Miten piilottaa raskaus mahdollisimman pitkälle?
Olen hoikka, kevytrakenteinen ja lyhyehkö nainen. Haluaisin peittää raskauteni mahdollisimman pitkälle, mieluiten jopa kuudennelle tai seitsemännelle kuulle saakka (kaikkein mieluiten ihan synnytykseen asti, mutta se ei taida olla mahdollista).
Miten minun tulisi pukeutua ja elää, jotta raskauteni peittyisi mahdollisimman pitkälle?
Kommentit (39)
No se riippuu miten olet nyt pukeutunut. Helpoimmin se paljastuu kun yht'äkkiä on aiemmin niukoissa ja linjakkaissa vaatteissa kulkenut työntekijä heittänyt muutaman viikon ajan pelkkää kaapua ja valtavaa neuletta niskaan, unohtamatta huiveja ja kolmea kerrosta vaatetusta yläosassa.
Yksi vinkki on ostaa löysähköjä neuleita (ei liian) ja sitten jotkut överitopatut rintsikat, jolloin sun isot ryntäät luo tilaa sille hiukan pullealle mahalle siinä neuleen vatsan kohdilla.
Kerrospukeutuminen: toppia, puseroa, liiviä ja bleiseriä. Alussa voi toimia esim. poncho-tyyppinen yläosa. Pelkästään löysä vaate ei auta, koska kumpu näkyy. Bleiseri peittää profiilin, mikä on tärkeintä. Kokeile ysärityyliä eli löysät housut, kauluspaita, liivi ja bleiseri.
Jos suhtaudut asiaan oikein vakavasti, kokeile napakoita muotoilevia alusasuja, en usko että ne alkiota haittaavat. Lähde mukaan kaljalle ja tee tilauksesi kenenkään tiskillä. Kukaan ei huomaa, että juot alkoholitonta olutta.
Tällä hetkellä pukeudun melko löysiin housuihin mutta tiukahkoihin paitoihin. Välillä tosin päinvastaisesti, muutaman kerran jopa niin, että sekä paita että housut ovat olleet löysiä. Koskaan eivät kuitenkaan sekä housut että paita ole olleet samaan aikaan tiukkoja.
Ap
Voi kun minäkin olisin saanut piilotettua noin pitkälle. Olisi päässyt ilman ihmettelyjä, kun rakenneultrassa paljastui pahasti sairas vauva (=jos olisi jollain ihmeellä syntynyt elävänä, olisi elänyt lyhyen ja kivuliaan elämän) ja jouduin raskauden keskeyttämään viikolla 23.
Jos vielä raskaaksi tulen, niin piilotan mahaani niin pitkälle kuin mahdollista. Kiitos hyvistä vinkeistä.
Minä olisin voinut piilottaa mahani hyvinkin tuonne kuudennelle kuulle asti, mutta kasvoista näki jo alkuvaiheessa, että raskaana ollaan. Posket pyöristyivät ja jotenkin nenä ja huuletkin näyttivät turpeammilta.
Mä piilottelin kasvavaa vatsaa melko pitkälle ihan perus huppareilla, tunikoilla ja ylipäätään löysillä ja suurilla vaatteilla. Tosin tilannetta helpotti se että rinnat kasvoivat suuriksi ennen vatsaa jolloin löysät paidat ym. Laskeutuivat ikään kuin suoraan vatsan ohi ja kumpua ei näin ollen näkynyt. Ja piilottelin siis ihan siksi että työssäni on väkivallan uhkaa enkä halunnut että asiakkaat provosoituvat vatsastani. Työkaverit ja esimies toki tiesivät ja sitä kautta oli myös sovittu käytännöstä etten joudu ns. Etulinjaan. Halusin kuitenkin ottaa varman päälle ja melko pitkään se onnistuikin.
Mulla onnistui (tahtomattomasti) vielä pari viikkoa ennen mammaloman alkua. Oli päällä mustat housut ja musta paita; avoin pitkähkö jakku ja pitkä, värikäs huivi kaulassa. Yksi asiakaskontakti (jota tapasin noin kerran kuussa tai hiukan harvemmin) oli ihan ihmeissään kun sanoin lopuksi että "tavataan sitten vuoden kuluttua"
Olen pieni ja aika normaalipainoinen; maha ei kummassakaan raskaudessa kasvanut missään vaiheessa kovin isoksi. Omasta mielestä oli aika iso mutta monet oli sitä mieltä ettei raskautta helposti edes huomannut - olen aina pitänyt löysistä vaatteista
Itse sain hoikkana naisena piilotettua mahaa n. 6-7. kuulle siten, että käytin a-linjaisia paitoja ja niiden päällä bleiseri tyyppisiä, jämäkästä kankaasta valmistettuja pitkiä neuleita. Kaulaan laitoin yleensä ohuen kaulahuivin (peittää myös mahaa!) tai riipusmaisen kaulakorun (keventää yleisolemusta). Alaosana joko pilliäitiysfarkut tai kynähame ja korkokengät.
Hyvin yksilöllistä. Riippuu kohdunkin mallista ja selän pituudesta yms miten ja milloin vauvamaha tulee näkyviin. Oma äitini piti isoja jättineuleita 90-luvun alussa ja kertoi kaikille olevansa raskaana vasta 7. kuulla. Kukaan ei arvannut ennen sitä. Olen nähnyt hänestä kuvia ennen synnytystä ja hän näyttää niissä lähinnä siltä kuin olisi syönyt pari viikkoa huonosti. :D
Mulla pysyi ensimmäinen raskaus salassa loppuun asti, maha ei näkynyt, kävely ei muuttunut, oireita ei ollut.
Toinen raskaus oli selkeästi näkyvillä 4-5kk paikkeilla. Tosin alkuraskaudessa olin niin turvonnut, ettei normaalit housut mahtuneet jalkaan ja käytin suunnilleen rv6-7 äitiyshousuja. Pahoinvointiakin oli aamusta iltaan ja mieliala heitteli kärrynpyöriä. Tämä raskaus ei pysynyt salassa edes ensimmäiseen ultraan asti.
Taitaa olla salkkareiden Marianna siellä ruudun toisella puolen :-D
Olen 20 viikkoa raskaana, kaveripiiri ei tiedä, eikä tiedä töissäkään. Mun soppari loppuu just ennen lomalle jääntiä ja jatkoa ei tule, joten ei ole ollut tarvetta kertoa vielä pomollekkaan.
Olen lyhyt ja kevytrakenteinen myös. Aika harvaa kuitenkaa kiinnostaa toisten vatsanympärys. Omasta mielestä tää on jo aika iso. Ei ole edes eka lapsi :))
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
No tuota..suosittelen että nyt ruokaa naamariin aika helvetisti niin kerkeet lihomaan sellaisen 30 kiloa..En usko että pystyt sitä peittämään eikä se ole terveellistäkään..
"Valitettavasti" en pysty lihomaan kunnolla.
Ap
Valitettavasti sitä kertyy raskausaikana melko helposti sitä painoa.. Sulla on aika hyvät mahkut..
Olen onneksi muutenkin käyttänyt löysemmän mallisia, laskeutuvia yläosia, kun en koe töissä miellyttäväksi mitään ihonmyötäisiä, rintoja korostavia paitoja. Noiden kanssa kapeat äitiyshousut, niin ei asuna eroa oikeastaan normaalipukeutumisestani. Nyt vielä kylmillä ilmoilla on kätevää istua toimistolla shaali harteilla, niin sekin peittää!
Kohta kyllä alan olla sen verran iso, että varmaan pakko kertoa, tavoitteena nyt kuitenkin kuukausi vielä selvitä, joten seuraavaksi varmaan kaivetaan vaatekaapista villatakit ja isot huivit 😀
Mun raskaus näkyi naamasta. Sama juttu serkullani, siitä näki heti, että pulla on uunissa.
Ei siihen näkymiseen mahaa tarvita.
Mä sain yhden kaverin kiinni raskaudesta sillä, että naisille tulee sellainen mahaa suojeleva kädenliike. Se on niin ilmiselvä, että se on kuin huutomerkki. Ja se tapahtuu ihan huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain yhden kaverin kiinni raskaudesta sillä, että naisille tulee sellainen mahaa suojeleva kädenliike. Se on niin ilmiselvä, että se on kuin huutomerkki. Ja se tapahtuu ihan huomaamatta.
Jep jep. Mun yks sukulaisnainen on toitottanut vuosikymmenet sitä, kuinka hän aavistaa aina muiden naisten raskaudet ennen kuin niistä hänelle kerrotaan, joskus jopa ennen kuin kyseinen nainen itse tietää olevansa raskaana. Tätä on kuultu sukujuhlissa kyllästymiseen asti.
Jostain kumman syystä "unohdin" kertoa tälle naiselle omasta raskaudestani. Ollessani rv 20 (ja raskausmahan selvästi jo näkyessä) eräs sukulaislapsi paljasti sitten juhlissa raskauteni. Tämä aavistajanainen ei meinannut uskoa raskauttani todeksi :-) Hoki vain, ettei voi olla totta :-)
Riippuu vartalon mallistakin. Jos on lyhyt selkä, maha voi pullahtaa nopeasti eteen ja pidemmällä selällä taas mahtuu paremmin luitten väliin. Myös tissit voi sitten kasvaa ja tulla huono olo, mikä paljastaa.