Mitä ajattelet naisesta, jolla on akne?
Olen itse tällä hetkellä roaccutan-kuurilla, itsetuntoni on 0, ja aion eristäytyä niin pitkäksi aikaa ulkomaailmasta, kunnes ihoni on taas kunnossa. Mulla on sellainen mielikuva, että aknea sairastava näyttää epäsiistiltä ja likaiselta. Eikä sieltä huonon ihon alta oikein näe henkilön kasvojakaan, en näe mitään muuta kuin sen aknen.
Kommentit (34)
No onhan se nyt kummaa ettei aikuinen ihminen osaa omasta hygieniastaan edes huolehtia. En kelpuuttais.
M20
Et ole sen huonompi ihminen, kuin kukaan mukaan. Akne on nyt vaan iskenyt suhun naamaasi, mutta varmasti paranee etkä tosiaan ole ainoa, kenellä on akne.
No en ajattele mitään kummempaa koska itsekin siitä olen kärsinyt, myötätuntoa tunnen siis. Enkä tosiaan ajattele olevan likainen tms. eiköhän jokainen vähänkin normaalitajuinen nykyään tajua kyseessä olevan sairaus. Itselläni on nyt arpia kasvoissa joista en varmaan ikinä pääse eroon - masentavat kyllä, mutta niiden kanssa täytyy oppia elämään. Harvoin kukaan kommentoi, muutama törkyturpa on joskus jotain sanonut, tai muutenkin vajaalta vaikuttanut henkilö, mutta mitäpä noista.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se nyt kummaa ettei aikuinen ihminen osaa omasta hygieniastaan edes huolehtia. En kelpuuttais.
M20
Hygieniasta huolehtia? Sun naisen saamattomuuteen voi enemmänkin vaikuttaa sivistyksen ja yleistiedon puute.
Joo, ehkä tämä on vain joku mun oma mielikuva, tuntuu vain että itsetunto täysin nollissa. Ennen ihoni on ollut parempi, ja tämä tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. En oikein osaa edes meikata tätä ihoani. Kaverini mukaan (jolla täydellinen iho) kaikilla on epävarmuutensa ja mun pitää elää ilman, että asia vaikuttaisi muhun mitenkään. Silti jos tälle kaverille tulee yksikin pienen pieni näppylä naamaan hän on sekoamispisteessä. On vain tosi kova paikka itsetunnolle ja minäkuvalle tämä akne, tuntuu, että muiden ihmiten katseet jotenkin menevät vain ihooni.
Vierailija kirjoitti:
M20
Aknella ja hygienialla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, tämän tietää jo yläasteikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M20
Hygieniasta huolehtia? Sun naisen saamattomuuteen voi enemmänkin vaikuttaa sivistyksen ja yleistiedon puute.
Kun mammakin pesee sen turpean ja ruman nassunsa ni ei aknea tule. Yksinkertaista. M20
Samaa ongelmaa peittelen meikillä. Jos näen jollain ajattelen , että hormonit.. on ehkä just lopettanut pillerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M20
Aknella ja hygienialla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa, tämän tietää jo yläasteikäinen.
Sinulta on jäänyt muutama Clearasil-mainos näkemättä.
En yleensä mitään.
Korkeintaan, jos on paha akne, käy salaa sääliksi että semmosen riesan kohteeksi joutunut. Saatan ajatella, että mahtaa sitä olla ihmisten tyhmyyden kanssa painimista. Koska siis oletan että jokunen ääliö luulee aknen liityvän hygieniaan.
Tunnen sympatiaa. Itselläni oli todella paha akne 14-vuotiaana. Roaccutanilla sitten hoidettiin, mutta uusi parikymppisenä, kun lopetin e-pillerit seurustelun päätyttyä. Uusi Roaccutan-kuuri piti ottaa, mutta sitten on pysynyt poissa.
Teininä oli kamalaa, kun ihan tuntemattomat ihmiset huutelivat kadulla. Muista kerran kaupassa ollessani joku lapsi osoitti minua ja sanoi äidilleen, että "katso kun on paljon näppylöitä". Äiti vastasi vaan, että "no niin on".
Arpia tietysti on paljon ja meikkaan toki aina ihmisten ilmoille lähtiessäni. Kateellinen olen niille, joilla tätä tautia ei ole ollut ja iho on sileä ja kaunis. Kuitenkin tunnen olevani nykyisin ihan ok näköinen ja miehiä asia ei ole tuntunut haittaavan.
Itselläni on paha akne rinnassa ja selässä. Aknen takia en ole koskaan seurustellut, koska häpeän sitä niin paljon vaikken muiden aknessa mitään ällöttävää näekään. En usko, että minusta voisi oikeasti tykätä. On tämä ikävä vaiva, toivottavasti joskus itseluottamus kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Clearasil on saatanasta, varsinkin jos on akne. Toi sun provo on tosi huono!
T. akneton henkilö
Kärsin itse hormonaalisesta aknesta. E-pillereillä saatu jotenkuten kuriin, mutta nyt on alkaneet näpyt taas lisääntyä. Entisiä punaisia arpiakin on mistä ei meinaa millään päästä eroon. Amiksessa jotkut kehtasi suoraan kysellä miksi mulla on niin paljon näppyjä ja enkö pese kasvoja. Miten näin tyhmiä ihmisiä voi olla?
Liika kasvojenpesu myös ärsyttää ja kutittaa ihoa sekä saa näpyt lisääntymään. Ainoa mikä mulla on auttanut on tosiaan noi e-pillerit. Koitin lopettaa ne vuodeksi ja akne suoraansanottuna räjähti ja jouduin taas palaamaan pillereihin, valitettavasti.
N23
Käytä ihan ohuita värillisiä voiteita, älä peitä pakkelilla. Muista rasvata sitten kun taas saat.
Tuo vaihe on tuttu, mutta se menee ohi. Se menee ohi.
Käy raittiissa ilmassa pimeän aikaan, jos et halua naamaasi näyttää. Parasta on se, että rasvainen iho ei rypisty. Kaverisi on ryppysisiä kuin vanha kenkä sitten keski-iässä mutta sä vaan pysyt sileänä.
❤️
Aknenaamaisella naisella on usein huono itsetunto, joten heidät on helppo suostutella peppuseksiin ja kurkkupanoihin.
Minä en oikein ajattele mitään. Joskus tunnen sääliä koska tiedän kuinka kamalaa on elää aknen kanssa. Itse kärsin noin 9 vuotta aknesta kunnes ihoni rauhoittui ikääntymisen myötä. Se oli kamalaa aikaa, mutta mieleen on jäänyt kuinka minua ainakin vähän lohdutti se kun ystäväni sanoi, että olen kaunis ja eihän akne mitenkään muuta sitä asiaa, että minulla on todella kauniit silmät, korkeat poskipäät jne. Kun on akne niin elämä jotenkin pyörii sen ympärillä ja on helppo unohtaa ne omat hyvät puolensa. Jokaisessa ihmisessä on kuiteskin jotakin kaunista. Pitää vain osata katsoa sen aknen läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M20
Clearasililla ei oikeaa aknea hoideta. Hormonaalinen akne tekee ajoksia myös ihon alle. Niitä ei hoideta kuin suun kautta otettavilla lääkkeillä. Pahimmat arvet tulee juuri noista ihonalaisista tulehduksista.
Mulla on ollut teini-iästä lähtien akne, sitä on suvussa ollut tosi paljon. Nyt oon 22-vuotias ja vieläkin näppylöitä riittää ja on tosi rasvainen, punakka iho. Itseäni ei ole haitannut koskaan muiden akne, mutta kadehdin kyllä muiden sileää ihoa. Itellä kun niitä näppyjä on vielä rintaseudulla ja selässä hirveästi, joiden takia oikeasteen itsetunto on matalampi kuin niiden jotka on naamassa. Lisäksi mulla on atooppista ihottumaa mikä on vielä pahempi juttu, koska vaikuttaa niin paljon enemmän esim. ammantinvalintaan. Iho-ongelmien takia alastomuus ja kesällä esim. toppien tai bikieni käyttö tuntuu ylitsepääsemättömältä. Meikillä koitan peittää, minkä voin.
Kadehdin kyllä tosi paljon niitä, joilla on terve iho.
Ai, mä en todellakaan ajattele noin. Mulla aknea, tai lähinnä arpia, joita peitän meikillä päivittäin. En tee mitään paksua meikkiä, vaan tasoitan lähinnä väriä, eli pahimmat arvet kyllä näkyvät. Olen opiskellut, saanut hyvän työn, ollut miesystäviä ja nyt mies ja perhe. Mun elämääni nämä eivät ole estäneet.