Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kuorsaus vie hermot

Vierailija
16.10.2016 |

Voi kuulostaa pikku jutulta mutta mittani on täynnä. Viimeksi nukuin hyvin viime toukokuussa kun mies oli työmatkalla. Käytän korvatulppia mutta välillä taas korvakäytävät on tosi kipeät kun tulpat ärsyttää. Vietän usein öitä nojatuolissa tai sohvalla ja sitten on selkä kipeä. Tänään laitan pedin toiselle puolelle taloa. Miehen viereen menen taas jos ja kun saa laihdutettua ylipainon pois. Kuorsaaminen lisääntyy sitä mukaa kun painoa kertyy. En jaksa enää. Eoätoivoisimpina yön hetkinä, kun talo raikuu miehen kurnutuksesta, harkitsen avioeroa. Vihaan tätä tilannetta koska olen aina väsynyt. Joka kerta kun näen miehen syövän jotain rasvaista ajattelen että taas lisää läskiä ja lisää volumea. Tähänkö tää liitto tosiaan kaatuu?

Uniapneaturkimukset on tehty. Mies ei suostu lääkäriin.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan nukuttu eri huoneissa jo 10 vuotta miehen kuorsauksen takia. 3 ekaa vuotta kärvistelin samassa makkarissa ja heräsin liioittelematta joka yö 10 minuutin välein kolmen vuoden ajan. En koskaan saanut nukuttua edes tuntia putkeen. Olin kuin pystyynkuollut väsymyksestä. Ei auttanu korvatulpatkaan yhtään, minä kun herään rapinaankin.

Mies hoikka ja uniapnea todettu lääkärissä. Niin lievä tapaus, että ei muuta kuin että pitäisi nukkua kyljellään. Mutta ei siinä asennossa pysy.

Tämmöisissä tapauksissa ei auta muu kuin nukkua eri huoneissa.

Hänelle olisi luultavasti apua unipneakiskosta. Tuo alaleukaa eteenpäin joten nielun ilmatila kasvaa-> hengitys kulkee paremmin. Googleta.

Vierailija
22/24 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin kuorsaajan. Oma kuulo aleni koska nukuin katuporan vieressä. Ap, omat makkarit tai sitten kärsit tai eroat. Sun elämä kyseessä - pitkään jatkunut melualtistus alentaa kuuloa ja altistaa sutkin sydänongelmille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jätin kuorsaajan. Oma kuulo aleni koska nukuin katuporan vieressä. Ap, omat makkarit tai sitten kärsit tai eroat. Sun elämä kyseessä - pitkään jatkunut melualtistus alentaa kuuloa ja altistaa sutkin sydänongelmille.

No eikö nyt omaan huoneeseen nukkumaan siirtyminen olis riittäny?

Vierailija
24/24 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lisää infoa, lukekaa. Uniapnea aiheuttaa kuorsauksen lisäksi vakavia terveysvaikutuksia. Mm. Sydän on kovalla rasituksella hengityskatkosten vuoksi. Hapenpuute hengityskatkosten aikana on vakava asia.

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus;jsessionid=7E4020C…

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=nix01532

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan