Miehen kuorsaus vie hermot
Voi kuulostaa pikku jutulta mutta mittani on täynnä. Viimeksi nukuin hyvin viime toukokuussa kun mies oli työmatkalla. Käytän korvatulppia mutta välillä taas korvakäytävät on tosi kipeät kun tulpat ärsyttää. Vietän usein öitä nojatuolissa tai sohvalla ja sitten on selkä kipeä. Tänään laitan pedin toiselle puolelle taloa. Miehen viereen menen taas jos ja kun saa laihdutettua ylipainon pois. Kuorsaaminen lisääntyy sitä mukaa kun painoa kertyy. En jaksa enää. Eoätoivoisimpina yön hetkinä, kun talo raikuu miehen kurnutuksesta, harkitsen avioeroa. Vihaan tätä tilannetta koska olen aina väsynyt. Joka kerta kun näen miehen syövän jotain rasvaista ajattelen että taas lisää läskiä ja lisää volumea. Tähänkö tää liitto tosiaan kaatuu?
Uniapneaturkimukset on tehty. Mies ei suostu lääkäriin.
Kommentit (24)
Tuo on karmeaa, kun toinen kuorsaa niin, ettei toinen saa nukuttua.
Onko miehesi valmis tekemään mitään kuorsaamisen vähentämiseksi ja lopettamiseksi?
Heitä ukon peitto sohvalle ja kerro, että tällä viikolla on sun vuoro nukkuu sohvalla. Jos ei kerran yhtään viitsi ottaa ongelmaa haltuun.
Mä oon miettinyt jopa miehen tappamista yön synkkinä tunteina, kun se saatana kuorsaa. Tyyny naaman päälle ja ah tulis ihana hiljaisuus.
No todellisuudessa mies ei enää nuku meidän sängyssä. Miksi te suostutte siihen, että mies saa aina nukkua omassa sängyssä ja te joudutte evakkoon?
Omat makuuhuoneet ja eripuolilla taloa.
Mä jätin exän kuorsaamaan ja lähdin. Muistona alentunut kuulo.
Miehellä on tarkoitus alkaa taas laihduttaa. Sillä on vaikeaa tuo painon kertymisen kanssa. On herkkusuu, syö liikaa, ei liiku. 2 kertaa on laihduttanut 20-30 kiloa pois mutta ne tulee aina takas jos ei muuta pysyvästi elämäntapojaan. Itse en hirveästi jaksa uskoa laihtumiseen enkä enää kannustaa. Väsymys saa mut niin vihaseksi että tuntuu että vihaan hänessä kaikkea. Tää on kamala tilanne. Lisäksi muuten harrastaa myös telkkarin ääreen nukahtamista niin että parhaimmillaan pauhaa sekä ukko että telkkari. Myötätuntoterveiset naiselle jonka mies 'ei nuku' telkkarin ääressä.
Ap
Jos kaikki muut keinot saada mies tajuamaan ongelma on jo käytetty, kokeilepa vielä seuraavaa: Nuku miehen vieressä ja herätä hänet aina kun itse heräät hänen kuorsaukseen. Jos niin käy viiden minuutin välein, herätä mies viiden minuutin välein. Jos et saa unta uudelleen, herätä taas mies. Ja sitten kun hän nukahtaa, herätä uudelleen. Ja uudelleen. Ja uudelleen. Ja uudelleen.
Jos hän valittaa tästä, totea, että herätät hänet vain silloin kun hänen kuorsaamisensa häiritsee sinua. Jos hän valittaa väsymystä ja ettei saa nukuttua tarpeeksi kun sinä koko ajan herätät, totea että kappas kuinka sattuikaan: sinulla on ihan sama tilanne ja on ollut jo kuukausia. Ja että olet jo hyvin väsynyt. Että mitäs nyt tehdään, kun kumpikaan ei saa nukuttua. Että onko miehellä jotain ideoita miten te molemmat saisitte tarpeeksi unta.
Me ollaan nukuttu eri huoneissa jo 10 vuotta miehen kuorsauksen takia. 3 ekaa vuotta kärvistelin samassa makkarissa ja heräsin liioittelematta joka yö 10 minuutin välein kolmen vuoden ajan. En koskaan saanut nukuttua edes tuntia putkeen. Olin kuin pystyynkuollut väsymyksestä. Ei auttanu korvatulpatkaan yhtään, minä kun herään rapinaankin.
Mies hoikka ja uniapnea todettu lääkärissä. Niin lievä tapaus, että ei muuta kuin että pitäisi nukkua kyljellään. Mutta ei siinä asennossa pysy.
Tämmöisissä tapauksissa ei auta muu kuin nukkua eri huoneissa.
Sama juttu täällä. Siirryn silloin vierashuoneeseen. Mies nukkuu niin sikeästi etten saa hereille. Alkoholin juominen pahentaa kuorsausta. Vaikuttaa meillä kaikkeen väsymykseni takia kun en saa kunnon unta. Kun nukun muualla kuin omassa sängyssä niin ei ole oikein seksihalujakaan. Mies ei suostu tekemään mitään kuorsaamisen lopettamiseksi.
Vituttaa täälläkin. Et voi täysin kunnioittaa ihmistä, joka tärvelee ympäristönsä rauhan vastenmielisellä röhkinällä.
Jos miehesi ei todella halua tehdä asialle mitään niin toinen sänky toiseen huoneeseen. Näin meillä.
Miehelläni ei ylipainoa ja terve on mutta yliväsyneenä kuorsaa.
"Uniapneaturkimukset on tehty. Mies ei suostu lääkäriin."
Siis mies itsekin tietää, että kuorsaa, mutta ei suostu tekemään asialle mitään? Ymmärtääkö hän todella tuon ongelman vakavuuden, onko taustalla jokin lääkäripelko, vai mikä syynä? Mitäpä jos nauhoittaisit/videoisit kännykällä hänen kuorsaustaan. Sillä voisi olla jotain vaikutusta mieheen, kun näkisi itsensä ns. jonkun muun silmi.
Ei se laihduttaminen välttämättä lopeta kuorsausta mutta voi vähentää. Minä mietin myös kahden makuuhuoneen ratkaisua jollakin aikavälillä. Meillä onneksi mieskin menee sohvalle kun häntä yöllä tönin, mutta eihän se ole hänellekään kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Uniapneaturkimukset on tehty. Mies ei suostu lääkäriin.
Miten tutkimukset tehtiin, jos ei suostu lääkäriin?!?
Mies on vain syntipukki. Melkein kaikilla keski-ikäisillä naisilla on nukkumisvaikeuksia, on miestä tai ei ja kuorsaa tämä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on samanlaista eikä mies ole edes ylipainoinen. Pitkään nukuin sohvalla, mutta mullakin tuli selkä siinä tosi kipeäski. Kun yksi lapsistamme muutti omaan asuntoon, tein hänen huoneeseensa itselleni nukkumapaikan. Korvatulppia en itsekään voi enää pitää, kun korvakäytävät kipeytyvät.
Täsmälleen näin toimittiin meilläkin. Tästä on jo aikaa, mutta vieläkin muistan sen ihanan helpotuksen tunteen.
Miehes siel nojatuolis kuuluis nukkua, istualteen kuorsaa vähemmän. Sinä takaisin sänkyyn tai sitten hankitte eri osoitteet.
Ongelma poistui vuosien piinan jälkeen, kun syksyllä muutettiin ja sain oman makuuhuoneen erikerroksesta miehen kanssa. Olen nukkunut kuin tukki nykyään!
Meillä on samanlaista eikä mies ole edes ylipainoinen. Pitkään nukuin sohvalla, mutta mullakin tuli selkä siinä tosi kipeäski. Kun yksi lapsistamme muutti omaan asuntoon, tein hänen huoneeseensa itselleni nukkumapaikan. Korvatulppia en itsekään voi enää pitää, kun korvakäytävät kipeytyvät.