikonstein tehnyt muuta kuin napsinut buranaa? Voisin tilata hierojalle ajan mutta saiko tulehtunutta kättä hieroa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuttua, ei tosin niin pahaksi mennyt, että olisi oikein kunnolla myös särkenyt. Mä käyn kuukausittain hierojalla, muttei sekään meinaa riittää. Itse pitäisi vähän ahkerammin pehmitellä ainakin niskajumeja, mutta kun en saa aikaiseksi... Tulehtunutta lihasta ei saa hieroa, eli hyvä kun on lääkäriaika kuitenkin tiedossa. Voisit kokeilla vaikka kylmägeeliä, se voi vähän helpottaa särkyä.

Vierailija
2/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahimmillaan ollu niin että molemmat kädet puutuu ja kädet jää nyrkkiin. Eipä ole kotikonstit auttaneet, hierontq auttanut jonkin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojalle ei kannata mennä, jos hartiassa on tulehdus. Pieni liike voi auttaa. Käy vaikka rauhallisella kävelyllä ja heiluttele käsiä rennosti. Kevyt venyttely voi myös auttaa. Jos hartia on kireä ja vetää eteenpäin, mene vaikka lattialle selälleni makaamaan ja anna hartioiden painua maahan. Pysy siinä niin kauan, kunnes kiristyksen tunne lakkaa. Kylmä tai kuuma voi auttaa ja tietenkin tulehduskipulääke.

Vierailija
4/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemminpuoliset hermopinteet niskassa. Sormissa tunnottomuutta ja pistelyä, samoin särkee koko ajan. Olen hautonut lämpötyynyllä, se on auttanut. Ja varovaista niska/hartiajumppaa, jos pystyy. Joskus on parempi päivä.

Pään roikuttelu sivuille, eteen ja taakse pyöritellen auttaa. Lääkäri suositteli kylmää, eipäs käynyt mulle, ärsyyntyi vaan ja äityi. Relaksantti oli hyvä apu myös, särkylääkkeen ohella. Niin, ja apteekin tiikeribalsami tekee hyvää.

Vierailija
5/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Täytyy käväistä apteekissa kysymässä noista geeleistä. Saako normi yleislääkäri tehtyä tälle jotain vai määrääkö vain jotain buranaa vahvempaa?

Vierailija
6/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi kuumageeli parhaiten.

Vierailija
7/7 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuo täytyy ensin hoitaa lääkkeillä. Sitten sinne hierojalle. Mieluiten fysioterapeutille joka osaa neuvoa kuinka pidät jatkossa jumppaamalla hartiat kunnossa.

Itse sain hyvät jumppa- ja venyttelyohjeet. Ovat kuitenkin niin erikoiset etten osaa neuvoa netissä, niihin tarvii muutenkin henkilökohtaisen opastuksen ettei tee väärin ja pahenna tilannetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän