Ihmeellinen haave. Haluaisin muuttaa Englantiin
vaikken ole edes ikinä käynyt siellä. Johonkin pikkukaupunkiin.
Kommentit (28)
HEL-NYC kirjoitti:
Ei ollut minun paikkani, ehkä Skotlanti, en ole koskaan käynyt muuta kuin Englannissa. Melkein kaikki talot umpihomeessa ja kukaan ei huolestu, aina kylmä, vesi niin kalkkista, että hanoja saa olla jatkuvasti putsaamassa :/ Puhumattakaan siitä tietyntyyppisten ihmisten aksentista ja glottal stopista (en tiedä mikä on suomeksi) :D
Mitä se erikoinen, katkonainen wt-kitalakipuhe oikein on?
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Ei ollut minun paikkani, ehkä Skotlanti, en ole koskaan käynyt muuta kuin Englannissa. Melkein kaikki talot umpihomeessa ja kukaan ei huolestu, aina kylmä, vesi niin kalkkista, että hanoja saa olla jatkuvasti putsaamassa :/ Puhumattakaan siitä tietyntyyppisten ihmisten aksentista ja glottal stopista (en tiedä mikä on suomeksi) :D
Mitä se erikoinen, katkonainen wt-kitalakipuhe oikein on?
No se on erinomainen käännös glottal stopille :D Kertoo täsmälleen mistä on kyse.
Minäkin haluan muuttaa Englantiin mutta en pysty töiden takia. Pienet kylät ovat mahtavia ja ihmiset aivan ihania. Miljoona kertaa parempi paikka asua kuin Suomi.
Minullakin joskus. Haaveilen, että heräisin lauantaiaamuna aikaisin. Söisin brittiläisen aamiaisen ja lähtisin pubiin, josta matka jatkuu stadionille katsomaan peliä.
Minäkin haaveilin ennen jostain Englannin maaseudulla pikkukylässä asumisesta. Loppujen lopuksi taitaa Suomessa päästä helpommalla. On kunnon ikkunat, lämmitys ja vesi. Englantilaiset suihkut ovat lähes poikkeuksetta karmeita. Ei ole painetta ja lämmin vesi loppuu kesken.
Kulkemiseen tarvitsisi auton ja talvisin voisi olla hankalaa päästä perille jos kukaan ei ole aurannut teitä. Jne jne.
Pikkukyliä löytyy Suomesta ihan riittävästi. On kaljakuppilaa joiden ikkunoista voi tuijottaa vesisadetta, on jalkapallokenttää, pubia ja varmaan saa englantilaisen aamiaisenkin jos mieli tekee :D