Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^**++keskelleviikkoaSYKSY04++**^^

08.03.2006 |

taas minä virkkuna. Jos pääsiskin tekemään töitä heti aamusta, niin maailman tiede pelastuisi!Mutta teidän kanssa aamukahvi sujuu kyllä leppoisammin:))

Kerpulle sylikaupalla voimia***>>>>

SaaMari: hyvä kun nyt tuli Ykä kylään eikä kuun puolivälissä! Mutta ällöähän se on, toivottavasti voimat palautuvat pian. (Meillä mentiin myös kahdessa aallossa vatsataudin kohdalla, ensin minä, sitten mies ja esikoinen - onko tauti sukupuolittain ilmenevä???)

Esikoisella on afta ja on TODELLA kurjana - tyypillä on taipumus suhtautua kipuun varsin dramaattisesti. Onhan ne kipeitä, mutta että tässä mittäkaavassa.... *kärsivällisyys koetuksella*

poikien kasvatukseen: huh, tämä on vaikea aihe, koska mies on kotitöissä varsin passiivinen (kaupassa käy ja laittaa ruokaa,mutta tiskit ja siivoukset tuppaa jäämään minulle koska en jaksa odottaa toimintaa.. Niin, PiLe, ulkopuolinen siivooja voisi auttaa!!!) Esikoinen on luonteeltaan myös aikaimoinen vetkuttelija, joten kodin hommista käymmekin " keskustelua" . Häpeä tunnustaa siis, että itse en kovin tasaopainoista mallia anna pojilleni naisen arjesta, kun tukka putkella yritän hoitaa kaiken mahdollisen. ei kivaa kellekään... täytyy parantaa tapoja ja heittäytyä soffalle useammin!

näissä suunnitelmissa,

simam ja laiskat pojat

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis, hyvä että sait tukea th:lta ja että päiväsi on kääntynyt parempaan päin! Ole tosiaan armollinen itsellesi. Ei se kyllä helppoa ole, koska itse on kuitenkin itsensä pahin tuomari. Mulle nuo huono-äiti-fiilikset ovat valitettavan tuttuja. Koen olevani epäonnistunut milloin missäkin lähes koko ajan. Joskus iltoja jolloin itken vuolaasti miehelleni, että minusta ei olisi ikinä pitänyt äitiä tulla koska näköjään osaan pilata pienen ihmisen elämän. No joo. Vertaitukea ja halausta vaan täältä!

Kerpullekin lämmin ajatus ja voimia!

SaanaMarialle paranemista!

Mimmulin perhoset kuulostavat ihanilta :)

Ja Aaviksen herätys oli suloinen! Meilläkin asuu pikku pusuttelija. Tosin, nyt säästelee vähän pusujaan. Antaa harkiten jos pyytää :) Ennen muiskautteli koko ajan ja jatkuvasti. Ihana. Nyt pusuja saavat nallet ja nuket enemmän kuin äiti tai isä.

Ruokailuista vielä. Keilinkö se kertoi tämän A. Ylpön jutun? Se on varmaan hyvä pitää mielessä, kun mullakin tarve joskus tuputtaa tuota ruokaa tytölle (ja tiedän sen olevan huono juttu mutta mutta ..) Meillä taas mun huolta lisää tuo, että kun tyttö on niin hoikka niin menen helposti siihen tilaan että " apua se kuihtuu pois jos en tuputa ruokaa" . Vaikka tiedänhän minä ettei se mitään auta. Iltaruuat meille menee ehkä parhaiten päivässä joten ei ole tyttö vielä mennyt tyhjällä vatsalla nukkumaan.

Jaahas. Ylihuomenna minä sitten näenkin osan tästä porukasta livenä ja nimimerkit saavat naaman. Vähän jänskättää ... Kun te jo tunnette niin hyvin toisenne. Mutta oikeasti todella kivaa nähdä teitä (keitä nyt sitten näenkään :) ) Odotan innolla!!!

Tyttö vaatii huomiota. Oli taas jotakin muutakin kommentoitavaa mutten enää muista ja tyttö hajottaa nyt jotain tosissaan joten pakko mennä. Moi.

Alli

Vierailija
22/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran huolimattomasti taas kirjoittelin, että tosiaan yömaitoa ei ole tarjoiltu moneen moneen kuukauteen. Meillähän on vesipullo yötarjonnassa ja menekki satunnaista. Joskus menee melkein desi yössä, joskus pikku hörppy ja joskus ei lainkaan. Maitoa olen " luopumisen" jälkeen tarjonnut alle viisi kertaa - jos Typy herää klo 5 - 7, mutta itkustelee väsyneen oloisena niin olen koittanut vielä maidolla tainnuttaa.

Samarinille ja tytölle toipumista. Koita levätä kuitenkin :-) Ja onskuttelut tuoreelle tädille!

Lila: voi miten reippaalta kuulostat :-) Tosi hienoa, että jaksat / muistat käydä jakamassa fiiliksiä - tulee niin hyvälle tuulelle kun ajattelee pientä vaaleanpunaista myttyä.

Tänään meillä syödään taas ananas-broilerimureketta, suosittelen kokeilemaan! (Yhteishyvän ruokalehdestä ohje) Typylle maistui niin hyvin viime viikolla, että päätin tehdä uudestaan.

Mitähän tällä kertaa taas unehtui. Harmitti niin viime kerralla tuo puhelimen soiminen päikkäreiden aikaan, sillä yleensä muistan laittaa äänettömäksi... Apus, täytyykin alkaa herättelemään pientä uinujaa!

Keilin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai hermoraunio... tai... jotain

Tauti on vienyt sekä voimat että mielen maahan. Suurin osa päivästä menee levätessä ja silti ei jaksa eikä osaa olla aikuinen/äiti lapsille. Kun niiin helposti menee huudoksi :( Sillähän asiat paranee, että minä huudan, vaikkei ees muutenkaan oo ääntä :( Ja mies on yhtä taitava. Kyllä on koulutukset menny tässä suhteessa kankkulan kaivoon.

Ja eikö nuo hampaat voi tulla. Ikenet ei ees pullota kunnolla Pekalla, mutta sormet on koko ajan suussa ja kuola valuu. Ja nuha jatkuu ja illalla oli taas kuumetta.

Isommat on jo parempia, mutta vuorotellen saavat ankaria yskänpuuskia.

Säästä ei niin väliä, kun sisällä kökitään.

Aavis. En tiedä muuta kuin sen spr:n uuden kirppiksen Minimani-risteyksessä. Senkin Lila neuvoi.

Kovasti mies on yrittäny kotihommissa tsempata eli kiirehtii töistä, laittaa ruokaa ja tiskejä. Tänään toi suklaarasian. On myös ehdottanu, että voitais ottaa yhteistä vapaataja lähteä Turku-Tukholmaristeilylle tmv.

Nyt taudit kaikilta pois! Hyvää naistenpäivän iltaa!

T@hti ja p6v1kk, t3v10kk, Pekka 1,5v ja rv 21+3

Vierailija
24/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen ketjuun viitaten.Ilmansuunnista en tiedä, eikä taida muutenka olla sun tyyliä, mutta enpä ole muistanut mainostaa. Tätini on parturi- kampaaja, maskeeraaja ja hieroja. Hänellä on liike Pitäjänmäellä. Liikkeen nimeä en tiedä. Osoite on muistaakseni Kinnarinkuja4. Mutta ei siis sillä tavalla ole kaueushoitola. Täti on aika rempseä tapaus.

T@hti

Vierailija
25/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti piti ettii et mikä ihmeen ketju?!

Ite oisin varmaa jonkun vuosihuollon tarpeessa..Käsi on niiin kipee et typyn hoito vaikeeta.Lisäks marraskuussa alko jalka kipeytyy ja taitaa tulla kokoajan kipeemmäks..Jotain ihottumaaki on nii et kädet on ihan auki.

Nää keskiviikot vie voimat multa!Liikaa kuskausta,pukemista, riisumista ja hoputtamista,mut en raaski kummankaa jumppaa lopettaa-tykkäävät niin paljon :-/ Makeeta huutaa kroppa!

T@hdelle paranemista ja voimia!

Ynis:MEil varmaa päinvastoin..porukat tulee ja niil on hirmusesti tavaraa ja lehtiä,mitä lukevat aamulla ku heräävät tosi aikasin ja mua stressaa se roju jokapaikassa.EN tiiä miten ois jos asusivat lähellä,mut äitl on paha reuma et eipä paljo jaksakaa siivoilla...Mut se et kyttää kokojan mitä lapset tekee ja ettei vaa satu-ärsyttää varmaa lapsiaki!

Anoppi ei varmaa uskaltas siivoilla eikä järjestellä...Korjaa pöydän ku on syöty mut muuten ei koske mihinkää

Typy oli just meikkailemas..täytyy kai iteki niit vähä vahtii!

jatu

Vierailija
26/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavis, monet ovat sanoneet ettei se toisen synnyttäminen ole niin kovaa hommaa kuin esikoisen. Piti paikkansa ainakin minun kohdalla. Olotila on ihan pirteä, Sinin jäljiltä oli viikkoja ihan jauhelihamyllyn läpi käynyt fiilis. Noh, saapi nähdä, Rosa tulee 3vrk:tta huomenna, kait ne hormoonimyrskyt sekoittaa huomenna ihan täysin pään... Mutta ainakin vielä kaikki on sujunut mukavasti. Huomenna kotiin.

Kirppareista.Lempparikirppikseni on Ullakko, sehän on siinä Citarin takana. Siellä liikkuu paljon ihmisiä ja tavara on hyvälaatuista. Siinä vieressähän on 1-Kirppiskin, toinen vaihtoehto. Jos tienata haluaa niin kannattaa viedä jompaan kumpaan noista. Pöytähintoja en tiedä. SPR-kirppis on hätäisen ihmisen kirppis, lastenvaatteet kun ovat koottain esillä (tosin tuossa uudessa paikassa en ole ehtinyt siellä vielä käydä). SPR-kirppikselle voi viedä vaatteita, mutta käsittääkseni niistä ei kummoista korvausta saa, en tiedä saako ollenkaan.

Hyvä ettei Yniksen pikkuprinsessalle käynyt kummemmin portaita pyöriessä!

Öttiksellä ja Muumimahalla rviikot menee nopsaan. Mitenkäs T@hdellä ja Kukkuulla viikot on?

Sain meikatun Sinin vierailulle. :-) Oli kamalan näköinen kun oli mummonsa kulmakynällä itsensä ehostanut. Olivat yrittäneet kasvoja pyhkiä mutta neiti oli ollut eri mieltä. Mummo ei ollut sitten viitsinýt Siniä pesemisellä itkettää. En sitten ottanut tänään Sinistä ja Rosasta kuvia.. Huomenna sitten. Sini näyttää niin isolle Rosan vierellä. Minun vauvat. :-)

Lila75, Sini ja Rosa

Vierailija
27/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nämä keskiviikot tuntuvat jostain syystä ylipitkiltä. Voi johtua siitä, että yleensä keskiviikkoisin olen lähes koko päivän - tai voi sanoa, että koko päivän yksin tytön kanssa. Mies lähtee lähes heti töistä tultuaan treenaamaan. Ja treenit on Liikuntamyllyssä (siis ihan toisella puolella kaupunkia - no, ihan toisessa kaupungissakin :) kuin mitä me asutaan) joten matkakin meiltä aika pitkä. Ja on kotona sitten vasta kun tyttö mennyt nukkumaan.

Eli nyt vasta alkoi mun oma aika. Tai no, olihan tuota n. 2 tuntia päivälläkin kun tyttö nukkui. Mutta joo, kyllä tekee taas hyvää rauhoittua. Tytöllä on nykyään niin älyttömän kova meno päällä että huh-huh. En aina jaksa.

Lila, kiva kun jaksat tänne kirjoitella :) Mä kun luin, että Sini oli tullut meikattuna sairaalaan tänään, niin ensin luulin että sun (se miten sä sitä nyt nimität, valopää:) ) siskosi olisi sen meikannut. Tuli mieleeni se kun Frendeissä (jos joku sitä katsoi) oli tämä Rachelin sisko joka halusi stailata pikku-Emman :)

Kun ei mulla näköjään tämän järkevämpää kirjoitettavaa ole, painun sohvalle katsomaan tuota Kukkia ja sidontaa.

T@hdelle kovasti voimia ja paranemista! Älä suotta kanna huonoa äiti-fiilistä sinäkin harteillasi. Ei me mitään superihmisiä voida olla!

Alli

Vierailija
28/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin kolikon lähteeseen ja toivoin

- ei pyykinpesua, ei silitystä, ei kokkaamista, ei tiskejä...

Hups

-minusta tuli mies ;-)

Hyvää Naistenpäivää!

Kiitos tuesta. Silti sieltä edelleen. Perjantainen suklaakakku varmaan auttaa!?

Kerppu

Vierailija
29/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vitsit on aina hyviä!!

Ja kyllä se suklaakakku ainakin helpottaa!

Lila:Mä myös allekirjotan täysin et toinen synnytys helpompi!Ku poika synty ni olin tosiaan ihan raato ja pitkään..Typy synty illalla,mä kävelin osastolle ja aamulla vein typyn hoitajille,kävin suihussa ja aloin kysellä et millo kotii pääsis...Ei se hormoniromahduskaan tullu,arki vaa iski päälle ku kotona oli jo toinen...Mutta tuo meille vauvantuoksua aina kun ehdit...ja kuvia...

Alli:Mulla myös ma ja ke mies treeneissä,nyt kotiin oottelen ja tuntuu välillä loputtomilta nää päivät.

Otin tänää pojan sylii ja sanoin sille et sun pitäs tulla useemin sylii istuu..Poika siihen et tulisin mä mut ku sä et ota...AUTS :´-(

Sovittiin sit et molemmat yritetää muistaa et sen pitää tulla sylii...

LÄhden syömään

jatu

Vierailija
30/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitä sitten kakussa tai jossain muussa muodossa.

T@hti, halaus sinulle. Haluaisin kirjoittaa jotain lohduttavaa, mutta en osaa. :)

Hurja päänsärky, parasta painua petiin. Yöpöydän seutuvilla odottaa Sinkkonen: Lapsen puolesta. Tekisi mieleni etsiä kirjoittaja käsiini ja kysyä, että mitäs nyt kun virheitä on jo tehty? Onko peli menetetty? Olisiko sittenkin joku korjausliike tehtävissä?

Vierailija
31/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat kysymyksiin vastauksia ni kerro ihmeessä!!

jatu,jolla olis pari virhettä paikattavana!

Vierailija
32/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Mutustelee juuri jääkaapista kaivettua Fazerin pähkinä-rusinasuklaata*

Kirjoiteltuani päivällä menin nukkumaan ja heräsin parahiksi, kun mies toi Antsan hoidosta. Kello oli 18.15! Mies lähti vielä illaksi uudelleen töihin ja minä sain viettää illan pitkästä aikaa poikasen kanssa kahden. Ihanan iloinen veikko tämä meidän perheemme nuorimmainen. Huomiota vain kaipaa koko ajan. Kun isommat lapset ovat kotona, leikkivät nuo yhdessä pitkän tovin, mutta yksin ei Antsa tunnu leikeissään viihtyvän. Aina ajatusteni karatessa muistutti poika käskevään äänensävyyn huudahtamalla, että hänen kanssaan pitää olla läsnä myös henkisesti :)

Päätin mennä Antsan kanssa suihkuun ja poika kävelikin tomerasti pesuhuoneeseen. Kun avasin suihkun, haki hän muutaman metrin päästä vadin ja raahasi sen suihkun alle. Halusi siis kylpyyn :)) Siinä tuo sitten kylpi minun suihkutellessani. Ennen kylpyä halusi " puuvo" ja kylvyn jälkeen nukahti syliini maitopullolle. Olisipa jännän rauhallista, mutta myös työlästä, jos olisimmekin pojan kanssa kahden.

Toivottavasti tämä suklaa tosiaan auttaa kaikkiin vaivoihin *mums* ja toimerrun huomenna töihin. Saisikohan tästä myös energiaa, jotta saisin likaiset astiat koneeseen? Yritän hetken aikaaa ajatuksen voimalla...

Lila, kuulostat kyllä mukavan reippaalta :) Muistelen minäkin, että keskimmäisen jälkeen oli olo aika mukava. Tyttö tosin tulikin alle kahden minuutin ponnistuksella ja koko synnytys kesti muutaman tunnin (paikat valmiiksi auki, kun ikäeroa isommilla on 1v7kk). Siskoni ponnisti viime yönä 1,5h, eikä muutenkaan ole kuulemma pariin päivään nukkunut. Ehdotin pyytämään vauvanhoitoa muutaman tunnin, niin pääsee nukkumaan. Hän ei tiennyt, onko sellaista mahdollisuutta edes olemassa, mutta pakkohan sellainen on yliopistosairaalassa olla, vaikka vierihoitoon kannustetaankin.

Mies tuli, pistäisiköhän tuo tiskit koneeseen.. (pitkän työpäivän jälkeen). Hyvää naistenpäivän loppua!

Saamuska♥