Lapsella herpes rintakehässä :(
Tarhassa oli lappu että sielä on märkärupitapauksia. No tyttö 4v sai näppyjä keskelle rintakehää ja arveltiin sen olevan märkärupea. No käytiin sitten lääkärissä kun antibioottivoide ei auttanut ja saatiin diagnoosi herpes. Olen surullinen. Siis mistä se herpes taudin keskelle rintakehää on saanu minulla tai miehelläni ei sairasta ainakaan aktiivista herpestä. Onko kenelläkää kokemuksia? Tämä ei siis mitään sukuelinherppestä ole niin asiattomat vihjailut voi jättää pois kiitos.
Kommentit (37)
Aina sama juttu tällä palstalla. Asiatonta touhua.
Vesirokkoa on sairastanut jo hieman päälle 1 vuotiaana. Vyöruusua lääkärin mukaan ei voi olla. Ap
Herpesviruksia on monenlaisia, muitakin kuin sukurlinherpestä. Tiedän henkilön, jolla se todettiin aivoissa ja hengissä selviytymisprosentti oli vain 30. Hän voi oikein hyvin nykyään. Eikä mitään tietoa, mistä virus oli tullut. Lääkäri osaa varmasti paremmin kertoa, millainen tuo lapsen rintakehässä oleva herpes on.
Siis voiko herpes olla muuallakin kun suunpielissä/huulilla ja nenässä/silmässä? Ja tuleeko se aina sitten aktivoitumaan samaan paikkaan? Ja aktivoituuko kaikilla koko elämänsä aikana? Ap
Äly hoi, vyöruusu on herpestä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vesirokkoa on sairastanut jo hieman päälle 1 vuotiaana. Vyöruusua lääkärin mukaan ei voi olla. Ap
Miksi muka ei voiolla vyöruusua?
Vyöruusun ja herpes simplex virukset ovat erillaisia vaikka ovatkin sukua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vyöruusun ja herpes simplex virukset ovat erillaisia vaikka ovatkin sukua. Ap
Niin, mutta millä perusteella lääkäri pystyi poissulkemaan vyöruusun?
Vyöruusua sairastetaan vain toispuolisesti keholla. Tämä on ihan rintakehän keskellä ja siksi ei sovi kuvioon lääkärin mukaan. Ap
Ja tylsistyneitten ihmisten ja asiattomat kommentit ne vain tulee. Hävetkää jo :(
Voihan se herpes puhjeta missä tahansa kohtaa. Itselläni ei ole tietääkseni ole herpes koskaan oireillut, mutta verikokeessa näkyy, että se minulla on. Huuli nyt vain on sellainen herkkä kohta missä se parhaiten pääsee puhkeamaan. Itse herpeshän on hermosoluissa.
Jos ihmiset ymmärtäisi kuinka ikävältä tämä tuntuu nähdä tämä inhotttava virus tyttärälleni keholla ja joka voi vaivata koko hänen elämänsä. Olen todella surullinen. Ap
Olen nähnyt ihmisen, jonka toinen jalka oli kokonaan herpesrakkuloiden peitossa. Suomessa onneksi saa estolääkityksen, jos herpes vaivaa pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiset ymmärtäisi kuinka ikävältä tämä tuntuu nähdä tämä inhotttava virus tyttärälleni keholla ja joka voi vaivata koko hänen elämänsä. Olen todella surullinen. Ap
Seuraavan kerran kun tulee rakkuloita, menette labraan ottamaan näytteet. Samalla voitte ottaa itseltänne vasta-ainetestit, selviää sekin. Tuo inhottava virus nyt sattuu olemaan aika monella suomalaisella ihmisellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vyöruusua joskus näkee lapsillakin. Eli miten niin ei voi olla?
Itse syön estolääkitystä herpekseen. Ja voin kertoa ettei mulla ole ikinä ollut herpestä huulessa tai genitaalialueella. Se todellakin voi puhjeta minne vain vaikka edes kaikki lääkärit ei meinaan sitä ymmärtää.
Rajoittuuko ihottuma-alue keskiviivan toiselle puolelle. Jos ei, niin ei ole vyöruusua.
Kyllä se voi valitettavasti tulla melkein mihin vaan. Äitini sai herpeksen pikkuvauvana vielä sairaalassa ollessaan jostain (vanhemmilla ei ollut, kuka lie tartuttanut) ja meinasi kuolla siihen. Arvet jäi eliniäksi ja koskaan ei tiedä milloin uusii. Rankkaa se on hänelle ollut ja paljon ilkeää kommentointia joutunut siitä kuulemaan. Onneksi vauva-ajan jälkeen vaiva ei ole ollut enää vaarallinen, vain tosi kiusallinen. Voimia.
Käy lääkärissä. Estolääkettä tablettina on aina hyvä olla kotona varalla, jolloin kuurin voi aloittaa heti. Rakkoja ei saa raapia, kädet pestävä usein. Tabletit puree hyvin.
Onpa kurja juttu. Elinikäinen vaiva.
Mua on aina inhottanut se, että tarhaan otetaan herpeksen aktiivivaiheessa olev ia lapsia. Se tarttuu tarhassa nopeasti.