Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla erota

Eroaisitko
17.10.2016 |

olen 23v nainen ja ollut mieheni kanssa jo 8 vuotta. Kaikki on sinällään hyvin, mutta meillä ei ole seksiä, enkä tunne vetoa mieheeni. En jaksaisi tämän jatkuvan näinkään. Kuitenkin pelottaa erota, tiedän että miehelläni ja minulla on samat tulevaisuuden suunnitelmat esim. lasten hankinnan osalta. Entä jos en sitten löydäkään koskaan uutta miestä tai miestä, joka haluaa lapsia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisitko kirjoitti:

olen 23v nainen ja ollut mieheni kanssa jo 8 vuotta. Kaikki on sinällään hyvin, mutta meillä ei ole seksiä, enkä tunne vetoa mieheeni. En jaksaisi tämän jatkuvan näinkään. Kuitenkin pelottaa erota, tiedän että miehelläni ja minulla on samat tulevaisuuden suunnitelmat esim. lasten hankinnan osalta. Entä jos en sitten löydäkään koskaan uutta miestä tai miestä, joka haluaa lapsia?

Ää mä niin tiedän tämän, olen sua pari vuotta vanhempi ja sama mies ollut tosi kauan (ns. high school sweetheart). Välillä vain haluaisin häipyä ja pistää ranttaliksi, mutta silti jään.

Nyt joltain kokeneemmalta kehäketulta neuvoja meille?

Vierailija
2/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut yli 15v tuossa tilanteessa. Jos olisin vielä 23v, niin eroaisin ennen kuin lapsia tulee.

Niitä on jo ehtinyt tulla ja nyt vasta se ero vaikeaa onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Te ootte niin nuoria vielä, että ehditte hyvin löytämään uudet kumppanit myöhemmin ja perustamaan perheen.

Vierailija
4/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotkaa. Te ootte niin nuoria vielä, että ehditte hyvin löytämään uudet kumppanit myöhemmin ja perustamaan perheen.

Miksi sitten jotkut eivät löydä kumppania ikinä? Kannattaa tämäkin vaihtoehto ottaa huomioon

Vierailija
5/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten jotkut eivät löydä kumppania ikinä? Kannattaa tämäkin vaihtoehto ottaa huomioon

Jaa, hyvä kysymys. Minusta nämä aina yksin ihmiset ovat erilaisia. Sori nyt vaan.. Löydätte varmasti uudet kumppanit, olette nuoria. Ja olettehan edellisetkin löytäneet niin miksi ette uudestaan?

Rohkeutta se vaatii irtautua suhteesta, mutta jos sitä mietitte niin silloin suhteessa on jotain tai siitä puuttuu jotain.

Vierailija
6/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole ollenkaan seksiä? Onko asiasta puhuttu? Haluaako mies, vai eikö häntäkään kiinnosta?

Vierailija
7/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa onnettomalta nuo teidän parisuhteenne, eihän tuossa ole mitään muuta tehtävissä kuin erota. Lapsia ei onnettomaan parisuhteeseen pidä tehdä, pitää ajatella sitä lapselle koettavaksi tulevaa lapsuutta, eikä vain itseä. Olet ap ainakin hirveän nuori, monella ei ole ollut vakavaa suhdetta tuon ikäisenä lainkaan. Löydät ihan varmasti uuden kumppanin ja osaat paremmin etsiäkin kun on yksi pitkä suhde takana. Ja jos nyt kävisi niin ikävästi, että et 4kymppiin mennessä löydä sopivaa paria, niin lapset voi tehdä yksinkin ja jatkaa sitten kumppanin etsintää ilman pelkoa lapsettomuudesta.

Mutta tuo ei ole teidän kohdallanne edes ajattelemisen arvoinen asia, koska löydätte ihan varmasti uuden kumppanin.

Vierailija
8/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka ovat 30+ ikäisiä ja miettivät samaa lasten kannalta, että uskaltaako erota kun nyt olisi aika lapsille, niin erotkaa. Hankkikaa ne lapset mieluummin yksin, kuin huonon isän kanssa. Kuinka monella olisikaan ollut onnellisempi lapsuus yh-äidin lapsena kuin onnettoman parisuhteen lapsena. T: vanhempiensa eroa lapsena toivonut

Vierailija
9/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaans nyt suoraan.

Olet 23 v. ettekä nai? Ajattelitko loppuelämäsi olla ilman munaa? Halailetteko teko, pussailetteko? Vai onko teillä kaverisuhde?

Miten sitten ajattelitte lapsia tehdä? Muumimukimenetelmällä? Hedelmöityshoidoilla? Ajatteliko mies, että käy ruikkimassa johonkin purkkiin, ja välttyy sillä koskemasta suhun?

Eikö sun tee pahaa tuo seksin puute?

Onko miehesi mahdollisesti tunnustamaton kaappihomo, ja sinä olet kulissi? Minulla on sukulaismies, joka tiesi olevansa homo jo teini-ikäisenä, mutta halusi pitää kulissit pystyssä. Meni naimisiin naisen kanssa ihan sillä tarkoituksella, että sai lapsen ja erosi sitten ja on nyt onnellinen poikaystävänsä kanssa.....kyllä tuntui pahalta sen toisen osapuolen kannalta miten häntä siinä hyväksikäytettiin.

Minä olen sitä mieltä, että onnelliseen parisuhteeseen kuuluu myös seksi. Eikä lapsia pitä tehdä  parisuhteeseen, jossa noin iso osa aikuisen elämää puuttuu. Se vaikuttaa niin moneen asiaan henkisesti.

Nuori nainen, uskalla erota. Minäkin erosin aikanaan kaverisuhteesta. 3 kk seurustelin miehen kanssa, joka ei tehnyt kertaakaan aloitetta seksiin, vaikka kuinka vihjailin. Uskalla lähteä. Lapsia saa hankalasti ilman sukupuoliyhdyntää

terv.

N46v (nyt on viriili mies) ja neljä lasta

Vierailija
10/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni tänä päivänä elää suhteessa missä ei viihdy, traagista mutta totta. On rohkea veto erota, varsinkin jos on pitkä liitto taustalla ja/tai lapsia. Kaikilta ei löydy sitä rohkeutta, oli syy sitten mitä tahansa. On vain yksi elämä eikä kannata elää arjessa joka ahdistaa tai missä ei olla onnellisia. Hankkia lapsia semmoiseen suhteeseen on suoraan sanottuna idioottimaista, sillä takaat että lapset voivat huonosti. Minä kohta 50v ja erosin toinen kerta muutama kk sitten, olen taas onnellinen ja päätös oli oikea, vaikka joskus tottakai mietin olenko ihan yksin sitten joku päivä...se ei kuitenkaan saa olla syy jäädä, se pelko ettei löydy ketään, on väärin kaikkia kohtaan jäädä semmoisen perusteella. Voikaa hyvin, uskaltakaa kääntää suuntaa ja nauttia, uskaltakaa erota jos ette voi hyvin.

Vierailija
11/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko mielestäsi parempi elää paskassa parisuhteessa väkisin, kuin olla yksin!?

En käsitä... Kyllä mielestäni on parempi olla yksin ja onnellinen kuin parisuhteessa ja onneton. En ymmärrä sitä, että ollaan parisuhteessa ihan vain parisuhteen vuoksi, eikä sen vuoksi, että kumppania rakastaa ja tahtoo olla nimenomaan hänen kanssaan.

Vierailija
12/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että joku edes miettii tuollaista parikymppisenä. Seksitön, kuollut parisuhde, ja siihen pitäisi jäädä pelkästään sen takia, ettei ehkä LÖYDÄ ketään muuta! On surkeaa tosiaan. Jos ei tuon parempia kriteerejä ole puolisolle, kuin että sellainen pitää olla, kannattaa sitten varmaan roikkua siinä turvallisuudessa ja kuihtua loppuikänsä. Älä valita, oma päätös.

Vierailija
13/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ennemmin nyt, eikä sit ku on lapset. Elämä on riskejä täynnä, mutta pystyyn ei kannata kuolla.

Vierailija
14/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin pitkästä suhteesta v. 2012. Hänen virheensä oli minulle ylitsepääsemätön ongelma ja siksi jätin hänet. Olihan meillä ongelmamme, mutta näin jälkikäteen makusteltuna hän oli kaikkineen virheineenkin hyvä mies. Ajattelin, että toisenlaisia miehiäkin täytyy olla olemassa. No ei ole ollut olemassa, vain pettäjiä ja muuten vain vajakkeja kusipäitä yksi toisensa jälkeen tielleni osunut. Sain siis mitä pyysin, kun en nähnyt metsää puilta ja lähdin havittelemaan parempaa parisuhdetta.

Ei kaikki tarinat aina pääty hyvin.

Vierailija
15/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko mielestäsi parempi elää paskassa parisuhteessa väkisin, kuin olla yksin!?

En käsitä... Kyllä mielestäni on parempi olla yksin ja onnellinen kuin parisuhteessa ja onneton. En ymmärrä sitä, että ollaan parisuhteessa ihan vain parisuhteen vuoksi, eikä sen vuoksi, että kumppania rakastaa ja tahtoo olla nimenomaan hänen kanssaan.

Ei alottajan viestissä puhuttu huonosta parisuhteesta, vaan seksittömästä. Parisuhde voi olla muuten hyvä ja tuon negatiivisen puolen voi hyväksyä. Tärkeintä on suurinpiirtein samat tulevaisuuden suunnitelmat esim. lasten ja asumispaikan suhteen

Vierailija
16/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, hyvä kysymys. Minusta nämä aina yksin ihmiset ovat erilaisia. Sori nyt vaan.. Löydätte varmasti uudet kumppanit, olette nuoria. Ja olettehan edellisetkin löytäneet niin miksi ette uudestaan?

Rohkeutta se vaatii irtautua suhteesta, mutta jos sitä mietitte niin silloin suhteessa on jotain tai siitä puuttuu jotain.

Erosin 7 vuotta sitten edellisestä (ja ensimmäisestä) suhteesta eikä ole sen jälkeen tullut uutta. Lupaatko mullekin, että löydän uuden kumppanin? Mielellään sillä tavalla, että oon vielä lisääntymisiässä, koska haluaisin omia lapsia

Vierailija
17/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin 7 vuotta sitten edellisestä (ja ensimmäisestä) suhteesta eikä ole sen jälkeen tullut uutta. Lupaatko mullekin, että löydän uuden kumppanin? Mielellään sillä tavalla, että oon vielä lisääntymisiässä, koska haluaisin omia lapsia

Avoimin mielin liikenteeseen. Maailmassa on aika hirveän monta miljoonaa miestä. Vaikea uskoa, että kukaan ei sinulle sovi?

Etsitkö varmasti oikeista paikoista? Jos pidät patikoinnista hakeudu muiden retkeilijöiden seuraan. Jos pidät taiteesta hakeudu taiteen pariin, siellä sinun hengenheimolaisia on. Jos pidät vanhoista mustavalkoisista elokuvista ei kannata lätkämatsiin lähteä miestä iskemään.

Kyllä, uskon että löydät vielä sen oikean ihmisen sinulle jonka kanssa jakaa elämä. Siihen asti kunnes hänet löydät nauti vapaudesta ja itsestäsi. Hyvinvoivaan ja iloiseen ihmiseen on helpompi muiden tykästyä kuin katkeraan tai ankeaan ihmiseen. Tsemppiä, toivon sinulle kaikkea hyvää!

Vierailija
18/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaisitko kirjoitti:

Voitte erota tai olla eroamatta, mutta turha kuvitella, että se olisi uuden kumppanin kanssa kovinkaan erilaista 8 vuoden jälkeen. Toiseen ihmiseen kyllästyy. Toki toisiin enemmän ja toisiin vähemmän, mutta jos arvosi menevät tämän kanssa hyvin yhteen, niin seuraavan kanssa ei välttämättä menekään.

Toisaalta jos on yhden miehen löytänyt, niin todennäköisesti löytää myös toisen. Vaihtelu virkistää ja vastaavia tapauksia tulee todennäköisesti vastaasi aika usein, joten sen takia ehkä turha pelätä yksin jäämistä.

Itse olen mies ja olin parisuhteessa seitsemän vuotta ensimmäisen seksikumppanini kanssa. Kieltämättä tuo ajatus raastoi minua sisältä, että tuo nainen olisi ainoa nainen, jonka kanssa koskaan olen ollut. Sitten kun parisuhteeseen tuli muitakin ongelmia, niin päätös erosta oli selkeä, mutta silti vaikea. Ei se ero ollutkaan henkisesti ihan niin helppoa, kun olin henkisesti vahvana ihmisenä odottanut. Tietenkin siitä kuitenkin yli päästiin ja matka jatkuu. Tyytyväinen olen vapaudestani, mutta en voi väittää, ettei se turvallisuus ja tasaisuus välillä tulisi kaipuun kohteeksi, kun tapaa aivan päästään sekaisin olevia naisia.

Vierailija
19/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin siellä haluttomuuden taustalla on ja jos on halua/voimavaroja selvittää niitä terapiassa niin tilanne ei oo välttämättä menetetty.Joskus haluttomuus johtuu asioista jotka ovat suhteen ulkopuolella.Niitä on vaan joskus vaikea itse hahmottaa.Jos eroat ja löydät miehen jonka kanssa halut kohtaavat niin pitää kuitenkin muistaa että alussa se yleensä onkin noin mut sit kun ootte olleet vuosia yhdessä voit löytää itsesi samasta tilanteesta kuin nyt.

Vierailija
20/22 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikos kuitenkin helpompi "korjata" tämä nykyinen suhde?

Miksi teillä ei ole seksiä? Onko teillä edes keskusteltu asiasta.

Hoiteleeko molemmat itse itsensä? Onko miehellä joku toinen?

Kai ymmärrät ettei ilman seksiä edes tule lapsia? Tosin ei niitä nyt tuohon suhteeseen ihan heti kannata hankkiakaan.

Mutta jos elämä ilman seksiä on molemmille on nyt ja aina ok niin voihan sitä olla yhdessä. Mutta vaatii molemmilta halua seksittömyyteen tai avoin suhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän