Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kateudesta - suomalainen on valmis maksamaan 50e siitä, että

Vierailija
16.10.2016 |

naapuri menettää 100e
Kaikki, mikä toisella on, tuntuu jotenkin olevan pois itseltä!

Miks ei voida vaan olla iloisia toisen puolesta?? Jospa positiivisuus toisi onnistumisia omaankin elämään??

Mutta ei... Näkeehän sen tästä Saaran tapauksestakin niiiiin hyvin :(

Kommentit (23)

1/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu keneltä sen sais pois. Toisaalta on itse niin köyhä ettei oo vara maksaa.

2/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se taas kyllä kun vain Suomessa on tällaista meininkiä ja ihan varmasti siinä juuri minun kylässä on pahimmat paskanpuhujat jne. 

Kulttuureissa on toki eroja, mutta naurettavaa syyttää suomalaisuutta ja suomalaisia kateudesta, että muka kateus olisi jotenkin juuri suomalaisuuteen yhdistettävä tekijä. Sitä kateellisuutta löytyy muualtakin maailmasta ja paljon suuremmassa mittakaavassa.

Saaran tapaukseen en ole tutustunut, ei hirveästi kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ollaan Saaran menestyksestä kateellisia. Kun se Saara ei ole napannut aiemmin eikä nappaa vieläkään. Karisma puuttuu vaikka taitoa löytyy. Valitettavasti en voi häntä hehkuttaa mutta toki toivon suomalaiselle menestystä!

Vierailija
4/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että ollaan Saaran menestyksestä kateellisia. Kun se Saara ei ole napannut aiemmin eikä nappaa vieläkään. Karisma puuttuu vaikka taitoa löytyy. Valitettavasti en voi häntä hehkuttaa mutta toki toivon suomalaiselle menestystä!

Juuri näin. Itse en toivo menestystä, sillä toivoisin mieluimmin jonkun muun lyövän ulkomailla läpi. Sellaisen, josta voi olla ylpeä ja josta itse tykkää.

Vierailija
5/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan olisi valmis maksamaan 50 e siitä että naapuri menettää satasen. Ihan hullu ajatuskin. Ja olen suomalainen. En edes tunne yhtään tällaista ihmistä. Itsestään ja lähipiiristäänkö ap puhuu?

Vierailija
6/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritisointi ei todellakaan ole kateutta, ota faktat haltuun. Oon lukenut järkyttävän määrän Saara-keskusteluja ja kaikkien keskustelujen yhteinen piirre on että siellä että ihmiset toteavat ettei Saaralla ole karismaa ja ei ehkä sen takia ole menestynyt.  Se on helppo sanoa kaikkea kateudeksi kun ei halua nähdä metsää puilta.

Vierailija
7/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on syntynyt just tällaisten avausten takia Saaraa fanittavista ihmisistä hieman vajaa kuva. Pahoittelen.

Vierailija
8/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Itse en toivo [Saara Aallon] menestystä, sillä toivoisin mieluimmin jonkun muun lyövän ulkomailla läpi. Sellaisen, josta voi olla ylpeä ja josta itse tykkää.

Tämähän kuulostaa ihan kahelilta! Et siis toivo X:n menestystä nyt, jotta joku määrittelemätön Y voisi sitten tulevaisuudessa menesytyä?! Miten ihmeessä ne ovat toisensa pois sulkevia? Ellen aivan väärin muista, niin suomalaisen hevin/metallin maailmanvalloituksen aikaan puhuttiin juuri siitä, kuinka bändien menestys tukee toisiaan.

Vierailija
9/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara on jo menestynyt ulkomailla. Kuinka moni suomalainen on pääsyt X-factorissa näin pitkälle?

Vai pitääkö kisa voittaakin jotta olisi menestynyt?

Ihmettelen kommetteja joissa ilmoitetaan etten pidä hänen luonteesta joten hän ei kelpaa voittajaksi. X-factor on laulukilpailu. Laulu ääni merkitsee.

Vierailija
10/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän kuulostaa ihan kahelilta! Et siis toivo X:n menestystä nyt, jotta joku määrittelemätön Y voisi sitten tulevaisuudessa menesytyä?! Miten ihmeessä ne ovat toisensa pois sulkevia? Ellen aivan väärin muista, niin suomalaisen hevin/metallin maailmanvalloituksen aikaan puhuttiin juuri siitä, kuinka bändien menestys tukee toisiaan.

On siinä se että jos joku julkisuustyrkky saa kaiken mediahuomion ja palstatilan niin muut kyvyt eivät pääse esiin. Ja jos tämä tyrkky on vielä erityisen itsekeskeinen ja ärsyttävä niin sitä suuremmalla syyllä joutaa pois julkisuudesta.

Vierailija
11/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäällään väittämä pitää paikkaansa. Esim jos työkkäristä luovuttais ja saatais perustulo vetämään, niin se kävis halvemmaksi kuin pyörittää turhanpäiväisiä kuluja mitä työkkärin työntekijät yms. tuottavat. Kuitenkin sitten kukaan ei kiusais työttömiä ja sekös vituttais niitä jotka käy töissä. Eli ollaan valmiita maksamaan siitä että työttömiä kyykytetään ja heidän elämä tehdään mahdollisimman ahdistavaksi. Nytkin 3kk välein kuulusteluihin ja joka kerta syyllistetään että miksei he ole saaneet töitä, vaikka lähtökohta on se ettei niitä työpaikkoja edes ole.

Vierailija
12/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoisin samaa esim. irakilaisista niin johan lähtisi keskustelu poistoon ennakkoluulona ja rasismina. Miksi olet suomalaisvihamielinen rasisti? Jos teidän perheessä ollaan toimittu otsikossa mainitulla tavalla, ei se tarkoita sitä että kaikki toimivat niin.

Vierailija
13/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykofyysinen kokonaisuus kirjoitti:

On siinä se että jos joku julkisuustyrkky saa kaiken mediahuomion ja palstatilan niin muut kyvyt eivät pääse esiin. Ja jos tämä tyrkky on vielä erityisen itsekeskeinen ja ärsyttävä niin sitä suuremmalla syyllä joutaa pois julkisuudesta.

Kuka muu kyky pyrki X-factoriin, muttei päässyt? Jos tälläistä kykyä ei ollut, niin ei sitä palstatilaa viety keneltäkään. X-factorin kilpalijat saavat joka tapauksesssa palstatilaa, joten jos joku kyky ei sitä juuri tällä hetkellä saa, niin syytä siitä median x-factor -seurantaa, älä siinä olevia kilpailijoita. Palstatila loppuu tai vähintään pienenee radikaalisti Saaraltakin, sitten kun hän putoaa. Englanninkielisen musiikkimaailman valloitus on sen verran vaikeaa, että tulevaisuuden kyvyille kaikki kontaktit sinne ovat kullanarvoisia - myös Saaran kautta tulevat.

Rautalangasta: verkostoituminen on tärkeää musiikkimaailmassakin, enkä näe mitään syytä, miksi kukaan suomalainen alkaisi kiukuttelemaan siitä, että joku suomalainen saa tilaisuuden verkostoitua ulkomaille ja samalla hyödyttämään verkoston muitakin jäseniä - myös sotä tulevaisuuden kykyä.

Vierailija
14/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muu kyky pyrki X-factoriin, muttei päässyt? Jos tälläistä kykyä ei ollut, niin ei sitä palstatilaa viety keneltäkään. X-factorin kilpalijat saavat joka tapauksesssa palstatilaa, joten jos joku kyky ei sitä juuri tällä hetkellä saa, niin syytä siitä median x-factor -seurantaa, älä siinä olevia kilpailijoita. Palstatila loppuu tai vähintään pienenee radikaalisti Saaraltakin, sitten kun hän putoaa. Englanninkielisen musiikkimaailman valloitus on sen verran vaikeaa, että tulevaisuuden kyvyille kaikki kontaktit sinne ovat kullanarvoisia - myös Saaran kautta tulevat.

Rautalangasta: verkostoituminen on tärkeää musiikkimaailmassakin, enkä näe mitään syytä, miksi kukaan suomalainen alkaisi kiukuttelemaan siitä, että joku suomalainen saa tilaisuuden verkostoitua ulkomaille ja samalla hyödyttämään verkoston muitakin jäseniä - myös sotä tulevaisuuden kykyä.

Mä en puhu nyt Saarasta vaan ihan yleisellä tasolla suhtautumisesta julkisuuden henkilöihin, kateuteen ja huomiohuoraamiseen. 

Rautalangasta: Julkisuuden henkilöt pitäisi noin 90% sesti saada vaihtopenkille.

Vierailija
15/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en puhu nyt Saarasta vaan ihan yleisellä tasolla suhtautumisesta julkisuuden henkilöihin, kateuteen ja huomiohuoraamiseen. 

Rautalangasta: Julkisuuden henkilöt pitäisi noin 90% sesti saada vaihtopenkille.

No, nyt ymmärsin ainakin osittain sun pointin ja saatan ehkä jopa olla jossain määrin samaa mieltä. :-)  Pahoittelen, että kutsuin sinua epäsuorasti kiukuttelijaksi ja kaheliksi.

Sovintoesitys:

1) puhuimme eri asioista,

2) nykyinen media julkkiksineen on rasittava/huono/ym,

3) nykyisenlaisessa mediamaailmassa (vaikkei siitä pitäisikään) suomalaisen menestys maailmalla on hyvä juttu (vaikkei hänestä pitäisikään) sillä siitä on apua muillekin.

Vierailija
16/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on käsittämätöntä, että asia kuin asia saadaan kääntymään tähän yhteen Saaraan.

Mitä tekemistä sillä on kateuden kanssa, että esim. itse olen vain kurkkuani myöten täynnä tätä naikkosta, joka tunkee joka paikkaan ja esim. IltaSanomat ei keksi uutisia mistään muusta. Ovatko maailman asiat todella niin hyvällä mallilla, että ainoa murheen tai ilon aihe on keskinkertainen laulunlurittaja ja omasta mielestäni huono esiintyjä.

Kun avaan päivän lehdet netistä, haluan lukea uusimmat uutiset, minua ei hetkauta jonkun mummoalkkareissa esiintyvän lesbon asiat. Ei minua myöskään kiinnosta, jos joku julkkis (turha sellainen vielä) on vilauttanut vakoaa jossakin päin maailmaa.

Kateus on sitten eri juttu. Se on totta, että suomalaisissa kateus on todella syvällä. Milloin kadehditaan naapuriin autoa, m-pyörää, lasten menestystä tms. Toki sitä en ole kuullut koskaan, että kukaan olisi valmis maksamaan viittäkymppiä, jotta naapuri menettäisi satasen. En itse olisi valmis maksamaan viittä centtiä, sillä toivon, että naapurin mummolla riittävät rahat seuraavaan eläkkeeseen saakka, samoin kuin muilla naapureilla tilipäivään saakka.

Mutta toivon myös, että varsin nopealla aikataululla lopetetaan se helvetin vouhottaminen jostakin Saarasta.

Vierailija
17/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meillä hyvänä esimerkkinä toinenkin Saara: pyydettiin Jenkkeihin ja on siellä päässyt näyttämään lahjakkuutensa isoissa leffoissa. Osaa myös laulaa ja viihdyttää. Ja mitä sanoi suomalaiset: ärsyttävä ja tyhmä ja osaamaton!

Vierailija
18/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kritisointi ei todellakaan ole kateutta, ota faktat haltuun. Oon lukenut järkyttävän määrän Saara-keskusteluja ja kaikkien keskustelujen yhteinen piirre on että siellä että ihmiset toteavat ettei Saaralla ole karismaa ja ei ehkä sen takia ole menestynyt.  Se on helppo sanoa kaikkea kateudeksi kun ei halua nähdä metsää puilta.

Ei se ole kritisointia, että haukutaa ulkonäköä ja laulutaitoa!

Ulkonäölleen ei voi mitään ja laulutaitoa löytyy vaikka muille jakaa!

Vierailija
19/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hassua, että ihmiset joukolla ryntäävät kritisoimaan artistia, josta lähes poikkeuksetta, omien sanojensa mukaan, eivät ole kiinnostuneita.

Ja kyllä, Saara Aalto ilmiönä kiinnostaa minua, pitkälti juuri siksi, että keskustelu on näin runsasta. Henkilö Saara Aalto tai laulaja Saara Aalto, ei minua kiinnosta, enkä kyllä vaivaudu kritisoimaankaan.

Vierailija
20/23 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauluopintojen pariin patistaisin kirjoitti:

Kyllä on käsittämätöntä, että asia kuin asia saadaan kääntymään tähän yhteen Saaraan.

Mitä tekemistä sillä on kateuden kanssa, että esim. itse olen vain kurkkuani myöten täynnä tätä naikkosta, joka tunkee joka paikkaan ja esim. IltaSanomat ei keksi uutisia mistään muusta. Ovatko maailman asiat todella niin hyvällä mallilla, että ainoa murheen tai ilon aihe on keskinkertainen laulunlurittaja ja omasta mielestäni huono esiintyjä.

Kun avaan päivän lehdet netistä, haluan lukea uusimmat uutiset, minua ei hetkauta jonkun mummoalkkareissa esiintyvän lesbon asiat. Ei minua myöskään kiinnosta, jos joku julkkis (turha sellainen vielä) on vilauttanut vakoaa jossakin päin maailmaa.

Kateus on sitten eri juttu. Se on totta, että suomalaisissa kateus on todella syvällä. Milloin kadehditaan naapuriin autoa, m-pyörää, lasten menestystä tms. Toki sitä en ole kuullut koskaan, että kukaan olisi valmis maksamaan viittäkymppiä, jotta naapuri menettäisi satasen. En itse olisi valmis maksamaan viittä centtiä, sillä toivon, että naapurin mummolla riittävät rahat seuraavaan eläkkeeseen saakka, samoin kuin muilla naapureilla tilipäivään saakka.

Mutta toivon myös, että varsin nopealla aikataululla lopetetaan se helvetin vouhottaminen jostakin Saarasta.

Ei minulla ole ollut mitenkään vaikeaa jättää noita juttuja lukematta.

Osaatko kertoa, miksi muutama otsikko nostaa verenpainettasi noin paljon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi