Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ovat vuokraisännän oikeudet kun hänelle on tullut asukeista häätöuhkaus, mutta asia ei vuokralaisten tiedossa?

16.10.2016 |

(Ex-) mieheni isän asunto kyseessä. Minua on pahoinpidelty, uhattu tappaa, olen itse huutanut humalassa ja siis aivan kammottavaa wt-meininkiä meidän molempien puolelta. Eli tilanne on se, että asunnon, jossa olemme erillisillä vuokrasopimuksilla mieheni kanssa vuokralla, omistaa hänen isänsä.

No. Viime yönä olin nukkumassa (humalassa, mutta silti nukkumassa) kun mies tuli humalassa kotiin, repi sängystä ja kaatoi kaapin päälleni. Jäin kaapin alle nurkkaan ja soitin apua.

Tänään sitten miehen isä on omalle isälleni sanonut, että minun kamari lentävät samantien pihalle. En ole ollut tietoinen siitä, että naapurit ovat häiriintyneet näin paljon riidoistamme, vaikka tottakai normaali järki on sitä aavistellut. Mutta nyt siis vaan tämä juridinen puoli: minä en saa nyt mennä kotiin, koska vuokraisäntäni poika on siellä, entisessä yhteisessä kodissamme, meidän ei anneta olla isijen talosta yhdessä, ymmärrettävästi. Ja olemme siis kaikesta lapsellisuudesta huolimatta jo lähempänä kolmea kuin kahtakymppiä iältämme.

Saako todella heittää ihmisen pihalle alle viikossa (kuten ex-appiukko määräsi), syystä että on huutanut apua kun oma poika on lyönyt, uhannut tappaa ja viiltänyt saksilla. Että nyt hänen poikansa on oikeutettu olemaan siellä, minä en. Olen äidilläni tämän yön, huomenna kai turvakotiin ja sitten olenkin koditon.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodissa voi olla 2kk. Ne osaa auttaa sua kaikessa mitä tohon liittyy (alko-onelma, läheisriippuvuus / alistuminen väkivaltaiseen suhteeseen, asunnonhankinta, mt-palvelut) mutta vain jos itse olet valmis miettimään ja muuttamaan tilannettasi. Ei ne latele mitä sun PITÄÄ tehdä. Siellä saat hengähdystauon ja alat ajatella itse mihin suuntaat seuraavaksi, mitä tavoittelet, mikä olis sulle turvallista ja mikä veisi eteenpäin.

Saat keskusteluapua ja konkreettista apua. Mene sinne jos pääset tai on tilaa.

Vierailija
22/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele miehesi isän reaktiota. Totta kai hän haluaa valituksille ja wt-meiningille lopun. Ja koska poikansa on poikansa, niin se olet sinä joka sieltä kämpästä lähdet. Joko nopeammin tai hitaammin. Oma etusi olisi lähteä nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taas.

Miksi edes haluat mennä sinne takaisin jos yhteiselämä on pelkkää riitaa ja tappelua. Miksi et soittanut poliisille eilen jos kerran tulit pahoinpidellyksi? Miksi et ole aiemmin häipynyt sieltä, tuo ei kuulosta siltä että tuo alkoi vasta eilen, pikemminkin siltä että kaksi narkkia terrorisoi koko naapurustoa.

Jos ei meno muutu niin aika surullinen tulee olemaan loppuikäsi. Kukaan muu ei voi puolestasi lähteä siitä asunnosta ja etsiä parempaa elämää joten siitä lähdetään (tai sitten ei lähdetä).