Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^**++keskelleviikkoaSYKSY04++**^^

08.03.2006 |

taas minä virkkuna. Jos pääsiskin tekemään töitä heti aamusta, niin maailman tiede pelastuisi!Mutta teidän kanssa aamukahvi sujuu kyllä leppoisammin:))

Kerpulle sylikaupalla voimia***>>>>

SaaMari: hyvä kun nyt tuli Ykä kylään eikä kuun puolivälissä! Mutta ällöähän se on, toivottavasti voimat palautuvat pian. (Meillä mentiin myös kahdessa aallossa vatsataudin kohdalla, ensin minä, sitten mies ja esikoinen - onko tauti sukupuolittain ilmenevä???)

Esikoisella on afta ja on TODELLA kurjana - tyypillä on taipumus suhtautua kipuun varsin dramaattisesti. Onhan ne kipeitä, mutta että tässä mittäkaavassa.... *kärsivällisyys koetuksella*

poikien kasvatukseen: huh, tämä on vaikea aihe, koska mies on kotitöissä varsin passiivinen (kaupassa käy ja laittaa ruokaa,mutta tiskit ja siivoukset tuppaa jäämään minulle koska en jaksa odottaa toimintaa.. Niin, PiLe, ulkopuolinen siivooja voisi auttaa!!!) Esikoinen on luonteeltaan myös aikaimoinen vetkuttelija, joten kodin hommista käymmekin " keskustelua" . Häpeä tunnustaa siis, että itse en kovin tasaopainoista mallia anna pojilleni naisen arjesta, kun tukka putkella yritän hoitaa kaiken mahdollisen. ei kivaa kellekään... täytyy parantaa tapoja ja heittäytyä soffalle useammin!

näissä suunnitelmissa,

simam ja laiskat pojat

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastelu jatkuu...

Vierailija
2/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan negatiivisuuteni, mutta taidatte olla ainoita joille osaan vuodattaa fiiliksiäni. Pikkurinsessa putosi puolet portaista tänään. Kauhea ryminä kuului. Koitin säästellä itseäni huudolta ja antaa kakkapyllyn tulla itse perässäni yläkertaan pesulle ja näinhän siinä tällä kertaa kävi. Onneksi selvittiin säikähdyksellä ja otsan mustelmalla.

Minä tiedän itse, etten ole mikään superäiti. Tossa tapauksessa oisin voinut valita sen huudon ja kantamisen yläkertaan, mutta en jaksa ainaista huutoa ja taistelua. Vaaranpaikkoja riittäis, jos oikein marttyyrina rupeais niitä listaamaan! Mutta vaikka itse tajuan rajotteisuuteni, niin millä saada muutkin ymmärtämään se??? Mies varmaan kuuli mun äänestä, ettei kannata ruveta saarnaamaan aiheesta, joten otti asian hyvin rauhallisesti. Yleensä mies kauhistuu jo ajatustakin, että noin pieni tekis mitään villiä, eli kiipeilis tai hyppis missään. Samoin mummot!

Mun pahin masennusfiilis varmaan johtuukin taas siitä, kun ulkopuolinen maailman odottaa multa ihan mahdottomia. Voi olla, että olen ihan luuseri enkä jaksa mitään, mutta auttaako asiaa joka paikasta tuleva kauhea painostus. Ei todellakaan! Lastenkin kanssa riittäis puuhaa loputtomiin. Olenkin taas lukenut miten osa syyslapsosista on tehneet palikkatorneja neuvolalääkärillä, kun meillä ei mitään pinottavia palikoita hurjasta lelumäärästä huolimatta edes ole! Tiedän, ettei noi ole sellaisia testejä, että ne ois pakko osata, mutta tuntuu se silti aina kurjalta, jos toinen ei osaa. Esikoisen kanssa ollut samoja juttuja, esim piirtämisen kanssa aikoinaan.

Näin kauheaa untakin viime yönä. Tietokonekin oli täysin jumissa, kun koitin tulla viestittelemään.

Pitäis varmaan ruveta miettimään jotain hyvääkin välillä. Jos hakis lompakon ja tilais Hesariin onnitteluilmoituksen äidille. Tajuttoman hintaisia vaan tuppaa olemaan nekin! Niin, pitihän se negatiivisuus löytää siitäkin.

Toivottavasti tää päivä auttaa tuulettamaan ajatuksia, kun äiti tulee tänne lastenvahdiksi. Esikoisen neuvola on tänään ja illalla taloyhtiön yhtiökokous.

Parempaa mieltä teille, kaverit!

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan nopeesti kirjoittaa jos Veeti sen aikaa malttais olla kiltisti ja rauhallisesti.

Kerpulle jaksuja!!!

Käytin Veetin eilennä parturissa ekaa kertaa. Paljon lähti hiuksia jätkältä ja nyt on pää huomattavasti siistimmän näköinen. Ennen aina itse napsin hiuksia Veetiltä, mutta kun ei poitsulla oo yhtään malttia olla paikallaan niin eihän siitä mitään tullut. parturissa istui yllättävän nätisti ja antoi leikata hiuksensa.

Hyrr sais jo kevät tulla.

Kevät puvuista on ollut paljon keskustelua. Veetille tulee reimatecin keväthaalari kokoa 92cm. Menee ainakin jonkin aikaa, aluksihan se on todella iso. Ensin ajattelin hankkia jonatanin haalarin, mutta ne värit ei miellyttäneet ollenkaan. Sit meillä on kahdet kuravaatteet, toiset tavalliset ja toiset missä on fleece vuori. Oon ostanut noita vaatteita ehkä vähän liikaakin Veetille, mutta kun kivoja löytää niin pakko ostaa. Kevät kengät pitäis vielä kivat hankkia.

Pitäis puistoon kohta puolin lähteä. Veeti on niinyli villi jos vaan koko päivän on sisällä.

Kaikille sairastelijoille pikaisia paranemisia!!!

Kivaa perjantaina suklaakakkua!

Nyt en muista mitä muuta piti kirjoittaa.

Öttis, Veeti & masutoukka rv 15+0

Vierailija
4/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo hieman rauhottuneena.

Öttis, nähdäänkö yhtään masua vielä perjantaina, vai kasvaako sulla myöhään maha? :) Mullahan näkyi vasta puolivälissä suunnilleen.

Lehti-ilmoituskin hoidettu. Yksi asia vähemmän mieltä vaivaamassa, vaikka aikaa ois vielä ollut parikin viikkoa.

Minä myös kaipaan jo kevättä, vaikken usko sen kovin äkkiä tulevan!

Vierailija
5/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilho valvoi ja itki 11/2 tuntia viimeyönä. Voi P, vehnää on annettu 3 päivää ja sitä ennenhän yöt meini tosi hienosti ilman maitoja ja valvomisia. alustavasti soitin hoitajalle vasta uudelleen otetusta vilja-rast kokeista ja negaa ne oli. mitä mä nyt teen,jatkaakko viljoja vielä? Huomenna lääkäri sit soittaa vielä.

Aamun poju oli kärttyinen,oltiin ulkona,ei viihtynyt. 10.00 perunamuussi-aamupala alkoi hyvin,mut sitten oli ilmeisesti kuumakohta (huono äiti,maistoi vaan toiselta laidalta lautasta : ( ja kaamea huuto ja syömiset loppui siihen. Itseäkin alkoi itkettää.....annoin maidot ja väsypoika meni jo rattaisiinn nukkuun,nukahti jo pukiessa raukka.

Ynis,ymmärrän täyisin sun fiilikset!!! Miellä poika tosi taitavasti kulkee rappuja ja usein tulee perässä tai itse. meillä on kuiteskin suorat raput ja välitasanne,uudessa sit kierreraput ja niissä täytyy kyllä pitää hihasta vähintään kiinni! Muutoinkin on kova kiipeilemää,sohvalle yms ja jokapäivä sydän kylmänä oon jostain alas poikaa vetämästä, huono omatunto vaivaa,mut ei kai tuota talutusnuorassakaan voi pitää.

<kerpulle kanssa kovasti Jaksuja!

tiivii,alaviereissä fiiliksissä kannssa

Vierailija
6/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja tuntuu tarvitsevan moni! Palailen, mutta linkitän eiliset;

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6641097&p=&mpage=5&tmode=…

Lila75, rahkakääreissä dolly partonina ;-)

Vierailija
7/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihka ensimmäiseksi LILALLE ONNITTELUT tyttövauvasta ja tietenkin koko muullekkin perheelle!

En olekkaan aikoihin taas kirjoitellut, mutta miltei joka päivä teitä lueskellut.

Meillä on tällä hetkellä tytöt kipeänä, kummallakin on jonkin verran kuumetta ja isompi eilen valitteli kurkkuaan, mullakin vielä nuhaa ja yskää on. Viime viikolla kun täälläpäin oli hiihtolomat, meillä isommat olivat muutaman päivän reissussa ja olin yhden päivän vain Jaden kanssa kotona, ihanan hiljaista, mutta Jade oli kyllä ihmeissään missä veljet ja sisko ovat. Kyllä tyttökin oli iloinen kun kaski tuli aikaisemmin kotiin, käytiin vielä hakemassa kaksi muuta pois Keski-Suomesta ja oltiin siellä yksi yö. Siellä yläkerta ja tietenkin Jade sunnantaiaamuna tuli rappuset alas, mutta onneksi ei käynyt mitään, pieni jälki tuli nenään. Pikkasen siinä kyllä säikähtää, tosin toi meidän tyttö on ihan älytön kiipeilijä. Kiipee ihan joka paikkaan ja koko ajan saa olla varuillaan.

Tulispa kevät jo, alkaa tympii noi pakkaset ja lumisateet. Olisi niin kivaa kun päivällä olisi jo plusasteita, voisi varmaan pihallakin viihtyä enempi.

Taidampa tässä nyt siivouspuuhiin, kerta tyttö näköjään nukahti päiväunilleen, palaillaan taasen!

Vierailija
8/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, keksiviikkohan tämä on, onhan? Suklaasellainen.

Ynis ja Tiivii, toivottavasti teilläkin päivä vielä kääntyy paremmaksi.

Öttis, missä välissä sulla on jo viikot noin pitkällä...??? Taju miten aika rientää! Masuasukki alkaa pian olla jo ISO.

Oma tilanne on vieläkin tämä tylsä odotus, ikuinen negakierre senkun jatkuu. Kohta on onneks taas mahdollinen ovisaika, mutta mulla ainoastaan mahdollinen, ei edes kovin todennäköinen..... :(

Niin, tänään on siivouspäivä. Eka vähän murua rinnan alle ja sitten imuri heilumaan. Ei yhtään hyvittais. Löytyiskö vapaaehtoisia?????

Taapero sanoo " kissa" . Melko selvästi jo. Lisäksi bääbää bää kääkää kää mammmmaaa vauvauvaa. Ba. Tuutuutuu kakaka ammamaa. Ma.

Kovasti on asiaa pienellä.

Nyt poistun kun ei mitään asiaakaan ole.

äitikuu

- ainiin, voitaisko yhdessä kaikki toivoa että noi pakkaset jo hellittäis? Ja tulis jo kesä. *huoh* Mä kaipaan jo niin aurinkoa ja lämmintä!!!

Vierailija
9/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kyläilty kaverilla ja nyt poju nukkumassa. Kiva oli kyläillä ja pidempäänkin olisin mieluusti ollut.

Ekat kiekaisut kuului tänä aamuna ennen kuutta pinniksestä ja olin jo kauhusta jäykkänä, että ei kai vielä. Mutta onneksi meni yli seitsemän, ennen kuin tuli lopullinen herätys.

Kiitos tiivi ja muutkin ruoka-asiaan vastanneet. Tänä aamuna meni noin puolikas annos puuroa ja maitoa sitten mukista. Sitten oli suht hyvän tuulinen poika talossa. Kun lähdettiin kylään 9 aikaan, kitisi ja oli väsyneen oloinen. Ja melko pian kylässä Onni aloitti kitinän ja itkeskelyn. Olin ihan kypsänä, että tuleepas kiva kyläreissu. Annoinpa sitten lounasta " jo" 10 jälkeen ja vetäs hirveän satsin! Eli oli nälkä. Minä kun en aamulla mitään muuta tarjonnut puuron jälkeen. Tai annoinhan minä maissinaksuja mutta ne ei maistunut.

Eli pitää varmaan yrittää aamuisin jotain muuta päälle. Yhtenä aamuna en edes tarjonnut puuroa vaan annoin jugurtin suosiolla ja se maistui.

Iltaisin teen kaikkeni, että jotain poika söis ennen unia. Yleensä puuroa menee ainakin puoli annosta ja sitten yritetään ehkä jotain hedelmäsosetta tai jugurttia. Jos ei syö, sitten ei. Mutta jos puuroa ei meinaa mennä millään, sitten yritän antaa jotain edellämainituista vaikka telkun äärellä... Noloa, mutta meillä on käynyt niinkin, että yöllä on pitänyt antaa ruokaa. Kerran oli päivällisellä riisipuuroa. Yritin miehelle sanoa, että ei annettais sitä Onnille, kun syö pian iltapuuron ja omasta kokemuksesta tiedän, ettei riisipuuro kovin kauaa pidä nälkää. No eihän se edes syönyt sitä paljon ja sen jälkeen ei muukaan maistunut. Sitten ihanainen anoppini keitti iltapuuron Onnille ja poltti sen pohjaan, sitten kuin maitopuuron on teflonkattilassa poltettavissa. Ja sitähän ei Onin syönyt. Sitten saatiin 3 aikaan yöllä syöttää purkillinen hedelmäsosetta ja maitoa päälle. Mutta näin on käynyt kerran. Enään en anna maitoa yöllä kuin vain silloin, jos herää valvomaan pariksi tunniksi (onneksi harvoin) ja annan " unimaitoa" vähän.

Että näin.

Ynikselle voimia!!! Ei kukaan määräänsä enempää jaksa, ole itsellesi armollinen!

Jaha, muuta ei taas tullutkaan mieleen. Taidan mennä pötkölleni.

T-P

Vierailija
10/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö mikä on maailman ihanin tapa herätä?

Ensin kuuluu kikatus ja muisku, kun herätetään nallea. Sitten pienet kädet lähestyvät äitin naamaa, ottavat hellästi kiinni ja pieni suu antaa monen monta pusua ympäriinsä. Sen jälkeen nalle kainalossa kierähdetään vanhempien yli, sanotaan " Paipai" ja kiidetään hihkuen leikkimään:) Kello on lähempänä kuutta kuin seitsemää, mutta ei tuollaisen herätyksen jälkeen voi olla kovin huonotuulinen! Jotta en vaikuttaisi liian positiiviselta, todettakoon että valot sammuvat myös vanhempien osalta kello21-22, kun tiedämme pienen aamuvirkun tervehdysten tulevan ennen kuin huomaammekaan.

Tauti jatkuu ja etsii seuraavaa kohdettaan. Olen onnistunut potkia sitä itsestäni kauemmaksi jo pariin kertaan, vaan ei ollut tarkoitus sitä miehelle lähettää. Mies oli pari viikkoa sitten viimeksi ja nyt taas kauhea yskä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että Herra Kuolematon ottaisi iisisti:/ Ei löydy perinteistä mies sairastajaa tästä torpasta.

Ayap: Jep, saat musta huonetoverin! Etsittäiskö hourula jonkin tunturin juurelta?

Keilin: Usein kun koluan kaappeja, tulet mieleeni:) Keittiön kaappea siivotessa mietin, että onkohan sun keittiön kaapeissa sinun vai anopin aikaansaama järjestys tällä kertaa:D Ja kengät mulla roikkuu sellaisessa kankaisessa lokerikossa, laitetaan kiinni vaatetankoon. Meillä kyllä makkarissa on oikein isot komerot, joten sinne mahtuu, en tiedä ihan tavallisessa vaatekaapissa toimiiko.

Kerpulle vertaistukea täynnä oleva hali.

Lila: Miten ihmeessä sä oot noin pirteä? Saat tuon kuulostamaan liian helpolle!;)

Kaappien siivouksesta johtuen olisi paljon tavaraa menossa kirpparille. Pitäisiköhän vaan viedä jonnekin vai myydä itse.....Lila tai T@hti, osaatteko sanoa minne kannattaa viedä tai missä kannattaisi myydä Seiniksellä?

Mutta on tuosta siivouksesta taloudellistakin hyötyä. Löysin nimittäin kaappien kätköistä sopivat tyynyliinat sängyn päälle, olen kyllästynyt entiseen, joten eipähän tarvitse sittenkään ostaa. En myöskään muistanut, että kun olemme muuttaneet yhteen, meillä on ollut kummallakin oma silitysrauta. Olen jo monta viikkoa miettinyt, että pitäisi ostaa, kun on tehot kadonnut tuosta toisesta, nyt ei tarvitse sitäkään.

Silittämään siis!

Aavis ja Motti

Vierailija
11/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lakko lopu tänään niin alan suuttua tosissaan, tänäänhän ne neuvottelee?

Pakkasetkin vois helpottaa niin pääsis ulkoilemaan, joten toivotaan vaan yhdessä että tuletuletule kesä jo!

Päivän lepohetki, poika nukkuu ulkona vaikka onkin pakkanen.. eilenkin nukkui yli 3h!

kohota, nosta, hinkkaa ja hankaa:

Kyllä on naisen elämä rankkaa.

Veltostuu vatsa, roikkuu rinta,

ei sileä ole enää reiden pinta.

Alkaa vaivata tanttatauti,

unohda se ja elämästä nauti!

Höyrytä, haudo,itseäs helli.

Kylvetä, kuori ja yrteissä kelli.

Pääsee näin valloilleen kehonkieli,

hohtavat silmät, virkistyy mieli.

Katsoo pian peilistä uusi nainen:

täydellinen, siis sinunlainen.

HYVÄÄ NAISTEN PÄIVÄÄ!

Muumimaha, poika nukkuvainen ja heinätulokas viikoilla 20+3

ps. saakohan tänään kukkia mieheltä?

Vierailija
12/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veeti päikäreillä ja itse taas tulin koneelle vaikka oisin voinu tietenkin mennä lepäämäänkin.

Ei menty puistoon kun päätin yhtäkkiä että lähdetään itikseeen käymään. Mitään ostettavaa en kylläkään löytänyt. Yritin h&m.stä mamma vaatteita katsella mutta eipä sieltä kivoja löytynyt.

Veetillekkään ei kivoja vaatteita löytynyt. veetille tosi vaikee ostaa housuja kun tuntuu että kaikki tippuvat päältä.

Ei vielä oo oikein vauvamahaa. Vähän on vatsan seutu pyöristynyt kyllä. Mutta sitä en tiedä johtuuko vauvasta vai kaikista herkuista. Mulla on taas sama mielihalu kun Veetiä odottaessa, kinder munat. Niiden ohin en pääse kaupassa.

Nyt syömään kun saa syödä rauhassa.

Öttis

Vierailija
13/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, kun nää sivut taas tökkii ja jumittaa jne. Täällä odottelen, että Nöösä heräisi. Pitää lähteä sitten rakennukselle kodinkoneita vastaanottamaan ja siivoamaan. Sain viikonloppuna muuten perhoset töpötettyä kodinhoitohuoneen seinille. Olin oikein tyytyväinen lopputulokseen. Ensi viikonloppuna onkin menoa ja meininkiä, kun hommaa on rutosti. Ensi viikolla pitäisi olla muuttotarkastus. =)

Ayap: hienoa, että tauti alkaa olla voitettu. Kurjuus vaan tuo kauratakapakki. Haleja!

Ynis: voimia ja haleja ja auringon säteitä.

Kerpulle voimia ja haleja allergiataistoon.

Sairastupiin paranemista.

Keilin: mukavaa, kun matka meni kivasti.

Äitikuu: peukutan plussaa ja jaksua yritykseen.

Huojentavaa, että muillakin on saamattomuutta soitella. täällä meinaan yksi mamma, joka välillä linkaa aina seuraavaan päivään soittoja.

Muumimaha: Toivon lakon loppumista ja kevättä. Mukavaa, että poju nukkuu kunnon päikkärit, että saat levätä. Voimia!

Kukkuu: Täällä yksi, joka ihailee sinun taitojasi. Muun muassa viisautesi, tyyneytesi ja kirjoitustaitosi ovat upeita.

Nyt heräsi Nöösä, joten enempää en ehdi. Smuik!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
14/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Aavis ku ihana herätys :-) Typy pusuttaa leluja ja pahmoja mut meilel suukot on HARVINAISIA!!!ISi ja veikka saa aina lentopusut,mä en nitäkään..PÖH!!

Poika heräs 7oottamaa tarhaa lähtöö-heil oli luitelua!HErätti siinä myös typyn...Eli tänään pojalla luistelu,illalla jumppa,heränny tunnin aiemmin ja minä yksin illan...Ei kuulosta hyvälle!Typyki kävi päikeille paljo aiemmin,saa nähä millo herää?!

KErpulle paljon voimia ja lämmin halaus!!

Ynis:Toi vois tapahtua meillä!Typy keikkuu tuoleilla,otan pois-huuto ja kohta se on siellä taas!Annoin olla,tippu ja takaraivo osu patterii...

Äithän mua oikein kannusti,en muista mitä typy teki,mut hän ihan mulle et enkö välitä yhtää!!Kiva!

JA ku lapset riehuu,muistat varmaa pojan villkauden-no typy ei jää toiseks!Äiti vahtii ja menee perässä ja hokee et kohta sattuu,kohta sattuu..Mä vaa et nii sattuu,toivotaa et ei kovaa!

Aina vaan ei jaksa vaa yrittää ite selvitä jotenki!voimia!!!!

Oon soittanu 2kertaa nlaa,th ollu kipeenä..tänää vihdoin muistin ni aika 5.4!!!!!!Ku lääkäreille on niin paljo vähempi aikoja!Tyhmää!!!!Typyhän on sillo jo paljo yli 1,5v!!!!

Pitäs ehkä pojan huonetta raivailla!Täytys kaappien kimppuu jaksaa täälläkin...

Ai nii..Typyn jumpan jälkee mentii kauppaa,oli nälkä ja väsytti ja silti ei suklaata!!!Hyvä minä!

jatu

Vierailija
15/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy meni päikkäreille paljon normaalia myöhempään eli täytyy varmaan herättää kesken ja kestää puolväsyneen kiukkua. Hyvä puoli oli se, että tuli megakakka - jos olisi vinkunut sängyssä tai nukkunut kakka vaipassa niin olisi taas tullut huonoja äitifiiliksiä. Jotain hyvää siis joka asiassa?

Mimmuli: voih miten ihanilta tekemäsi perhoset kuulostavat. Taidan kutsua itseni kylään pikapuoliin muuton jälkeen. Vai oliko sulla jo mammatuparit suunnitteilla ;-)

Ynkälle, Kerpulle ja Aypalle *jaksurutistus*

T-P: Typy on kausittain huono syömään, mutta en ole kovin huolissani kun ei tuo niin laiheliini ole. Meillä ei aamupuuro ole kelvannut aikoihin ja huomaa kyllä, että jogurtin/viilin + leivän ja hedelmän kanssa nälkä tulee paljon paljon pikemmin. Joskus meillä syödään vain välipalatyylisesti ennen päikkäreitä ja joskus kunnon lounas. Riippuu vähäsen touhuamisen ja ilmeisen nälän määrästä yms.

Jos yhtään närppijöiden vanhempia helpottaa sukulaisemme lääkärireissu joskus muinoin niin jaan sen nyt X:n kerran :-) Kunnioitettu Arvo Ylppö oli juuri valmistunut lääkärinplanttu ja sukulaistäti toi taaperopoikansa Helsinkiin lääkäriin, koska poika söi kovin surkeasti. Ylppö katseli lasta ja totesi ykskantaan, että kyllä tuo vielä syö, ei tarvitse hätäillä. Sukulaistäti taisi hieman närkästyäkin, kun ei sen kummempaa apua saanut. Hän tapasi Ylpön uudestaan lähes kolmenkymmenen vuoden kuluttua ja ensimmäisenä Ylppö kysyi, että jokos poika syö. Pojalla oli jo pituutta lähes kaksi metriä ja kaksi omaa lasta, joten hyvin oli kasvanut ja kehittynyt.

Yömaidosta selvittiin eroon yllättävän helposti, mutta tuttipullosta ei. Omaa laiskuuttani :-( Typy kun juo nokkamukista / lasista vettä ihan suht hyvin, mutta maidon kanssa alkaa leikki... Tuttia meillä ei ole nähty kuin satunnaisesti pitkään pitkään aikaan.

Aavis: juuri naureskelin samaa, kun anoppi on tulossa päiväksi käymään. Olen kyllä visusti päättänyt, että ensi kerralla kun hän aukoo meidän kaappeja tai valittaa, ettei tiedä missä kaikki tavarat ovat niin naureskelen, etten minäkään hänen kaappiensa sisältöä tiedä, enkä haluakaan tietää. Jospa siitä sitten tajuaisi yskän :-)

Ihanalta kuulosti Motin aamu. Mahtavaa, että kaikista terveys-/ruokavastoinkäymisistä huolimatta poika on niin aurinkoinen ja touhukas!

Puhelimeen...

Keilin

Vierailija
16/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meillä suukot harvinaisia. Joskus armosta tyttö moiskauttaa " päh" . Masuvaavi saa kyllä paljon haleja :). Toivottavasti Pöpsy hyväksyy sen myös livenä.

Joo-ja tuo kiipeily ja muksahtelu on ikävää. Mutta ei sitä pikkuista aina voi suojella. " Siinä sitten oppii" , toteaa julma äiti. Kuhmut taitaa kuulua taapero elämään. Onneksi meillä ollaan suurimmilta kolhuilta säästytty -koputtaa puuta-. Leluihin välillä kompastelee, meillä kun ei asustele siivous-intoilijaa. Jokusen kerran tullut sohvalta alas... joo.

Jaksua sairastupiin ja muuten kettuuntuneille piristys säteitä.

typy

Vierailija
17/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää ja tää päivä ei lähe käyntiin ollenkaan....

Yöllä Lintsu päätti kiljua 12-02. En edes tiedä mikä riivas, sitten vasta kun otin viereeni köllimään, rauhoittui.

Voiko näin pienet nähdä jo painajaisia ?

Syömisistä, iltapalalla annan jotain muuta jos ensintarjottu ei kelpaa. En halua herätä yöllä syöttämään nälkäistä ipanaa.

Puurot ei ole uponnu enää muutamaan kuukauteen Lintsulle, ei kiva, illalla aina pähkäämistä mitä antaa.

Yleensä leipää ja jugurttia, viiliä tai hedelmää.

Meillä asuu myös pusupihistelijä, Lintsua saa kyllä pusutella, mutta takaisin niitä tulee harvakseltaan.

Voimia ja parempaa mieltä tarvitseville :) aika monta uupunutta löytyy pinosta tänään.

Hilu

Vierailija
18/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä tuli siskonpoikani maailmaan hieman ennen puolta yötä :) Minäkin tätiydyin vihdoin " meidänkin" puolelta (miehen sisaruksilla kyllä on yhteensä 9 lasta). Mukavan keskikoinen (50cm, 3,5 kg) oli poika ja siellähän tuo tuhisi äitinsä vieressä sairaalavuoteessa, kun siskolleni soittelin :) Tuli Antsan vaatteille käyttäjä.

Sen verran voipunut olo oli eilisen oksenteluista, että jäin suosiolla päiväksi lepäilemään. Mies vei Antsan hoitoon ja ajattelin nukkua koko päivän, mutta viimeiset kaksi tuntia olen ollut työasioissa puhelimessa n. 15 eri ihmisnen kanssa.

Totta, simam; parempi nyt, kuin kuun puolessa välissä :))

Oikein hyvin, Ynis ymmärrän nuo mietteet. Itsellenkin aina joskus tulee mieleen, että mitä kaikkea lapsosen tulisi osata, ja miksi en kuitenkaan jaksa olla tarpeeksi virikkeelinen tms. Samantien tulee mieleen (kovasti yritän tolkuttaa itselleni ainakin), että minä kuitenkin olen paras äiti lapselleni, eivätkä lapset suinkaan kehity yhtä tahtia. Kohta huomaamme, miten lapsosemme ovat teini-iässä ja marisevat siitä, mikseivät he saa mopoa, joka on _kaikilla_ luokkakavereilla. Jaksamista arkipäivään!

Meille sattuu vielä hiukan vähemmän havereita, kun ai a)portaita ole b)Antsa vielä taitaisi niitä kiipeilläkään (vannomatta paras, tosin...). Kyllä meilläkin Antsa edellisiltana komeasti liukastui saunan pesuhuoneen lattialla teputellessaan niin, että tanner vain tömisi (miten kamala ääni, kun taaperon pää kolahtaa lattiaan).

Taidanpa mennä vielä makoilemaan (huushollikin tosin kaipaisi naisellista kättä..)

Mukavaa naistenpäivää ystävät!

SaaMa

Vierailija
19/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme me vaan ihania naiset, kun meillä on oikein oma juhlapäiväkin!

Esikoinen 4v 102,5cm pitkä ja painoa 14,5kg. Pituus lähentelee nollakäyrää sieltä ylempää ja paino nousi ylöspäin melkein -10 käyrälle. Keskiarvoja lähestyy hän:) Hyvin pärjäsi testeissä, kipii sillekin! Th näki myös neidin mielialan vaihteluita hieman ja taas sanon, että meillä on ihana th! Sain purettua mieltäni taas, yee. Th oli jopa valmis tekemään asialle jotain, jos ei foniatrin toimesta ala tapahtua. Sanoi, ettei ole kiva, jos sitten vaikka koulussa 7-vuotiaana sanotaan, että kunpa tällekin asialle ois tehty jotain jo aikaisemmin. Jos nyt mitään on tehtävissä, siis mitään enempiä " vikoja" löydettävissä. Toivottavasti ei, mutta toivottavasti tutkitaan ensin eikä sanota tutkimatta.

Siivousaiheeseen (kaapeistakin tuli mieleen). Onko muilla äidit sellaisia, että pakkomielteenomaisesti kuskaavat roskia ulos ja järjestävät ympäriinsä lojuvia vaatteita yms. joka kerta, kun tulevat käymään. Mun mielestä on ok, jos haluaa pyyhkiä keittiön pöydät, laittaa astiat koneeseen tai koneesta pois tms. Sitä en ymmärrä, että meidän äiti ensimmäisenä käy kaikki roskikset läpi ja roudaa niitä roskiin. Tänään oli mm vienyt mun keräämät pakkauspaperit paperikassissa joita säästi sitä varten, että saan pakattua astioita, kun äiti vielä itse tarvii niitä lainaan synttäreilleen! Sitä paitsi nyt on LAKKO ja turhien roskien viemistä pitäis välttää! Ihan niin kuin itse ei osattais viedä roskiamme roskikseen! Pelkään, että joku kerta heittää jotain oikeasti meille tärkeää pois. Vaatteita taas raivaa pinoista ja laittaa esim. villapaitoja roikkumaan henkareihin niin, että olkapäillä on kohta kauheat jäljet henkareista. Antais meidän sekamelskan olla! Kun ei usko, vaikka mitä sanoo. Pahastikaan en viitsi sanoa, kun tänne tulee aina auttamaan kuitenkin.

Kertokaa. Miten oppii lyhyesti kertomaan/kysymään asioita? :)

Vierailija
20/32 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis säästin niitä pakkauspapereita, että saan pakata astioita äidille kuljetusta varten. En haluais lehtiä käyttää, ettei jää painomusteesta länttejä.