Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi rekrytoija kysyy työ haastattelussa: Asutko yksin?

Vierailija
16.10.2016 |

Miten se mihinkään liittyy olenko hyvä työntekijä? Toinen outo on: onko sinulla miestä..

Ymmärrän että kysytään lapsista jos hakee iltatöitä mutta outoa että asumisjärjestelyistä kysytään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelussa sosalalla (etelä-pohjanmaalla) minulta kysyttiin aikoinaan pokkana "paljonko sun vanhempas tienaa".

Vastasin tyrmistyneenä ettei aavistustakaan nykyisistä tuloista sillä vanhempani ovat olleet kuolleena jo yli kymmenen vuotta.

Juntti haastattelija vain mulkoili eikä edes tajunnut omaa ääliömäisyyttään.

Toinen älytön tapaus samalta paikkakunnalta aikoinaan nuorena

hain kultasepänliikkeeseen aikoinani myyjäksi (siis myös e-p)

Katkeran oloinen naismyyjä tokaisi : 

Onko sulla kersoja?

Sanoin ettei ole.

Nainen jatkoi:

miksei ole, ootko sä fiksu vai mikä oot.

Että sellainen paikkakunta oli se.

Ihan kipeetä touhua mielestäni.

Vierailija
22/26 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa EI saisi kysyä. Tämä on aika yksiselitteistä.

Ei sillä, on minultakin kerran kysytty. Ja vanhempien ammatit. Olin tuolloin yli 30.

Nyt olen 40 ja mietin, miksi en kävellyt nauraen ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelija voi myös haluta nähdä reaktiosi, itse vastaus voi olla samantekevä.

Mutta oletan etta halusi arvioida pamahdatko miten helposti raskaaksi.

Vierailija
24/26 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo asuminen liittyy perheeseen?

Moni nuori asuu kommuuneissa.

Vierailija
25/26 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta henkilökohtaiset kysymykset on ihan ok ja en ikinä valitsisi työntekijää, joka näkee niistä vaivaa. Liian hankala ihmisenä. Työpaikalle halutaan avoimia ja sosiaalisia tyyppejä. Ei tarvi jakaa jokaista pukamaa, mutta ei voi olettaa, että joku oikeasti laittaa ison panoksen ventovieraaseen ihmiseen tutustumatta häneen useammalla tasolla. Ja henkilökohtainen taso on yksi osa ihmisen luomaa kokonaisuutta. Jos on vaikka kolme lasta kolmen eri miehen kanssa ja nykyinen mies erikseen, niin voi vastata, että perheeseen kuuluu puoliso ja kolme lasta. Se, että alkaa änkyttämään jotain, ettei tarvi vastata on täydellinen turn off.

Kaveri on ison rekryfirman rekrytoija/pikkupomo ja sanoi, että ei vieläkään ole 10 vuoden jälkeen ymmärränyt, mitä pahaa esimerkiksi perheestä kysymisessä on. Siinähän yritetään muodostaa kokonaiskuvaa palkattavasta ihmisestä päätoksenteon tueksi. Ihmisen työkyky koostuu niin monesta asiasta. Hän sanoi, että ilman muuta vastaisi itse ko. kysymykseen ja jos työnantajalle on ongema, että on kaksi lasta, niin mitä sitä peitellä. Ehkä sitten joku toinen työpaikka sopii paremmin.  Ja hän kuulemma laittaa automaattisen hylsyn, jos alkaa rajoittamaan kysymyksiin vastaamista. Asiassa kuitenkin pysytään, ettei mitään seksiasentoja tms. udella. Ainoastaan joku ihan huippuasiantuntija, täsmärekrynä saisi omituisuutensa anteeksi. Muut sitten on sen verran peruskauraa, että sosiaaliset taidot nousee isoksi osaksi valintakriteerejä.

Vierailija
26/26 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

25, sori vaan, mutta sinun mielestäsi ongelmattoman huolettomat sosiaalise kysymykset ovat työhaastiksessa laittomia. :)