Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet naisesta, jolla on akne?

Vierailija
16.10.2016 |

Olen itse tällä hetkellä roaccutan-kuurilla, itsetuntoni on 0, ja aion eristäytyä niin pitkäksi aikaa ulkomaailmasta, kunnes ihoni on taas kunnossa. Mulla on sellainen mielikuva, että aknea sairastava näyttää epäsiistiltä ja likaiselta. Eikä sieltä huonon ihon alta oikein näe henkilön kasvojakaan, en näe mitään muuta kuin sen aknen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä ihan ohuita värillisiä voiteita, älä peitä pakkelilla. Muista rasvata sitten kun taas saat.

Tuo vaihe on tuttu, mutta se menee ohi. Se menee ohi.

Käy raittiissa ilmassa pimeän aikaan, jos et halua naamaasi näyttää. Parasta on se, että rasvainen iho ei rypisty. Kaverisi on ryppysisiä kuin vanha kenkä sitten keski-iässä mutta sä vaan pysyt sileänä.

❤️

Tää on muuten totta. Arvet on, vaan ryppyjä ei. T. N 43 v

Vierailija
22/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulta on jäänyt muutama Clearasil-mainos näkemättä.

Clearasil on saatanasta, varsinkin jos on akne. Toi sun provo on tosi huono!

T. akneton henkilö

Katso itse televisiosta miten se syväpuhdistaa liat ihosta ja pian on teini taas iloisena joukon jatkeena menossa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt kummaa ettei aikuinen ihminen osaa omasta hygieniastaan edes huolehtia. En kelpuuttais.

M20

Aknella ja hygienialla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, tämän tietää jo yläasteikäinen. 

Clearasililla ei oikeaa aknea hoideta. Hormonaalinen akne tekee ajoksia myös ihon alle. Niitä ei hoideta kuin suun kautta otettavilla lääkkeillä. Pahimmat arvet tulee juuri noista ihonalaisista tulehduksista.

Seli seli haisuli.

Vierailija
24/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että siinä on nainen jolla on akne. En muuta. Joskus voi tulla mielihalu puristaa joku mustapää.

Itselläni on atooppinen ekseema, joten en pidä akneihoista mitenkään "epähygieenisenä" vaan ihan tavallisena "ihovammaisena" kuten itse olen.

Vierailija
25/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt kummaa ettei aikuinen ihminen osaa omasta hygieniastaan edes huolehtia. En kelpuuttais.

M20

Aknella ja hygienialla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, tämän tietää jo yläasteikäinen. 

Clearasililla ei oikeaa aknea hoideta. Hormonaalinen akne tekee ajoksia myös ihon alle. Niitä ei hoideta kuin suun kautta otettavilla lääkkeillä. Pahimmat arvet tulee juuri noista ihonalaisista tulehduksista.

Siihen auttaa, kun puristaa kunnolla. 20 vuotiaankin finnin saa poksautettua lämpökäsittelyllä ja näppärillä sormilla. Ja päälle tietysti Clearasilia.

http://www.mirror.co.uk/news/weird-news/watch-stomach-turning-moment-ma…

Vierailija
26/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen sympatiaa. Minullakin oli hormonaalinen akne esiteinistä alkaen, nyt parikymppisenä on punaiset arvet poskilla. Saan peitettyä ne hyvin meikkivoiteella. On niin rasittavaa, kun joillain on tuo mielikuva huonon hygienian aiheuttamasta aknesta. Myöskään pakkeli ei aiheuta aknea, jos pesee meikit yöksi pois eikä käytä likaisia applikaattoreita.

Vierailija
27/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on akne,niin ne epäpuhtaudet on iin helvetin syvällä siellä ihossa, et niitä ei millään kasvovesillä hoideta. Korkeintaan saa ihonsa tosi kuivaksi niiden seurauksena. Tuo roaccuttan/isotretinoin oli ainakin itselle ainut joka toimi.

Vierailija
28/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä harmittaa hänen puolestaan. Baarissa tuli vastaan nainen, jolla oli todella paha akne ja oli peittänyt sen meikin alle. Kauempaa en edes huomannut hämärässä, mutta läheltä näki aivan selvästi. Täytyy myöntää, että tuon takia peräännyin, vaikka ei nainen läheltä kyllä muutenkaan näyttänyt niin kivalta kuin kauempaa katsoin. Eihän se kivalta näytä ja varmaan suudellessakin todella kipeä kun on noin paha. En tiedä sitten, että saiko meikki näyttämään vielä pahemmalta, koska aivan kuin olisi ollut kaksi isoa laattaa naamassa.

Hieman lievempi akne ei merkittävästi haittaa ja sen aknen häpeily on jopa aika söpöä. Yleensähän tuo menee lääkekuurilla tai viimeistään ajan kanssa ohi.

Todella ikävä vaiva ja siitä itsekin aikoinaan kärsin, joten tiedän kyllä kuinka hankalaa tuo on. Naisten lähestyminen on hankalaa, eikä sitä yhtään helpota se, että pitää aknestakin murehtia. Muutenkin ärsyttävää, että pitää peilistä katsoa, että voiko johonkin lähteä vai ei. Poskissa näpyt vielä menivät, mutta joskus minulla oli iso finni keskellä nenää ja sen seurauksena lähes koko nenä punoitti. Ei kyllä kehdannut oikein mihinkään lähteä.

Vierailija
29/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

roaccutan kuulostaa kyllä aika hemmetin vaaralliselle ja kovalle lääkkeelle.

Vierailija
30/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on akne,niin ne epäpuhtaudet on iin helvetin syvällä siellä ihossa, et niitä ei millään kasvovesillä hoideta. Korkeintaan saa ihonsa tosi kuivaksi niiden seurauksena. Tuo roaccuttan/isotretinoin oli ainakin itselle ainut joka toimi.

Tiedän tän, koska mullakaan ei naamassa ollut niitä puristettavia finnejä vaan semmosia helvetin kipeitä paiseita.

Vierailija
31/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että mistä moinen johtuu itse kun olen s ilo poski.en käytä kosmetiikkaa tai yleesä mitään töljää naamaani.

Vierailija
32/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavatessani vaimoni hän oli karmein pizzanaama minkä koskaan kohdannut. Tyttöparka yritti peittää paksulla pakkelikerroksella naamaansa mutta eipä juuri onnustuen. Käytyään ekan kerran suihkussa kämpilläni (emme olleet sekstailleet vielä tuolloin) hän pyyhe päällään sanoi apeana "no tämmönen mä olen ilman meikkiä...".

Tokaisin jotain tyyliin "E-pillereillähän toi vois lähteä jos se niin sua haittaa, ei mua pahemmin..." vaikka oikeasti oli aika äklön näköinen. En tiedä oliko minun kommentilla mitään merkitystä, mutta hän tuli silminnähden iloisemmaksi ja ensiseksiinhän se ilta päättyi, pimeässä toki hänen vaatimuksestaan.

Pian hän haki elämänsä ekan kuurin pillereitä, Diane Novaa. Akne lähti kuin kuppa Töölöstä, antoi iholle aikaa parantua kunnolla ja vuoden kuluttua pillereitä voitiin vaihtaa - ne meinaan aiheutti sitten aika lailla mielialan heittelyitä. Mutta eipä jäänyt arpia eikä akne ole tullut takaisin, joitakin yksittäisiä näppyjä silloin tällöin.

Eli ainakin yksi tapaus joilla E-pillerit paransi toivottoman aknen - ihme ettei yksikään lääkäri tuota osannut ehdottaa aikaisemmin, oma tietoni asiasta oli peräisin yhdeltä exältä joka opiskeli lääkäriksi...hänen kanssaan kun tuli puheeksi suhteen mahdollinen pitkäkestoisuus ja ehkäisytavan vaihdos jolloin hän piti puoliammatillisen luennon pillereistä ja niiden vaikutuksista...

Vierailija
33/34 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään sen kummempia, jos oikein "paha" tapaus niin enintään tulee omat akneajat mieleen ja sitä kautta myötätuntoisuus. Itsellänikin oli nimenomaan niitä ihonalaisia finnejä joiden "päät" eivät olleet pinnassa vaan tuntuivat kivuliailta ja tekivät kasvoista kovin kuhmuraiset (meikki toki piilotti punaisuuden mutta eihän se pintatekstuuriin juuri vaikuttanut, läheltä kyllä huomas..), Roaccuttan-kuurilla lähti kaikki. :) Tujua tavaraa mutta oikeasti... kun tuntuu ettei muu auta niin suosittelen, omat sivuoireeni olivat ainakin lieviä (huulten kuivumista lähinnä).

Vierailija
34/34 |
17.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että tytöllä on mahdollisesti itsetunto nollissa, eivätkä pelimiehet kiinnostu hänestä, joten on minun paikkani iskeä ja ottaa itselleni hyvä vaimo.