Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tällainen ihan realistinen ilmoitus etsiessä sitä oikeaa (tasojankkaajien unelma)?

Vierailija
16.10.2016 |

En ole palstan tasojankkaaja, vaan 25-vuotias nainen ja törmäsin itseäni ihmetyttäneeseen ilmoitukseen.

Seuraava ilmoitus on bongattu netin kirjeenvaihtopalstalta, mutta olisi hyvin voinut tulla vastaan suomi24-treffeissä tai muulla deittipalstalla. En voi kuin ihmetellä, miten tuollainen nainen kuvittelee löytävänsä kuvailemansa unelmien miehen? Kokeeko hän korkeasti koulutettujen ja lapsirakkaiden miesten innostuvan kaltaisestaan naisesta? Suhtaudun vähän varauksella palstalla pyörivään tasohöpötykseen, mutta eikö osa ihmisistä ollenkaan tiedosta omia lähtökohtiaan parisuhteen kannalta?

"Täällä 29v nainen etsii kirjekavereita ympäri suomen perinteiseen kirjeenvaihtoon. Voit olla nainen tai mies ja iältäsi 30-50v. Myös Se Oikea olisi hakusessa.

Minä olen kiinnostunut neulomisesta, musiikin kuuntelusta, tv:n katsomisesta, kirjeenvaihdosta, pyöräilystä, saunomisesta, ristikoista, sudokuista, Salkkareista, lukemisesta, kokkaamisesta, netissä pelaamisesta, eläimistä yms... Minulla on diagnosoitu aspergerin oireyhtymä ja erilaisia mielenterveysongelmia, että, jos ne on este niin ei kannata kirjoittaa.

Unelmien miehestä voisin kertoa, että etsin miestä, joka on korkeasti koulutettu, ei tupakoi, ei käytä alkoholia, tykkää siivoamisesta, Salkkareista ja suomalaisesta musiikista, on lapsi- ja eläinrakas ja, joka kuuluu luterilaiseen kirkkoon. Itse en myöskään tupakoi enkä käytä alkoholia."

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakkoloiset vauhdissa

Vierailija
22/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger-ihmiset käyvät yliopiston suuremmalla todennäköisyydellä kuin muut, ja he ovat keskimäärin normiväestöä älykkäämpiä, joten ei ihmetytä, jos tuo mimmi etsii korkeasti koulutettua miestä. Oudompaa on se, että joku katsoo Salkkareita, mutta etsii korkeasti koulutettua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tykkää siivoamisesta"  :D

Monet tykkää siisteydestä, mutta löytyyköhän suomesta ainuttakaan miestä joka tykkää siivoamisesta? Lisäksi salkkareiden yhdistämisen korekakoulutettuun mieheen on aika jännä, että miehenkin pitäisi semmoista roskaa katsoa.

Vierailija
24/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko täällä taas katkerien kilttimiehien kokoontumisajot?

Vierailija
25/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ja ehkä jotkut muutkin ketjussa taitavat lukea noita ilmoituksia omien ennakkoluulojensa värittäminä. Tuo nainenhan voi olla vaikka minkälainen megabeibe ulkoisesti (naisen ulkonäkö vs. miehen koulutus), tehdä vaativaa työtä menestyksellisesti jne. Mutta ei se vaan voi, kun on as ja mt 😆

Vierailija
26/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ja ehkä jotkut muutkin ketjussa taitavat lukea noita ilmoituksia omien ennakkoluulojensa värittäminä. Tuo nainenhan voi olla vaikka minkälainen megabeibe ulkoisesti (naisen ulkonäkö vs. miehen koulutus), tehdä vaativaa työtä menestyksellisesti jne. Mutta ei se vaan voi, kun on as ja mt 😆

Kyllähän se voisi teoriassa olla, mutta megabeibet eivät yleensä laita mitään tekstiä, korkeintaan pari riviä. Tietävät ettei mikään teksti pysäytä veistitulvaa vääriltä miehiltä, ja miehet sanovat mitä vaan päästääkseen panemaan megabeibeä. Turhan paljon tietoa auttaisi vaan pahimpia pelimiehiä tekaisemaan persoonan joka saattaisi miellyttää.

Meinasin vielä sanoa ettei esim s24:sta löydy ainuttakaan megabeibeä, tinderistä voi löytyä, mutta tarkistin sitten ja löytyihän sieltä s24:stakin ainakin yksi potentiaalinen, arkisessa kuvassa. Tekstinä oli yksi lause, muutenkin todella niukka profiili.

Vierailija
27/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi miehet tai naiset odottaa kumppanilta jotain sellaista, mitä ei itse voi toiselle tarjota. Ystävällinen voi odottaa toiselta ystävällisyyttä, kaunis voi odottaa toiselta kauneutta, työssäkäyvä odottaa toiselta työssäkäyntiä jne...mutta jos itse makaat päivät sohvalla neuloen ja salkkareita katsellen, miksi odotat toiselta korkeaa koulutusta, intoa siivota jne?

Eli lassukka... eikun markkina-arvoteoria todella menee niin, että samanlaiselle samaa? Siis 35-vuotiaalle korkeasti koulutetulle hyvässä työelämäasemassa olevalle lapsettomalle miehelle kuuluu noin 35-vuotias korkeasti koulutettu hyvässä työelämäasemassa oleva lapseton nainen? Eikä niin, että sille korkean statuksen ja tulotason 35-vuotiaalle miehelle kuuluu 20+ hoikka, kaunis nainen ja 35-vuotiaalle akateemisesti koulutetulle naiselle viisikymppinen työelämässä tai sen ulkopuolella oleva mies (koska naisen markkina-arvoon ei vaikuta koulutus, status tai tulot)?

Keskustelua helpottaisi, jos te lassukat pääsisitte yksimielisyyteen siitä, miten tämä markkina-arvoteoria menee, eli onko se samanlaisille samaa vai onko miesten ja naisten mittarit erilaisia. Jos ne ovat erilaisia niin eikö se ole aika huono juttu nuorten miesten kannalta? Yksikään kaksikymppinen mies ei siis voi saada nuorta, hoikkaa, kaunista naista, koska ne kuuluvat 35-vuotiaille statusmiehille. Toisaalta kokemattomana 35-vuotiaana statusmiehenä on kyllä oikeasti ihan helvetin vaikea saada itselleen kokematonta, kaunista, hoikkaa 20+ naista. Vastoin kaikkia MA-teorioita ne kaksikymppiset kun ovat jo 1) ehtineet hankkia seksikokemusta enemmän kuin se 35-vuotias lassukka ja 2) juuri siksi eivät kyllä millään laskuopilla kiinnostu lähes isänsä ikäisistä vanhoistapojista.

Vierailija
28/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normisettiä. Aina vaaditaan rikasta ja komeaa miestä, olipa itse millainen tahansa.

Näytätkö sen kohdan, jossa tuossa ilmoituksessa puhuttiin miehen ulkonäöstä. Korkeasti koulutettukaan ei suoraan viittaa rahaan.

Ettehän te ikinä suoraan puhukkaan, tai ole rehellisiä, mutta noin se menee silti aina käytännössä.

Ehkä sinä saat naisia vain rahalla, mutta moni tyhjätaskukin pärjää naismarkkinoilla.

Vierailija
29/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi miehet tai naiset odottaa kumppanilta jotain sellaista, mitä ei itse voi toiselle tarjota. Ystävällinen voi odottaa toiselta ystävällisyyttä, kaunis voi odottaa toiselta kauneutta, työssäkäyvä odottaa toiselta työssäkäyntiä jne...mutta jos itse makaat päivät sohvalla neuloen ja salkkareita katsellen, miksi odotat toiselta korkeaa koulutusta, intoa siivota jne?

Eli lassukka... eikun markkina-arvoteoria todella menee niin, että samanlaiselle samaa? Siis 35-vuotiaalle korkeasti koulutetulle hyvässä työelämäasemassa olevalle lapsettomalle miehelle kuuluu noin 35-vuotias korkeasti koulutettu hyvässä työelämäasemassa oleva lapseton nainen? Eikä niin, että sille korkean statuksen ja tulotason 35-vuotiaalle miehelle kuuluu 20+ hoikka, kaunis nainen ja 35-vuotiaalle akateemisesti koulutetulle naiselle viisikymppinen työelämässä tai sen ulkopuolella oleva mies (koska naisen markkina-arvoon ei vaikuta koulutus, status tai tulot)?

Keskustelua helpottaisi, jos te lassukat pääsisitte yksimielisyyteen siitä, miten tämä markkina-arvoteoria menee, eli onko se samanlaisille samaa vai onko miesten ja naisten mittarit erilaisia. Jos ne ovat erilaisia niin eikö se ole aika huono juttu nuorten miesten kannalta? Yksikään kaksikymppinen mies ei siis voi saada nuorta, hoikkaa, kaunista naista, koska ne kuuluvat 35-vuotiaille statusmiehille. Toisaalta kokemattomana 35-vuotiaana statusmiehenä on kyllä oikeasti ihan helvetin vaikea saada itselleen kokematonta, kaunista, hoikkaa 20+ naista. Vastoin kaikkia MA-teorioita ne kaksikymppiset kun ovat jo 1) ehtineet hankkia seksikokemusta enemmän kuin se 35-vuotias lassukka ja 2) juuri siksi eivät kyllä millään laskuopilla kiinnostu lähes isänsä ikäisistä vanhoistapojista.

Taidat nähdä untakin lassukoista, niin paljon painavat mieltäsi. Eihän tuo kelle vastasit ollut mitenkään lassukka. Itse ajattelen että oli nainen. Todennäköisesti juuri se korkeakoulutettu, urheileva nainen josta kirjoitit, joskin ei ehkä 35v vielä.

Vierailija
30/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee vähän ohi kun vaaditaan korkeasti koulutettua mutta samalla pitäisi tykätä salkkareista. Missä vitun maailmassa nämä ihmiset elävät?

Vierailija
31/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat nähdä untakin lassukoista, niin paljon painavat mieltäsi. Eihän tuo kelle vastasit ollut mitenkään lassukka. Itse ajattelen että oli nainen. Todennäköisesti juuri se korkeakoulutettu, urheileva nainen josta kirjoitit, joskin ei ehkä 35v vielä.

Nainen olen. Korkeakoulutettu, työelämässä, treenaan useampana päivänä viikossa, normaalivartaloinen, sievä. Tosin vasta 25. :D

Vierailija
32/32 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu millaisia nuo mielenterveysongelmat ovat. Korkeasti koulutetuissa miehissä (luonnontieteet, tietohenkäsittely, insinööritieteet) on paljon Asperger-tyyppisiä henkilöitä, joille voi olla vaikeaa saada normaalia naista. Tosin jos nainen itse ei ole koulutettu niin sitten ehkä vähän outo toive, kai Asperger-ihmisissäkin on myös muuta persoonallisuuden ja mielenkiinnonkohteiden normaalia vaihtelua. Mahdollisesti jonkin jähmeän ajatuskaavan pohjalta nainen olettaa, että korkeasti koulutetut ovat "kunnollisempia" tai jotain muuta vastaavaa? Niin varmasti monet, jotka moisen vaatimuksen ilmoitukseensa laittavat, oli AS tai ei.

Olen kuullut mm nettideiteillä tavatuista AS-miehistä, jotka ilmoittavat että haluavat naisen, mutteivät pysty tarjoamaan mitään emotionaalista tukea tai tunneaiheista keskustelua (kohtalaisen elintason kylläkin). Tällaiselle henkilölle tuo olisi varmasti nappivalinta, aika harva neurotyypillinen nainen alkaa virittelemään suhdetta tuolta pohjalta ja miehellä ei noilla lähtökohdin ole paljon valinnan varaa.