Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä alkuraskauden merkkejä sinulla oli?

16.10.2016 |

Ja kuinka pian suojaamattoman yhdynnän jälkeen voi tehdä raskaustestin? Itse harrastin seksiä ilman ehkäisyä 2.10-3.10. välisenä yönä, edelliset menkat alkoivat 26.9. (itselläni on lyhyt mutta joskus epäsäännöllinen kierto). Nyt on ollut satunnaista pahoinvointia, tihentynyttä virtsaamisen tarvetta, viluttaa melkein koko ajan, mielialat heittelevät, väsyttää yms.

Olisi aika katastrofi jos olisin raskaana. Mutta kertokaa te, minkälaisia alkuraskauden oireita teillä oli, ja kuinka pian ne ilmaantuivat?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta miksi se olisi katastrofi? Vauva on lahja Jumalalta.

Vierailija
2/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen (negatiivinen) ateisti joten voit suosiolla jättää nämä jumalajutut pois.

Mutta katastrofi se olisi mm. sen takia, etten halua lapsia todennäköisesti ikinä, minusta ei olisi äidiksi, suhde miesystäväni kanssa ei ole vielä niin vakaa eikä minulla tai miehellä olisi edes varaa lapseen tällä hetkellä.

Siinä syyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin noteerata oireet viikolla kolme muistaakseni. Oli pahoinvointia, ruokahalun muuttuminen, alkoholi ei maistunut hyvälle, tupakka ällötti myös. Mutta se pahoinvointi oli pahinta. Testin taisin tehdä viikolla viisi.

Vierailija
4/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat oli tosi kipeät tosi pian hedelmöityksen jälkeen. Lisäksi maha oli sekaisin, sain käydä vessassa asioilla tunnin parin välein. Alamahaa turvotti. Testi näytti plussaa 3+3.

Vierailija
5/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein positiivisen testin viikolla 4 tai 5, oireet (ramppasin vessassa, lievää pahoinvointia aamuisin) tulivat vasta viikolla 7.

Vierailija
6/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi harrastit seksiä ilman ehkäisyä jos lapsi on katastrofi

Vierailija
7/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamila kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta katastrofi se olisi mm. sen takia, etten halua lapsia todennäköisesti ikinä, minusta ei olisi äidiksi, suhde miesystäväni kanssa ei ole vielä niin vakaa eikä minulla tai miehellä olisi edes varaa lapseen tällä hetkellä.

Siinä syyt.

Miksi et antaisi pienokaista adoptioon? Joku pari saisi kauan odottamansa vauvan ja vauva saisi elämän.

Vierailija
8/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi harrastit seksiä ilman ehkäisyä jos lapsi on katastrofi

Koska olen helvetinmoinen idiootti.

Vierailija
9/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia kierukka.

Vierailija
10/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamila kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä syyt.

Miksi et antaisi pienokaista adoptioon? Joku pari saisi kauan odottamansa vauvan ja vauva saisi elämän.

Raskaus olisi itselleni terveysriski ja adoptioon antaminen sosiaalinen itsemurha ja todennäköisesti miettisin päivittäin, että missä lapseni on ja onko hänellä kaikki hyvin.

Vierailija
11/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamila kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä syyt.

Ihan niinku se olis noin helppoa. Menes leikkimään pyhää johonkin toiseen ketjuun.

Suututtaa tommoset hihhulit.

T. Ei ap

Vierailija
12/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 2+1 tulivat oireet, ennen sitä oli hedelmöittymisestä johtunutta outoa kihelmöintiä.

Vierailija
13/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastamme oviksien aikaan seksiä kolme kertaa vuorokauteen ja ei tahdo silti tärpätä. Ei mee nallekarkit tasan.

Vierailija
14/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastamme oviksien aikaan seksiä kolme kertaa vuorokauteen ja ei tahdo silti tärpätä. Ei mee nallekarkit tasan.

Usko pois, jos vain voisin vaihtaisin osia kanssasi.

Vierailija
15/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamila kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko pois, jos vain voisin vaihtaisin osia kanssasi.

Uskon kyllä. Toimii molempiin suuntiin.

Vierailija
16/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varsin aikaisia oireita sinulla olisi jos siis tunnet niitä olevan.

En ollut suunnitellut raskautta mutta ennen testin tekoa tiesin että olin raskaana, se oli vaan jokin mystinen tunne. Pissaaminen lisääntyy kyllä heti ja itsellä ainakin pissa oli oudon väristä. Alkoholi ei maistunut edellisenä viikonloppuna omilla synttäreilläni yhtään ja olin kovassa flunssassa ja nuutunut. Yllätys oli suuri kun testiin pamahti viikot 5-8, myöhemmin ultrassa selvisi että olin noin viikolla viisi, ennen tätä ei oireita ollut. Lähes heti tämän jälkeen pamahti keltarauhashormonit kehoon ja väsymys oli kaamea.

Lisään vielä että tein testin viime vuoden lokakuun ihan alussa ja vielä syyskuun lopussa oli kuukautiset, joskin hyvin niukat.

Oma raskaus oli suuri yllätys ja mietin mitä sen kanssa teen, alku shokissa varasin ajan aborttiin mutta tajusin heti että en pysty sitä tekemään. En ollut suhteessa ja koko raskausajan yksin, samoin kun nyt vauvan kanssa.

Ja maailman onnellisiin olen siitä että pidin lapsen, minulla on maailman ihanin tytär jota rakastan enemmän kun mitään muuta. Uskon että aina on monilla epäilyksiä ja pelkoja miten selviää mutta niin kauan kun äiti ei oöe päihderiippuvainen tai mielenterveydellisesti sairas niin uskon pärjäämiseen.

Tietenkin jos koet abortin olevan paras ratkaisu niin selvitä tilanteesi mahdollisimman pian, mitä pidemmällä olet sen vaikeampaa sen tekeminen on niin henkisesti kun fyysisestikkin.

Paljon tsemppiä!

Vierailija
17/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varsin aikaisia oireita sinulla olisi jos siis tunnet niitä olevan.

En ollut suunnitellut raskautta mutta ennen testin tekoa tiesin että olin raskaana, se oli vaan jokin mystinen tunne. Pissaaminen lisääntyy kyllä heti ja itsellä ainakin pissa oli oudon väristä. Alkoholi ei maistunut edellisenä viikonloppuna omilla synttäreilläni yhtään ja olin kovassa flunssassa ja nuutunut. Yllätys oli suuri kun testiin pamahti viikot 5-8, myöhemmin ultrassa selvisi että olin noin viikolla viisi, ennen tätä ei oireita ollut. Lähes heti tämän jälkeen pamahti keltarauhashormonit kehoon ja väsymys oli kaamea.

Lisään vielä että tein testin viime vuoden lokakuun ihan alussa ja vielä syyskuun lopussa oli kuukautiset, joskin hyvin niukat.

Oma raskaus oli suuri yllätys ja mietin mitä sen kanssa teen, alku shokissa varasin ajan aborttiin mutta tajusin heti että en pysty sitä tekemään. En ollut suhteessa ja koko raskausajan yksin, samoin kun nyt vauvan kanssa.

Ja maailman onnellisiin olen siitä että pidin lapsen, minulla on maailman ihanin tytär jota rakastan enemmän kun mitään muuta. Uskon että aina on monilla epäilyksiä ja pelkoja miten selviää mutta niin kauan kun äiti ei oöe päihderiippuvainen tai mielenterveydellisesti sairas niin uskon pärjäämiseen.

Tietenkin jos koet abortin olevan paras ratkaisu niin selvitä tilanteesi mahdollisimman pian, mitä pidemmällä olet sen vaikeampaa sen tekeminen on niin henkisesti kun fyysisestikkin.

Paljon tsemppiä!

Kiitoksia tsempeistä (ja kiitos myös muille asiallisesti vastanneille).

Olen aina tuntenut olevani vela, tai siis en vihaa lapsia vaan itseasiassa pidän lapsista paljonkin, mutta en ole koskaan kokenut itseäni sopivaksi äidin rooliin. En myöskään koe olevani tarpeeksi kypsä hankkimaan lapsia, ja kuten sanoin, minun ja miesystäväni suhde ei ole vielä kovin vakaalla pohjalla ja lisäksi kummallakaan meistä ei ole varaa lapseen. Kunnon tukiverkkojakaan ei ole.

Ihan mahdollisen lapsenkin takia ajattelen, että abortti taitaa olla paras ratkaisu, mutta en ole kuitenkaan ihan vielä 101% varma.

Kuinka paljon abortti muuten maksaa?

Vierailija
18/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat raskausoireeni alkoivat juuri hedelmöittymisen aikoihin.

Vierailija
19/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamila kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamila kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä syyt.

Raskaus olisi itselleni terveysriski ja adoptioon antaminen sosiaalinen itsemurha ja todennäköisesti miettisin päivittäin, että missä lapseni on ja onko hänellä kaikki hyvin.

Eli oma mukavuudenhalusi menee vauvasi hengen edelle?

Vierailija
20/44 |
16.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamila kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamila kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä syyt.

Eli oma mukavuudenhalusi menee vauvasi hengen edelle?

Olen lukenut adoptoitujen tarinoita, ja suurta osaa tuntuu yhdistävän hylkäämiskokemuksen aiheuttamat ongelmat kiintymyssuhteissa sekä juurettomuuden tunne. En haluaisi tällaista "omalle" lapselleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme